بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی رفسنجانی کاندیداتوری در انتخابات کنونی است

0

منوچهر محمدی در  سخنان خود انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: دشمن در صدد است عناصری را که در سال ۸۸ قرار بود به صحنه بیاورد بار دیگر وارد میدان کند به همین دلیل به این دوره از انتخابات دل بسته است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دشمنان به دنبال افرادی هستند که دارای روحیه سازش و تسلیم باشند گفت: با تاسف باید گفت برخی کاندیداها پرچم تسلیم را به دوش گرفته و آمریکای جهان‌خوار را کدخدای عالم می‌دانند و به دنبال سازش با این کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه مذاکرات هسته‌ای با غرب در دوره اصلاحات نشان می‌دهد آمریکا غیر قابل اعتماد است و اگر ایران یک گام به عقب برگردد، غرب چند قدم به جلو حرکت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به تعطیل کردن داوطلبانه مرکز غنی‌سازی نطنز در دوره اصلاحات که به منظور نشان دادن حسن نیت صورت گرفته بود بیان داشت: غرب وقتی این عقب‌نشینی را دید خواستار تعطیلی مراکز دیگر در اصفهان و اراک و حتی آزمایشگاه‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های ایران شد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه افزود: امروز هم دشمنان اسلام و انقلاب می‌خواهند در مذاکرات دست بالا را بگیرند و هرچه می‌گویند توسط ایران عملی شود.

وی با اشاره به سیستم حکومت در آمریکا عنوان داشت: حقیقت این است که دولت‌مردان این کشور تصمیم گیرندگان اصلی نبوده و صهیونیست‌ها حرف اول و آخر را می‌زنند؛ روسای جمهور آمریکا بدون جلب نظر صهیونیست‌ها جرأت انجام هیچ کاری را ندارند به همین دلیل جای تعجب است که برخی در داخل کشور بگویند ما با اسرائیل کاری نداریم.

محمدی تصریح کرد: امام راحل بارها فرمودند مسئله فلسطین مسئله اسلام است و امروز برخی عقیده دارند مسئله فلسطین باید توسط اعراب حل شود و اگر جنگی در گرفت ما به آنها کمک می‌کنیم؛ کاندیدا شدن همین افراد موجب خوشحالی دشمنان می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به جایگاه کنونی ایران در منطقه و جهان گفت: مسئله سوریه در واقع جنگ تمام عیار استکبار جهانی با ایران و مستضعفان عالم است زیرا سوریه جزئی از مقاومت محسوب می‌شود و جنگی که قرار بود طی دو ماه تمام و حکومت سوریه نابود شود وارد سال سوم خود شده است.

وی با تاکید بر گام برداشتن به جلو در سیاست خارجی بیان داشت: امروز ایران اسلامی قدرتی فرامنطقه‌ای یافته و دشمنان هم به این قدرت اذعان دارند به طوری که اوباما اخیراً اعلام کرده است آمریکا دیگر ابرقدرت جهانی نیست؛ در این شرایط چگونه است که برخی سخن از تسلیم شدن در برابر آمریکا به میان می‌آورند؟

محمدی با تاکید بر اینکه نباید فریب کسانی را خورد که راه حل مشکلات را تسلیم در برابر آمریکا می‌دانند گفت: کوتاه آمدن و ایجاد رابطه با آمریکا تنها بر وابستگی‌ها می‌افزاید و مشکلات اقتصادی را حل نمی‌کند.

مشاور سابق وزیر امور خارجه با بیان اینکه بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی هاشمی کاندیداتوری در انتخابات کنونی است اظهار کرد: با توجه به مسائلی که در رابطه با اسرائیل و دوستی با آمریکا توسط هاشمی مطرح شده، او نمی‌تواند در انتخابات موفق باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ