آیا حاشیه امن سامسونگ در ایران به خطر می‌افتد؟‌

0
محمدحسین برخوردار رئیس مجمع عالی واردات در اعتراض به اتخاذ سیاست‌های جدید برای بازار ایران از مدیرعاملی شرکت سام الکترونیک و رئیس هیئت مدیره شرکت سام سرویس استعفا کرد.

به این ترتیب جواب سؤال هجرت تعجب برانگیز عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران به دخانیات پاسخ داده شد.

سام سرویس بیوگرافی محمدحسین برخوردار

شنیده‌ها حاکی است برخوردار که به تازگی به عنوان مدیرعامل شرکت دخانیات منصوب شده‌است، از چندی پیش با اعضای هیئت مدیره این دو شرکت که نماینده شرکت سامسونگ در ایران هستند، دچار اختلاف نظر شده‌بود. محمدحسین برخوردار که از بنیانگذاران مجمع عالی واردات (کنفدراسیون واردات اتاق بازرگانی ایران) و رئیس این مجمع از ابتدای فعالیت تا کنون است، سال‌ها به عنوان مدیر ارشد در شرکت‌های وابسته به سامسونگ در ایران حضور داشته است.

وی که عضو هیئت نمایندگان دوره‌های هفتم و هشتم اتاق بازرگانی تهران و ایران بوده و در دوره هفتم عضو هیئت رئیسه اتاق تهران بوده است، سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی را در اختیار این شرکت کره‌ای قرارداده‌است. اگرچه برخی خروج برخوردار از این مجموعه را به دلیل انتصاب وی به عنوان مدیرعامل دخانیات می‌دانند، اما وی پیش از اینکه به این سمت منصوب شود، از مدیرعاملی این دو شرکت وابسته به سامسونگ استعفا داده‌ بود.

گفته می‌شود اختلاف نظر و اعتراض وی به سیاست‌های اقتصادی سامسونگ در ایران به اندازه‌ای بوده است که برخوردار که از سهامداران سام الکترونیک و سام سرویس بوده، هیچ‌گونه ادامه همکاری با سامسونگ را نپذیرفته و پیشنهاد عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های مذکور را نیز رده کرده‌است.

برخی منابع نزدیک به مجموعه شرکت‌های سامسونگ در ایران، ریشه اختلاف محمدحسین برخوردار با این مجموعه را ورود این شرکت کره‌ای به برخی فعالیت‌های حاشیه‌ای اقتصادی، شفاف نبودن عملکرد و برخی اقدامات غیرقانونی این مجموعه عنوان کرده‌اند.

چند روز پیش خبری روی یک شبکه اطلاع رسانی مجازی قرار گرفت که از ورود سود‌های شرکت سامسونگ به بخش ساخت و سازخبر داده بود. به این ترتیب می‌توان حدس زد که جدایی برخوردار از مجموعه شرکت‌های وابسته به سامسونگ درایران حتماً آغازی برای یک طوفان برای این شرکت خواهد بود و احتمالاً می‌تواند هزینه‌ قابل توجهی را به این مجموعه تحمیل کند.

گفتنی است این روز‌ها خبرهای منفی علیه شرکت سامسونگ زیاد شنیده می‌شود، هر چند بخشی از این اخبار واکنشی به شیطنت‌های این شرکت بین‌المللی در دوران تحریم بوده که می‌توان به عنوان نمونه از عدم ارائه سرویس اپلیکیشن‌ها برای گوشی‌های موبایل این برند تا ساخت تیزر تبلیغاتی به نفع رژیم‌صهیونیستی و علیه ایران نام برد.

منبع: جوان آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ