خودروی هفت میلیارد تومانی هم وارد ایران شد! + عکس و مشخصات

2
باز هم آگهی فروش خودرو و اینبار یک مک لارن p۱ . فروشنده در توضیحات خودرو نوشته بدون محدودیت تردد در کشور (۶ماهه) . موتور ۳.۸ لیتری . ۹۰۳ اسب بخار.سیستم ترمز akebono . فیبرکربن monocage . تحویل ۳۰روزه با پیش پرداخت ۳۵% . ضمانت باز خرید با کمترین افت قیمت ممکن . قیمت مقطوع هفت میلیارد تومان
مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت
مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت
خالی از لطف نیست اگر نگاهی دقیقتر به این هیولا بیاندازیم .

مک لارن P1 از یک موتور ۳٫۸ لیتری V8 توئین توربو (بوست : ۲٫۴ بار) با تغییراتی اساسی همچون سیستم سوخت رسانی ، سر سیلندر ، طراحی بلوک‌ ، توربو ها و… به همراه یک موتور الکتریکی مجهز به سیستم IPAS (مخفف Instant Power Assist System) که یک سیستم هایبریدی بسیار پیشرفته است بهره میبرد (نام موتور M838TQ میباشد). سیستم IPAS با یک دکمه بر روی فرمان فعال میشود که اجازه میدهد موتور الکتریکی به صورت دستی وارد مدار شود ، البته این سیستم را میتوان در حالت اتوماتیک نیز قرار داد. مک لارن موتور الکتریکی را با موتور بنزینی ترکیب کرده و آن را در داخل جداره پوشاننده ی بلوک موتور قرار داده است.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

این بدین معنی است که نیروی موتور الکتریکی از گیربکس ۷ دنده دابل کلاچ مک لارن عبور میکند و در نهایت گشتاور موتور الکتریکی چند برابر میشود و این یعنی گشتاور بدون تاخیر در تمامی دنده ها. سیستم بازیابی انرژی جنبشی در P1 وجود ندارد زیرا مک لارن علاقه زیادی دارد که راننده در هنگام فشردن پدال ترمز یک حس کاملا عادی و آشنا داشته باشد. مک لارن P1 توسط موتور بنزینی در زمان زیر فشار نبودن و همچنین از طریق اتصال به برق شارژ میشود و اگر اتومبیل در حالت تمام الکتریکی قرار بگیرد میتواند تا ۲۰ کیلومتر را با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند!

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

باتری ها از سیستم خنک کننده ابداعی و بسیار پیشرفته ای بهره میبرند و در تمام شرایط عملکرد فوق العاده ای دارند. همچنین موتور الکتریکی با ایجاد گشتاور معکوس در زمان تعویض دنده موجب میشود دنده ها با سرعت بالا تر و لرزش و صدای کمتری تعویض شوند. موتور بنزینی قادر است ۷۲۷ اسب بخار را در دور موتور ۷۵۰۰rpm تولید کند و موتور الکتریکی هم قادر است قدرتی معادل ۱۷۶ اسب بخار را به قدرت اتومبیل اضافه کند و ماکزیموم گشتاور این موتور دوگانه به بیش از ۹۰۰ نیوتن-متر هم میرسد. میزان آلایندگی و مصرف سوخت این موتور بسیار پایین است و در عین حال قدرت و گشتاور بسیار قابل قبولی را تولید میکند. سر مهندس طراحی P1 ، دن پری ویلیامز میگوید : زمانیکه ما شروع کردیم هیچ سیستمی برای خرید وجود نداشت ، ولی ما باور داشتیم که میتوانیم سیستم هیبریدی را توسعه دهیم که ارزش استفاده را داشته باشد و اتومبیل را سریعتر کند ، نه کندتر. این همیشه تست اصلی بود و تستی است که ماشین از آن سربلند در آمده و همچنین این سیستم به P1 این اجازه را میدهد تا در مناطقی که دارای قوانین زیست محیطی بدون گازهای خروجی هستند مانند لندن هم رانده شود.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

همانطور که میدانید بسیاری از قسمت های مک لارن P1 از جمله شاسی و بدنه این اتومبیل از فیبر کربن تشکیل شده که ضمن مقاومت بسیار بالا ، وزن بسیار کمی هم دارد. شاسی P1 از نوع فیبر کربن MonoCage میباشد که بسیار محکم و سبک است ، به طوری که کل سقف و سازه های پایین به علاوه محفظه باتری و… فقط ۹۰ کیلوگرم وزن دارد! مک لارن در زمینه طراحی و تولید فیبر کربن و شاسی های فیبر کربنی بی رقیب است و MonoCage آخرین دستاورد مک لارن در این زمینه است.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

آئرودینامیک مک لارن P1 بسیار فوق العاده و بی نظیر است! طراحی آئرودینامیک و اسپویلر DRS (مخفف Drag Reduction System) این اتومبیل بسیار حرفه ای طراحی شده اند و P1 قادر است در سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت بیش از ۶۰۰ کیلوگرم دانفورس تولید کند و در حالت Normal Mode ضریب درگ این اتومبیل تا ۰٫۳۴Cd کاهش پیدا کند! سیستم DRS مورد استفاده در P1 مشابه سیستم به کار رفته در اتومبیلهای فرمولا وان است و به همین دلیل بسیار پیشرفته و سریع میباشد و با فعال کردن این سیستم ، ضریب درگ P1 تا ۲۳% کاهش پیدا میکند و به محض اینکه راننده پای خود را روی پدال ترمز بگذارد و یا دکمه DRS را رها کند ، اسپویلر به حالت اولیه بازمیگردد (مانند اتومبیلهای فرمولا وان) و همچنین به محض اینکه سنسور ها حالت پیچیدن اتومبیل را احساس کنند ، اسپویلر از حالت DRS خارج میشود و پایداری اتومبیل را تضمین میکند و مجموع این برنامه ها توسط کامپیوتر اتومبیل کنترل میشود تا بیشترین میزان چسبندگی را فراهم کند. ضمنا در هنگام ترمز گیری های شدید زاویه باله عقب به سمت بالا تغییر میکند تا نیروی دانفورس روی محور عقب و همینطور ضریب درگ اتومبیل افزایش پیدا کند. دو عدد فلپ هم در زیر سپر جلو به صورت خودکار تنظیم میشوند تا زاویه ای بین ۰ تا ۶۰ درجه بگیرند.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

پری ویلیامز میگوید : ما از همان ابتدای کار هدف آئرودینامیکی خود را تعیین کرده بودیم ، به اتومبیلهای ریسینگ نگاه کرده و کارهای ممکن را تحلیل نمودیم. ۶۰۰ کیلوگرم دانفورس را مدنظر قرار دادیم و آنرا در سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت که مدنظرمان بود بدست آوردیم. البته مشکل دانفورس این است که شما میتوانید تا مقدار زیادی از آن را داشته باشید ، اما اگر سرعت را دو برابر کنید دانفورس را ۴ برابر کرده اید و خیلی زود به حدی میرسد که بیش از اندازه ی قابل تحمل است. اما این مساله با آئرودینامیک فعال قابل کنترل است و ما میتوانیم بخشی از دانفورس را کم کنیم و در سرعتهای بالا آن را مدیریت کنیم. در طی کردن پیچ ها نیز دانفورس را مدیریت میکنیم و میتوانیم بالانس آئرودینامیکی را بر اساس شرایط ترمز ، پیچیدن و شتابگیری تنظیم کنیم.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

گفته میشود مک لارن P1 میتواند در کمتر از ۷ دقیقه پیست بزرگ نوربرگ رینگ را طی کند! ران دنیس ، رئیس مک لارن در جنوا ادعا کرده بود که P1 سریع ترین اتومبیل تولیدی جهان در پیست خواهد بود و پری ویلیامز هم میگوید من کاملاً مطمئنم که P1 میتواند به اعداد ادعایی دست یابد. مک لارن P1 از هندلینگ و چسبندگی بسیار حیرت آوری برخوردار است! دانفورس بالا به همراه سیستم تعلیق هیدرو-پنوماتیکی پیشرفته RCC (مخفف RaceActive Chassis Control) و تایر های مخصوص پیرلی P Zero Corsa و سایر تکنولوژی های این اتومبیل موجب شده اند تا در حالت Race Mode بتواند در پیچ ها به شتابهای جانبی بیش از ۲G هم دست پیدا کند! سیستم تعلیقRCC مک لارن P1 میتواند ارتفاع اتومبیل را در هنگام حرکت تغییر دهد و در حالت ریس ۵۰ میلیمتر از ارتفاع آن کم میکند و در این حالت همزمان سرعت سیستم هیدرولیک ۳ مرحله افزایش یافته و میزان سفتی فرمان هم ۳٫۵ مرحله بیشتر میشود. سیستم Brake Steer هم در مک لارن P1 اجراء شده که با فعال کردن ترمز عقب سمت موافق در سر پیچ ها کم فرمانی اتومبیل را برطرف میکند و در زمان خروج از پیچ های کم سرعت هرزگردی را کاهش میدهد. این سیستم همچنین در هوای برفی و بارانی نیز به پایداری و ایمنی بیشتر اتومبیل کمک میکند. پری ویلیامز میگوید : ما دیگر علاقه ای به حداکثر سرعت نداریم و به جای آن توجه اصلی ما به شتاب و هندلینگ P1 بوده است. ویلیامز همچنین بیان داشته که تا کنون این لاستیک های بسیار سفت پیرلی P Zero Corsa در اتومبیل دیگری تست نشده است ، اما اگر این تایرها با سیستم تعلیق مدرن و ویژه ای بکار نمیرفت امکان استفاده از این تایرها وجود نداشت.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

زمانی که شما فقط ۶۵ میلیمتر از زمین فاصله دارید نیاز به کنترل بسیار زیادی بر سطح اتومبیل دارید تا بتوانید با بارهای آئرودینامیکی که ما استفاده میکنیم ایستایی را حفظ کنید. این بدین معنی است که بتوانید سفتی فنربندی را چندین برابر کنید ، در مورد سفتی غلتشی این عدد ۳۵۰درصد است! ما مجبور بودیم فنربندی کاملاً متفاوتی را تولید کنیم و این کار یک چالش بزرگ بود. این سیستم از فنر و کمک فنرهای نرم سود میبرد اما بدون آنتی رول بار و به جای آن از سیلندرهای هیدرولیکی شبیه به ضربه گیرها استفاده شده است.

مشخصات مک لارن گرانقیمت ترین خودرو قیمت مک لارن فروش مک لارن خودروی گران‌قیمت

مک لارن P1 از دیسک های ترمز سرامیک کربنی با یک لایه سطحی غنی از سیلیکون کاربید ساخت Akebono مجهز است که به صورت سفارشی برای مک لارن P1 ساخته شده و این نوع دیسک تا قبل از این بر روی هیچ اتومبیل دیگری استفاده نشده است. این دیسک ها از نظر ترمز گیری ، مقاومت حرارتی و خنک کاری عملکرد بسیار بالایی دارند و همچنین از وزن بسیار کم و عمر بسیار بالایی برخوردارند. مواد به کار رفته در این دیسک ها برای اولین بار در موشک فضایی آریان دیده شده است…

لیست مشخصات :

موتور بنزینی :

مشخصات : ۳٫۸ لیتری V8 با زاویه ۹۰ درجه مجهز به دو توربو شارژر

بوست توربو : ۲٫۴ بار

نسبت نیرو به حجم : ۱۹۱ اسب بخار به ازای هر لیتر

قدرت : ۷۲۷ اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰rpm

گشتاور : ۷۲۰ نیوتن-متر در دور موتور ۴۰۰۰rpm

نوع نصب : موتور میانی – به صورت طولی
موتور الکتریکی :
قدرت : ۱۷۶ اسب بخار
گشتاور : ۲۶۰ نیوتن-متر
وزن : ۲۶ کیلوگرم
مجموع دو موتور :
قدرت : ۹۰۳ اسب بخار
گشتاور : ۹۰۰ نیوتن-متر

پک باتری :
نوع : لیتیوم-یون (lithium-ion)

تعداد سلول : ۳۲۴ عدد
وزن : ۹۶ کیلوگرم
عمر مفید : ۱۰ سال
سایر مشخصات :
طی مسافت در حالت تمام الکتریکی : ۲۰ کیلومتر  با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت
گاز CO2 خروجی : ۱۹۴ گرم در هر کیلومتر!
مصرف سوخت : ۸٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر!

گیربکس : ۷ دنده دابل کلاچ مجهز به شیفتر های پدالی (با سرعت تعویض ۵۰ میلی ثانیه!)

نوع انتقال قدرت : دیفرانسیل عقب

ترمز : دیسکهای سرامیک کربنی با لایه سطحی سیلیکون کاربید

میزان دانفورس : ۶۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۷ کیلومتر در ساعت

ضریب درگ : ۰٫۳۴Cd

وزن کلی سیستم هایبرید : ۱۷۰ کیلوگرم

وزن خشک : ۱۳۹۵ کیلوگرم

نسبت نیرو به وزن : ۶۴۷ اسب بخار بر تن

طول : ۴۵۹۰ میلیمتر

عرض : ۱۹۴۶ میلیمتر

ارتفاع : ۱۱۷۰ میلیمتر

فاصله بین دو محور : ۲۶۷۰ میلیمتر

چرخ ها : ۱۹ اینچ(جلو) – ۲۰ اینچ(عقب)

تایر ها : ۲۴۵/۳۵ ZR19 (جلو) –  ۳۱۵/۳۰ ZR20 (عقب) – از نوع پیرلی P Zero Rosso Corsa

قیمت : ۸۶۶,۰۰۰ پوند

سر مهندس طراحی : دن پری ویلیامز

سرپرست طراحی : فرانک استفنسن
انواع حالت ها :

حالت های رانندگی : Normal ، Sport ، Track ، Race و E-Mode

ارتفاع اسپویلر : بسته ، ارتفاع ۱۲۰mm و ارتفاع ۳۰۰mm

زاویه اسپویلر : حالت عادی – تغییر زاویه جهت کاهش درگ در حالت DRS – تغییر زاویه جهت افزایش دانفورس عقب و افزایش درگ در ترمزگیری های شدید

فلپ های سپر جلو : تغییر زاویه بین ۰ تا ۶۰ درجه
سیستم RCC : کاهش ۵۰ میلیمتر از ارتفاع شاسی در حالت ریس

شتاب و سقف سرعت :

۰-۱۰۰ : ۲٫۷ ثانیه

۰-۱۶۰ : ۴٫۷ ثانیه

۰-۲۰۰ : ۶٫۸ ثانیه

۰-۳۰۰ : ۱۶٫۵ ثانیه

طی مسافت ۴۰۰ متر : ۹٫۸ ثانیه و با سرعت ۲۳۹ کیلومتر در ساعت

سقف سرعت : ۳۵۰ کیلومتر در ساعت (به صورت الکترونیکی محدود شده)

ترمز گیری :

۱۰۰-۰ : ۳۰٫۲ متر

۲۰۰-۰ : ۱۱۶ متر

۳۰۰-۰ : ۲۴۶ متر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. سجاد می گوید

    منم از این ماشین میخوام
    این باید واسه من شه

  2. سجاد می گوید

    من این ماشین رو میخوام
    خدایا خودت تا سال دیگه تیر ۱۳۹۵ کمکم کن تا این ماشین رو بخرم
    خدایا به همه ی جوونا کمک کن
    الهی آمین