جنجال بر سر بازیکن جدید خارجی مظلومی/ پرو پیج «موتومبای» استقلال می شود؟

0
تاریخ نقل و انتقالات بازیکنان خارجی برای آمدن به تیم های لیگ برتری ، جمعه شب بوده و حالا آیا خرید جدید استقلال غیرقانونی است؟

  استقلال با ایوان پروپیج ، مهاجم گلزن تیم کروسکی آلبانی به توافق رسیده ، مهاجمی که امسال رکوردی بی نظیر در گلزنی داشته ، او در ۳۵ بازی برای تیمش ۳۱ گل زده و به همین دلیل است که سرمربی استقلال می گوید او یکی از بهترین گلزن های دنیاست. اگرچه لیگ آلبانی از لیگ های خوب دنیا نیست اما این مهاجم ۳۲ ساله ۱۹۰ سانتی متری نشان داده توان بالایی در گلزنی دارد. او در این چند سال اخیر تنها یک فصل نتوانسته در گلزنی موفق باشد. آن هم ۳ سال قبل بوده که به لیگ امارات رفته بود و در تیم الفجیره بازی می کرد.

بیوگرافی پرو پیج Pero Pejic

مظلومی برای این پست تمایل زیادی به جذب برونو سزار داشت اما باشگاه استقلال با شرط ۲۰۰ هزار دلاری برای صدور رضایتنامه این مهاجم موافقت نکرد. برای همین از امیر هوشنگ سعادتی مدیر برنامه های این بازیکن کروات خواست تا او را به ایران بیاورد. سعادتی همان واسطه نقل و انتقالاتی است که این فصل عابدینی به نقش و فعالیتش در پرسپولیس گله دارد و می گوید او این تیم را بسته است اما هم خود سعادتی و هم مدیران باشگاه پرسپولیس چنین شایعه ای را تکذیب کرده اند.

بیوگرافی پرو پیج Pero Pejic

رسیدن پروپیج به استقلال اما درحالی که تقریبا از دو هفته قبل نهایی به نظر می رسید به دلیل بازی هایی که او در لیگ آلبانی تا پنجشنبه شب باید به میدان می رفت ، مشکل ساز شده بود. او امروز تازه به تهران می رسد و تست پزشکی می دهد ، درحالی که پنجشنبه شب پنجره نقل و انتقالات خارجی لیگ ایران بسته شده است. یعنی تنها بازیکنانی می توانستند به تیم ها بپیوندند که پیش از این مدت ، قراردادهای شان را با باشگاه های شان فسخ کرده باشند. این گفته مهدی تاج در برنامه ورزش و مردم بود. با این شرایط آیا استقلال قوانین نقل و انتقالات را زیر پا گذاشته است؟

این همان بحرانی است که لیگ چهاردهم با موتومبا داشت . بازیکن خارجی راه آهن تمام مشکلاتش از آنجا صادر شد که بعد از پنجره رسمی نقل و انتقالات به تیم تهرانی پیوسته بود.

حالا خیلی از رسانه های ورزشی در این باره نوشته اند اما بهرام افشارزاده در این باره می گوید:«ما قراردادمان با بازیکن آلبانیایی را نهایی کردیم.او قراردادش در آلبانی تمام شده و قراردادش با ما را به کمک مدیربرنامه هایش پیش از تاریخ مقرر امضاء کرده و از این بابت مشکلی نداریم و همه مدارک هم شفاف است و فکر می کنم ما تا روز دوشنبه برای ثبت قرارداد او زمان داریم. »

بیوگرافی پرو پیج Pero Pejic

پروپیج و مدیر برنامه هایش نامه ای را به فدراسیون ایران ارائه کرده اند که بر اساس آن باشگاه کروسکی اعلام کرده این بازیکن بعد از بازی پنجشنبه شب تیمش یعنی ۲۳ جولای ، بازیکن آزاد اعلام می شود و می تواند به استقلال بپیوندد. این تقریبا چیزی شبیه به همان اتفاقی است که برای موتومبا افتاده بود و حالا سازمان لیگ رسما به استقلالی ها اعلام کرده ، تمام مسئولیت بازی این بازیکن در لیگ بر عهده خود این تیم است. اگرچه پروپیج اگر شنبه با استقلال قرارداد رسمی امضاء کند یعنی مشکلی از بابت بازی در تیم دیگری ندارد اما به هر حال سازمان لیگ که چشمش از اتفاقات پیشین ترسیده ، این بار خیلی صریح همه چیز را به آبی ها اعلام کرده تا دوباره با بحران موتومبایی مواجه نشود. اینکه آیا قانونا قراداد پروپیج در همان ۲۳ جولای فسخ شده از امروز قطعا سوژه همه تیم هایی می شود که می خواهند در چند هفته اول برابر استقلال بازی کنند. مهاجمی که  ۲۷۰ هزار دلار برای استقلالی ها هزینه داشته و نسبتا یکی از بازیکنان ارزان قیمت در تیم اصلی شان محسوب می شود چون سقف قرارداد خارجی استقلالی ها ۱۰۰ هزار دلار بیش از این بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ