جلیلی و حداد در مناظره‌ها از اصول تخطی نکردند / پول هواپیمای اختصاصی از کجاست

0

ستار هدایتخواه شامگاه شنبه در نشست با جمعی از حامیان سعید جلیلی در محل حسینیه امام علی شهرک امام حسین (ع) شهر یاسوج با تبیین اصول گفتمان انقلاب که در گفتار و رفتار سعید جلیلی آن را متبلور می‌دانست، اظهار کرد: گفتمان انقلاب چهار مبنا و اصل دارد.

نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اصل اول برگرفته از بعثت است؛ آن‌جا که گفتمان انقلاب از برنامه‌های دین در همه مراحل زندگی و عرصه‌های مختلف سخن به میان می‌آورد.

هدایتخواه افزود: فقه اسلامی در عمل و تئوری برنامه کاملی برای زندگی انسان دارد و این برنامه از گهواره تا گور همه امور زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در دوره سازندگی افرادی اعتقاد داشتند که اسلام برای اداره امور جامعه برنامه ندارد و گروه دیگری هم معتقد به آن هستند که اسلام دین سیاسی است، اما برای این‌که به نحو کاملی بتواند جامعه را اداره کند باید بتواند از دیگران الگو بگیرد و به سخن دیگر آن‌ها به دنبال ژاپن اسلامی هستند.

جلیلی با گفتمان انقلاب برای هر حوزه‌ای برنامه دارد

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این‌که سعید جلیلی با گفتمان انقلاب برای همه حوزه‌ها از جمله اقتصاد برنامه دارد، تصریح کرد: در دوره کارشناسی ارشد در سیاست خارجی پیامبر تحقیق کرده و پایان‌نامه دوره دکترای جلیلی سیاست در قرآن است.

وی، اهدافی که جلیلی برای اقتصاد دارد را قرآنی دانست و گفت: متأسفانه در دوره‌های گذشته و به خصوص در ۱۶ سال دوره سازندگی و اصلاحات که مرحوم نوربخش اقتصاد ایران را هدایت می‌کرد، توجه چندانی به مبانی اقتصادی اسلام نشد.

خروجی اقتصاد لیبرالیستی مه‌آفرید و شهرام جزایری است

هدایتخواه، اقتصاد لیبرالیستی، اسراف و تجمل‌گرایی را حرف آخری دانست که در آن اقتصاد ۱۶ ساله زده می‌شد و در ادامه افزود: جلیلی معتقد است که مشکلات اقتصادی ما ساختاری است که در این ساختار غلط افرادی چون مه‌آفرید و شهرام جزایری خروجی دارد.

مخبر کمیسیون فرهنگی در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: آنچه در اقتصاد باید بیش از هر چیز به آن توجه داشت، مقوله عدالت اقتصادی است که متأسفانه عده‌ای تنها به پیشرفت در عدالت می‌اندیشند و معتقدند جایی باید گاز و راه و تلفن برود که صرفه اقتصادی داشته باشد.

غرب طاغوت است/ خوب و بد ندارد

هدایتخواه، تمدن غربی را شیطانی دانست و گفت: این حرف من نیست؛ بلکه حرف امام است که می‌گوید تمدن غرب طاغوت است؛ حال اینکه عده‌ای می‌گویند بد آن‌ها را کنار بگذاریم و خوب آن‌ها را بگیریم.

این فعال سیاسی ادامه داد: این‌ها معتقد به بد و خوب غرب هستند، اما گفتمان انقلاب می‌گوید که غرب بد و خوب ندارد، چراکه طاغوت، طاغوت است.

وی، امام و انقلاب و ولایت را سه مبنای دیگر گفتمان انقلاب ذکر کرد و گفت: امروز ولایت است که تمام قد در برابر طاغوت ایستاده است.

هدایتخواه در این میان به مناظرات روزهای گذشته نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری هم پرداخت و بیان داشت: در این مناظره‌ها دیدیم که تنها آقایان حداد و جلیلی از اصول تخطی نکردند.

وی افزود: رهبری فرمودند که سیاه‌نمایی نکنید؛ حال آنکه برخی افراد متدین که همواره خدمت آن‌ها ارادت داشته‌ایم، برای جمع کردن رأی دست به سیاه‌نمایی زدند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از کاندیداها خود را به کانون‌های ثروت چسبانده‌اند و می‌بینیم که با هواپیمای اختصاصی آمد و رفت می‌کنند که باید پرسید هزینه آن را از کجا آورده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ