سوءقصد به جان یکی دیگر از منتقدان فرقه عرفان حلقه

0

دکتر علی نام‌آور یکی از منتقدان فرقه عرفان حلقه که در کشور ارمنستان حضور دارد، صبح دیروز توسط افراد ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد.

دکتر نام‌آور در گفت‌وگویی با تأیید این خبر گفت: این اتفاق صبح دیروز رخ داد.

محمد‌علی طاهری عرفان حلقه جرم محمدعلی طاهری

وی در پاسخ به اینکه سوءقصدکنندگان چه کسانی بوده‌اند گفت: هویت این افراد برای من کاملا مشخص است و آنها از وابستگان عرفان حلقه بودند. در حال حاضر وضعیت روحی و جسمی مناسبی ندارم و در روزهای آینده با بهبود شرایط در این زمینه بیشتر صحبت خواهم کرد.

پیش از این نیز دو فرد دیگر به نام‌های «ب.ر» و «الف.ت» که از منتقدان این فرقه بوده‌اند نیز مورد سوءقصد قرار گرفته بودند.

محمد‌علی طاهری عرفان حلقه جرم محمدعلی طاهری

حکم ارتداد محمدعلی طاهری، سرکرده حلقه عرفان توسط سه تن از مراجع صادر شده است. پرونده ی قضایی او نیز در قوه قضائیه در حال بررسی است.

محمدعلی طاهری؛ مردی با گذشته‌ای در غبار
طاهری که چند صباحی خود را در مقام رهبری مذهبی (!) می دید، گذشته ای نا مشخص و غبار آلود دارد. از وی اطلاع چندانی در دست نیست و همین بر دامنه ابهامات و شبهات می افزاید. نباید فراموش کرد خود نیز با سکوتش و عدم پاسخگویی، بر گرمای این اتفاق می دمد. تا کنون، دلیل عدم وضوح و شفافیت در این باره مشخص نشده است.
 می توانید هر گمانی را در این باره، متصور باشید. آنچه درباره وی قطعی است، عضویت در گروه “چریک فدائی خلق” است. اگرچه وی در رتبه گردانندگان یا سران این جریان نبوده؛ اما مدتی در آن فعال بوده است.
برخی کارشناسان معتقدند، ریشه برخی باورهای وی را می توان در این سال ها و روزها جست. وجود تفکرات الحادی و دهری فرقه هرمی حلقه را می توان در این دوران دانست که سرکرده آن، تاثیرات فراوانی از مارکسیسم و تجربه گرایی الحادی پذیرفته است. در حقیقت، اساس تفکر وی را می توان در این برهه دانست که بعدها، بسط یافته و از طریق یارانش در شورای مرکزی، ظاهری اسلامی هم یافته است.
نکته قابل توجه این است که به غیر از این مورد که وی در قبال آن سکوت داشته و هرگز درباره آن صحبتی نکرده، باقی زندگی وی نیز در ابهام است. مشخص نیست فعالیت وی پیش از انقلاب اسلامی و بعد از آن به چه شکل بوده است. البته، مدعی است در دوره ای، اختراعاتی نیز داشته که در صحت و سقم آن، تردیدهایی وارد است؛ اما صحت فرضی آن هم دخلی به موضوع این فرقه ندارد چرا که عمدتا، مباحث فنی بوده است.

محمد‌علی طاهری عرفان حلقه جرم محمدعلی طاهری

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ