مجمع بانک قوامین : رشد ۲۳۰ درصدی دارایی ها و ۴۶ درصدی در آمدها

13

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک قوامین( سهامی عام ) رأس ساعت ۱۰:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۴٫۰۴٫۳۱ درمحل مجتمع رفاهی باغ پردیس با حضور بیش از ۵۲ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عصار به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان نجفی و اشعری و به دبیری آقای مراد خانی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط قائم مقام محترم مدیر عامل ، جناب آقای طوسی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

۱- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی ۱۳۹۳٫۱۲٫۲۹

۲- انتخاب موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان بازرس علی البدل

۳- انتخاب روزنامه اطلاهات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

حاشیه مجمع:

در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک قوامین، ضمن ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره توسط جناب آقای طوسی، قائم مقام محترم مدیر عامل، نکات حائز اهمیتی عنوان گشت که به اختصار عنوان می گردد:

در ابتدا طوسی عنوان نمود که در حال حاضر بانک قوامین با ۷۳۴ شعبه در سراسر کشور در حال فعالیت می باشد و ارئه خدمات خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز نموده است. همچنین وضعیت بانک قوامین در جذب سپرده از سال ۸۰ دائما روند صعودی داشته است و این روند در حوزه بانکهای خصوصی موجب گشته که بانک قوامین در رأس قرار گیرد.

طوسی افزود: در سال ۹۲ قوامین ۴٫۶ درصد از سهم سپرده ها را داشت که در سال ۹۳ این رقم به ۵٫۳ درصد افزایش یافته است . علاوه بر آن دارایی های شرکت نیز از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به ۴۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۳ افزایش پیدا کرده است.

در ادامه طوسی خاطر نشان کرد که درآمد های “وقوام” در سال ۹۳ با رشد ۴۶٫۵ درصد نسبت به سال ۹۲ از ۶۲٫۹۰۷ میلیارد ریال به ۹۲٫۱۸۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

طوسی در خاتمه عنوان کرد که رتبه شرکت در بین صد شرکت برتر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ شش پله صعود داشته و به رتبه بیست و چهار رسیده که این جایگاه در حوزه بانک ها مقام هفتم می باشد.

گزیده اطلاعات:

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

تاریخچه:

قوامین در تاریخ ۱۳۷۲٫۳٫۸ و با نام اولیه “صندوق قرض الحسنه ناجا” و با ماهیت موسسه غیر تجاری و غیر انتفاهی تاسیس و طی شماره ۷۵۱۷ در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتحاری تهران به ثبت رسید. این صندوق با هدف اعطای وام قرض الحسنه به کارکنان نیروی انتظامی، تحت تابعیت معاونت نیروی انسانی ناجا با ۳۲ شعبه در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز و در تاریخ ۱۳۷۹٫۶٫۲۰ با تابعیت از بنیاد تعاون ناجا، به ” موسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین” تغییر نام داد.

در مقطعسال های ۸۴ تا ۸۷ به اسنتاد ماده ۹۸ قانون برنامه سوم اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، مصوب فروردین ماه ۱۳۷۹ ، ضمن تطبیق ضوابط با بانک مرکزی ج.ا.ا موفق به کسب موافقت اصولی جهت تبدیل به موسسه مالی و اعتباری گردید. پس از آن با توجه به ظرفیت مناسب و همچنین ماده واحده قانون تاسیس بانک های غیر دولتی مصوب آذر ماه ۱۳۷۹ با ایجاد سرمایه مناسب ثبتی، نسبت به تغییر رویکرد در جهت تبدیل شدن به بانک اقدام نمود. براساس مجوز شماره ۲۶۳۵۱۱ مورخ ۸۹٫۱۱٫۲۷ بانک مرکزی جمهوری سالامی ایران ، موسسه پس انداز و قرض الحسنه قوامین به بانک قوامین (شرکت سهامی عام) تغییر نام داده و در تاریخ ۸۹٫۱۲٫۷ اساسنامه شرکت پس از تصویب توسط شواری پول و اعتبار ، در اداره ثبت شرکتهای تهران به شماره ۳۹۷۹۵۷ به ثبت رسیده است.

اینک قوامین به استناد مجوز شماره ۹۱/۱۵۰۰۵۹ مورخ ۹۱٫۶٫۱۲ بانک مرکزی ج. ا. ا با عنوان بانک قوامین به گسترش فعالیت خود ادامه می دهد. مرکز اصلی بانک در تهران، میدان آرژانتین، ابتدای بزرگراه آفریقا، برج قوامین واقع می باشد.

موضوع فعالیت شرکت:

موضوع فعالیت بانک به تفصیل در ماده ۲ اساسنامه درج گردیده است. به موجب این ماده اهم فعالیت های بانک عبارت است از :

افتتاح و نگهداری حساب سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز ، سپرده های سرمایه گذاری کوتاه یا بلندمدت، انواع چک کارت یا کارت های مجاز دیگر و سایر حسابهای مشابه، تحصیل تسهیلات و اعتبار، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود جاری کشور، نقل و انتقال وجوه، انجام کلیه معاملات و صدور انواع حواله و انجام معاملات ارزی، افتتاح اعتبار اسنادی و انجام سایر امور مربوطه، صدور انواع ضمانتامه و یا تعهد نامه و گواهی سپرده، خرید و فروش اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار ، انجام کلیه عملیات مربوط به خرید و فروش سهام، قبول امانات، کارگزاری سهام و اوراق مشارکت، کاگزاری فی مابین بانکها و موسسات مالی و اعتباری ، بیمه مربوط به بانک ها، مدیریت نقدی برای مشتریان، افتتاح شعب و گسترش شبکه شعب در داخل و خارح از کشور و به طور کلی انجام کلیه عملیاتی که در راستای تحقق اهداف و موضوع فعالیت بانک در چارچوب مقررات جاری کشور قرار می گیرد.

سهامداران:

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

ترکیب سهامداران:

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

سرمایه بانک و تغییرات آن:

آخرین سرمایه ثبت شده شرکت مبلغ ۴٫۰۰۰ میلیارد ریال منقسم به ۴ میلیارد سهم عادی ۱٫۰۰۰ ریالی با نام است، که در تاریخ ۱۳۹۱٫۰۶٫۱۵ به ثبت رسیده است. هیئت مدیره بانک بر اساس مجوز شماره ۱۲۱٫۲۹۹۴۴۸ مورخ ۱۳۹۳٫۱۰٫۳۰ سازمان بورس و اوراق بهادار و در اجرای تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۳٫۱۱٫۳۰ اقدام به اجرای افزایش سرمایه از ۴٫۰۰۰ میلیارد ریال به ۸٫۰۰۰ میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران نموده که با توجه به آغاز پذیره نویسی از ۱۳۹۳٫۱۲٫۱۶ و پایان آن در مورخ ۱۳۹۴٫۰۳٫۰۷، از این بابت مبلغ ۲۲٫۶۴۹ میلیون ریال به عنوان افزایش سرمایه در جریان تا پایان سال مالی منتهی به ۱۳۹۳٫۱۲٫۲۹ در حسابها منعکس گردیده است.

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

تاریخچه بانک در بورس اوراق بهادار

بانک قوامین در راستای ورود به عرصه بانکداری ، در جهت احرای دستورالعمل های بانک مرکزی ج.ا.ا. و تامین انتظارات سرمایه گذاران و سهامداران خود ، اقدامات خود را برای ورود به بازار فرابورس ، از سال ۱۳۸۸ آغاز و با بررسی های اولیه و ایجاد بسترهای لازم از قبیل افزایش سرمایه ، تهیه سخت افزار و نرم افزار های مربوطه و همچنین تهیه مستندات لازم از جمله تقویم اموال، طرح توجیهی افزایش سرمایه، بیانیه ثبت و اعلامیه پذیره نویسی در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مجوز پذیره نویسی از سازمان بورس اوراق بهادار و شرکت فرابورس ایران گردید.

سهام بانک قوامین به استناد موافقت کمیته عرضه فرابورس، از تاریخ ۱۳۹۱٫۴٫۱۰ در فهرست نرخ های بازار پایه فرابورس ایران (هفتادو ششمین نماد معاملاتی) در گروه واسطه گری های مالی و پولی و با نماد معاملاتی “وقوام” درج گردید.

سرانجام در شهریورماه سال ۱۳۹۱ به موجب مجوز شماره ۹۱٫۱۴۳۰۳۶ مورخ ۱۳۹۱٫۵٫۳۱ بانک مرکزی ج.ا.ا. و مجوز شماره ۱۲۱٫۱۹۱۷۴۱ مورخ ۱۳۹۱٫۰۶٫۱۳ سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار تعداد ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ (یک میلیارد و دویست میلیون ) سهام جدید و افزایش سرمایه خود به ۴٫۰۰۰ میلیارد ریال فعالیت خود را در بازار سرمایه و اوراق بهادار آغاز نمود.

اعضای هیئت مدیره:

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

دیدگاه استراتژیک:

هر سازمانی برای کسب مزیت رقابتی و ثبات موفقت، نیاز به تدوین استراتژی های مختلف دارد که پایه و اساس تدوین آنها ، جنبه های مختلف استراتژی سازمانی است . بانک قوامین جهت دستیابی به توفیق روز افزون و در چارچوب ارزش ها و ماهیت فعالیت خود، این جنبه ها را به شرح زیر در دستور کار داشته و ارتقاء سطح آن ها را در برنامه کوتاه مدت خود قرار داده است.

چشم انداز:

تصویر آینده مطلوب بانک قوامین تبدیل شدن به بانکی با خصوصیات زیر است :

۱٫ قرار گرفتن در بین ۵ بانک برتر کشور با سهم بالای بازار

۲٫ مجهز به فناوری روز صنعت بانکداری بین المللی

۳٫ برخورداری از نیروی انسانی متخصص و کارآمد در سطح نظام بانکداری کشور

۴٫ توسعه در ابعاد بین المللی و فعالیت در بازارهای مالی جهان

۵٫ ارائه دهنده خدمات جامع و متنوع مورد نیاز مشتریان

۶٫ دارای سازمانی چابک ، یادگیرنده ، نوآور و ارزش آفرین

ماموریت :

بانک قوامین در نظام بانکداری کشور با اتکاء بر اصول بانکداری اسلامی و منطبق بر قوانین و مقررات بانکی کشور با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص ، اعتماد مشتریان و ذینفعان و با استفاده از آخرین فناوریو نوآوری هایصنعت بانکداری به دنبال ایجاد سازمانی ارزش آفرین یادگیرنده و کارآمد است. بانک قوامین از طریق توسعه بازار ، تجهیز منابع و تخصیص منابع ، مدیریت های ریسک های صنعت بانکداری و شناسایی نیازهای مشتریان ، تلاش دارد ضمن ایجاد رشد و تعالی ، خدمات بانکی را در بازارهای داخل و خارج کشور با کیفیت مطلوب ارائه نماید.

شبکه شعب:

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

جذب سپرده:

بانک قوامین در سال ۱۳۹۳ با تمهیدات خاص و اجرای طرح های مختلف در راستای بسته سیاست پولی و اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ا نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۳۴٫۴ درصد رشد منابع دست بافته و از حیث میزان مانده سپرده های سرمایه گذاری ریالی در پایان سال ۱۳۹۳ رتبه اول را در بین بانک های خصوصی به خود اختصاص داده است.

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

تسهیلات اعطایی

بانک قوامین در سال ۱۳۹۳ مانده تسهیلات اعطایی خود را نسبت به سال ۱۳۹۳ در حدود ۴۷٫۷ درصد افزایش داده است.

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

سهم بانک قوامین از نقدینگی کشور

در سالهای اخیر بانک قوامین توانسته است با توسعه شبکه شعب در سراسر کشور، عیرغم حضور رقبای قدرتمند بانکی و ظهور متعدد موسسات مالی و اعتباری در نظام پولی کشور، همواره سهم مناسبی را در بازار پولی کشور کسب نماید.

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

دارایی ها

همانگونه که در جدول مشخص می باشد، دارایی های قوامین در پنج سال اخیر دارای روند رو به رشد مناسبی بوده و در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ رشد ۳۴ درصدی داشته است.حدود ۸۳ درصد از دارایی مذکور به تسهیلات اعطایی اختصاص دارد.

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

درآمد ها:

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

اهم فعالیت ها و اقدامات انجام شده:

فعالیت های انجام شده در حوزه فن آوری اطلاعات

  • اجرای پروژه شناخت و ارزیابی در جهت راه اندازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات
  • اجرای پروژه دسترسی شعب به ساماندهی اینترنتی مورد نیاز مانند سامانه های بیمه، مالیاتی، استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی و …
  • راه اندازی سامانه های extrant سایان کارت، چکاک، مدیریت نظام های پرداخت، نماد، نهاب، مهرگان و MQ سپام بر روی فایروال های مرکز داده جدید و انتقال سامانه های ایرانیان، پورتال بانک مرکزی، پایا، آریا، ساتنا، شتاب، وزارت اقتصاد و دارایی، استعلام شبا و ثبت احوال به مرکز داده جدید و راه اندازی سامانه های انتقال فایل؛
  • راه اندازی سیستم ارتباطی و امنیتی جهت بهره برداری از کلیه سرویس های و سرور های منتقل شده به مرکز داده جدید
  • راه اندازی مانیتورینگ تعداد ۴۷۰ دستگاه UPS موجود در بانک

توسعه عملیات و خدمات بانکداری

  • تغییر در سطوح سازمانی بانک (سلسه مراتب) بر اساس تحولات ساختار سازمانی
  • تجهیز و نصب ۴۵۰ دستگاه خودپرداز (۳۴۰ دستگاه دیواری و ۱۱۰ دستگاه سالنی)
  • نصب و راه اندازی بیش از ۵۰٫۰۰۰ دستگاه کارت خوان فروشگاهی با همکاری شرکت سایان کارت
  • راه اندازی فاز دوم و سوم اینترنت بانک و فاز اول موبایل بانک
  • راه اندازی سرویس خرید شارژ و پرداخت قبوض ( اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و ATM )
  • تجهیز ۶۳۶ شعبه به دستگاه آنی کارت
  • ساخت، تجهیز و راه اندازی خزانه مرکزی و انجام عملیات پولرسانی به شعب
  • راه اندازی سامانه شناسنامه شعب
  • خریداری شماره انحصاری پیامک برای هر استان به صورت اختصاصی و ارسال پیامک های اطلاع رسانی بصورت محلی در مورد خدمات بانک و معرفی شعب
  • نظر سنجی مشتریان، مدیران و کارکنان بانک در امور مربوطه
  • پاسخگویی به مخاطبان بانک از طریق سامانه ارتباطات مردمی
  • راه اندازی بخش بازرسی مجازی (از راه دور) با تلاش در جهت شناسایی موارد قابل کنترل از راه دور
  • اخذ مجوز دایمی جهت فعالیت در بازار بین بانکی از بانک محترم مرکزی ج.ا.ا و ایجاد بستر سود آوری حاصل از انجام معاملات مربوطه
  • فراهم نمودن مقدمات راه اندازی خزانه و اتاق پول شماری استانهای مرکزی، خراسان جنوبی و گلستان جهت عملیاتی نمودن پول رسانی در سال ۱۳۹۴ و راه اندازی آن در مدیریت شعب استان چهار محال و بختیاری.

عملیات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

  • ایجاد بستر مناسب جهت آشنایی پرسنل با شیوه های نوین پولشویی و روش شناسایی و مبارزه با آن
  • راستی آزمایی اطلاعات هویتی مشتریان
  • مانیتورینگ، شناسایی و تجزیه و تحلیل تراکنش های مشکوک با استفاده از نرم افزار جامع مبارزه با پولشویی بر اساس پارامتر های تعیین شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ارسال گزارشات مربوطه به واحد اطلاعات مالی وزرات اقتصاد و دارایی
  • ایجاد تالار مجازی مبارزه با پولشویی در جهت ارتباط با کلیه پرسنل به منظور آموزش و کنترل های لازم

مسئولیت اجتماعی

  • تأمین مالی پلیس در راستای افزایش امنیت سرمایه گذاری در کشور
  • ادامه ساماندهی، مدیریت و پیگیری تعهدات صندوق های جی، آل طاها، سرافرازان میهن، گنبد سبز نجف اباد و همچنین شرکت های تعاونی لغو امتیاز شده اعتماد ایرانیان به دستور بانک محترم مرکزی ج.ا.ا
  • حمایت مالی از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه از جمله تأمین بخشی از هزینه های موسسه خیریه کهریزک البرز، حمایت مالی فیلم چ ، حمایت مالی از سریالهای ساخته شده توسط موسسه ناجی هنر و معاونت اجتماعی ناجا جهت پخش در شبکه های سیما
  • حمایت مالی از تیم تکواندو نوجوانان و جوانان پاس قوامین

افتخارات کسب شده بانک قوامین در سال ۱۳۹۳

  • رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برتر کشور
  • بانک قوامین در سومین سال حضور خود، در رتبه بندی سال ۱۳۹۳ صد شرکت برتر کشور، با شش پله صعود نسبت به سال ۱۳۹۲ موفق به کسب رتبه بیست و چهارمین شرکت بزرگ کشور گردید. مبنای اصلی این رتبه بندی میزان کسب درآمد بوده و الگویی از رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر جهان می باشد که هر ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی صورت می گیرد.

برنامه های آتی

  • راه اندازی و توسعه باشگاه مشتریان
  • طبقه بندی مشتریان و تدوین برنامه جامع بازاریابی
  • تدوین و پیاده سازی برنامه ارزیابی عملکرد جامع در سطح شعب
  • راه اندازی مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته call center
  • تجزیه و تحلیل طرح جدید اتاق VIP در شعب
  • تجزیه و تحلیل طرح جدید جزیره پاک

ترازنامه

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

صورت سود و زیان

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

مجمع بانک قوامین سود سهام بانک قوامین اخبار بانک قوامین

 

آدرس وبسایت شرکت

http://www.ghbi.ir/home

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 13 )
  1. مهدی معتمدی نیا می گوید

    با احترام به همه کارکنان خدوم این بانک که ازبدنه نیروی انتظامی هستندانشاالله ریشه پارتی بازی در این بانک برچیده شود.

  2. شهرا می گوید

    متاسفانه سودسهام قوامین هنوزپرداخت نشده وهیچ کس جوابگو نیست

  3. خودم می گوید

    به جای تعریف و تمجید خودتان سود سهام سال۱۳۹۴ را واریز کنید و خودتان را بی خودی تحویل نگیرید

  4. بهرامح می گوید

    اگه این همه رشدکردید چرا تو بورس افت می کنید از۳۵۰۰ درابتدای سال نزول کردید به ۶۵۰ واقعا شما برنامه دارید؟

  5. رضایی می گوید

    سلام.واقعا اگه برنامه داشتید به این روز نمی افتادید که حق پرسنل بیچاره ناجا بخورید و اصلا به روی خودتون نیارید و از خودتون تعریف کنید.همه پرسنل ناجا به این نتیجه رسیدن که سرمایه گذاری در ناجا کار بسیار اشتباهی هست.

  6. سجاد می گوید

    خداوند لعنتشون کنه

  7. پرویز می گوید

    به جای این حرفا سود سهام ۹۳ رو بدید.

  8. علی می گوید

    چرا اعلام نمیکنید,که چه موقع سودسهام وااریز میکنید حداقل اطلاع رسانی میکردید که امسال سودسهام واریز نمیشودتاماهم میرفتیم سهام را میفروختیم طوری که معلومه دیگه به درد نمیخورن

  9. حسن زاذه می گوید

    چطوری میتوانید پول پرسنل زحمتکش و مظلوم ناجا رو بخورید…..

  10. دکترمصدق می گوید

    راست میگن پس این سود سهام قوامین کی واریز میشه واله این پولا خوردنی نیست پرسنل زحمتکش ناجا چه گناهی مرتکب شدن که اینقدر زجر میکشن شمام پولشونو میخورین راستی شما ازیک طرف سهام مهر گان هم ازطرف دیگه پول ناجایی هارو نمیریزین

  11. بی عقل می گوید

    سرمایه گذاری در اینجا کار اشتباهی است. هیچ کس جوابگو نیست و هیچ کس هم حق اعتراض نداره. من در اولین فرصت از شر تمامی سهامی که به زور از من کم کردند خلاص میشم و دیگر در هیج سرمایگذاری در ناجا شرکت نمی کنم . امسال تمام بانک ها بجز قوامین و مهرکان سود دادند ولی برای خودم متاسفم

  12. اعتماد می گوید

    واقعا متاسفم برای تمامی …….. . سود خوردن سهم اومد پایین کسی اعتراض نمیکنه فقط ناراحتیم ولی اون بالا یکی هست

  13. قاسم می گوید

    با سلام شما اعلام میکنید سود سهام قوامین را به دلیل معلوم نشدن تکلیف افزایش سرمایه نمیتوانید بدهید.ایا پاداش هیات مدیره و سایر پرداختی ها هم شامل این قضیه است یا برای خودشون ازاده؟