آمریکا یک شرکت ایرانی (فالکون) را به اتهام نقض تحریم‌ها جریمه کرد

0

شرکت ماشین آلات و ابزارآلات فالکون، شرکتی ایرانی که قبلا با نام فیمکو شناخته می شد، در دادگاه فدرال در هریسبورگ پنسیلوانیا به اتهام تبانی برای دور زدن قانون لزوم کسب مجوز صادرات مقصر شناخته شد.
این تبانی در ارتباط با تلاش برای قاچاق یک دستگاه با قابلیت استفاده نظامی و غیر نظامی (دومنظوره) به ایران بوده است. دعوا علیه این شرکت در دسامبر ۲۰۱۲ مطرح شده بود. هیئت منصفه این شرکت را در خصوص این اتهام مقصر شناخته است. در آوریل ۲۰۱۴، یک شرکت آمریکایی به نام هتران، که یک شرکت مهندسی و تولیدی در اورویگزبورگ پنسیلوانیاست، به همراه هلموت اورتمن، رئیس این شرکت به مشارکت در این تبانی متهم شدند.
هتران یک ماشین افقی تراش  طراحی کرده که ارزش آن بیش از ۸۰۰ هزار دلار است. این ماشین در تولید فولادهای مورد استفاده در تولید قطعات خودرو و هواپیما کاربرد دارد.
بر اساس قوانین آمریکا، شرکت های آمریکایی نباید کالاهای دومنظوره نظیر این دستگاه تراش را بدون کسب موجوز از دولت آمریکا به ایران صادر کنند. شرکت فالکون که می دانسته بعید است مجوز صدور این ماشین به ایران صادر شود و دیگر مشارکت کنندگان در این تبانی توافق کرده اند تا در مدارک حمل این دستگاه مقصد نهایی ان را شرکت بین المللی تجارت و خدمات کرسنت اعلام کنند، هرچند که می دانستند این ماشین پس از رسیدن به دست این شرکت در دوبی به مقصد ایران بارگیری خواهد شد.
در بخشی از مصالحه منعقده بین شرکت فالکون و دولت آمریکا توافق شده که دولت پرداخت جریمه ای ۲۵۰ هزار دلاری را به این شرکت پیشنهاد دهد. این توافق باید ابتدا مورد موافقت دادگاه قرار گیرد. همچنین توافق شده که ۸۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار جریمه به وزارت بازرگانی آمریکا پرداخت شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ