کلاهبرداری کارمند بنیاد شهید از خانواده شهدا

0
این کلاهبرداری در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۸۷ اتفاق افتاده است که تاکنون توسط مسئولین رسیدگی نشده و خانواده شهدای بسیاری دارایی خود را از این طریق از دست داده اند.
به گزارش شهدای ایران؛ سال ۱۳۸۷ بنیاد شهید و امور ایثارگران در برخی از مناطق تهران از خانواده معزز شهدا پول های میلیونی جمع آوری کرده و با ارائه رسید دریافت پول به نام هر شهید از ساخت پروژه مسکن ایثار کرج برای خانواده شهدا خبر داده است که علی رغم گذشت ۷ سال نه تنها از مسکن ادعا شده خبری نشده بلکه مسئول دریافت پول از خانواده شهدا عزل و ناپدید شده است.

یک همسر و فرزند شهید در منطقه ۴ تهران که نخواستند نامشان فاش شود اما مال باخته می باشند؛ در اینباره گفتند؛  سال ۸۷ در مراجعاتی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت پیگیری کارهای مربوط به خانواده شهدا داشتیم  از ساخت مجتمع ایثار کرج مطلع شدیم و در تاریخ ۲ بهمن ۸۷ مبلغ ۱۰ میلیون تومان به آقای ضیائی مسئول پروژه ایثار بنیاد شهید منطقه ۴ تحویل دادیم  که رسید آن هم به نام شهیدمان موجود است.

این خانواده شهید ادامه دادند: شهید ما جانباز  بودند که مدتی قبل از آن تاریخ به شهادت رسیده بودند و ما هم مشکل اقتصادی داشته و به شدت نیازمند خانه بودیم و مبلغ ۱۰ میلیون تومان را به صورت قرض از اطرافیانمان فراهم کردیم تا صاحب خانه شویم و البته علاوه بر ما خانواده های شهدای بسیاری این سرمایه گذاری را کرده و همگی به حساب اعتماد به بنیاد شهید این پول ها را در داخل بنیاد شهید به این مسئول پرداخت کرده اند و رسید دریافت کرده اند که همگی به دنبال گرفتن خانه این همه سال منتظرند.

خانواده شهید می گویند: بعد از مراجعات مکرر و زمانی که مشخص شد از خانه های ایثار خبری نیست، پیگیری کردیم و متوجه شدیم که فردی که مسئول این پروژه بود، از بنیاد شهید اخراج شده است و حالا همه خانواده هایی که ثبت نام کرده اند بلا تکلیف مانده اند و نه پول ها بازگردانده شده و نه خانه ای ساخته شده است.

این کلاهبرداری در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۸۷ اتفاق افتاده است که تاکنون توسط مسئولین رسیدگی نشده و خانواده شهدای بسیاری دارایی خود را از این طریق از دست داده اند.

همچنین طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز بعد از گذشت مدت زمانی بسیار طولانی همچنان جمع بندی نشده است و ایثارگران همچنان معتقدند مدیرانی که اختلاس می کنند هنوز بر سر کار هستند.

مبنع : شهدای ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ