ثروتمند‌ترین زن و شوهرهای جهان + عکس

1
بیل و ملیندا گیتس براساس گزارشی جدید با ثروت مشترکی برابر ۸۵.۷ میلیارد دلار به عنوان ثروتمند‌ترین زوج جهان معرفی شده‌اند.

بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد و در سال ۱۹۹۴ با ملیندا، یکی از کارمندان این شرکت ازدواج کرد. در سال ۲۰۰۰ این زوج بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس را با هدف توسعه کشاورزی، سلامت،‌ آموزش و دیگر پدیده‌های اجتماعی راه‌اندازی کردند.

لیست پولدارترین ثروتمندترین مرد ثروتمندترین افراد جهان پولدارترین افراد دنیا

اکنون شرکت Wealth-X این زوج را به عنوان ثروتمند‌ترین زوج جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی کرده‌است. این دو در سال ۲۰۱۰ برای ایجاد حرکت بخشش، کمپینی برای تشویق ثروتمندان جهان برای صرف کردن بخش بزرگی از ثروتشان در امور خیریه،‌ به سرمایه‌گذاری به نام وارن‌بافت پیوستند.

دومین زوج منتخب شرکت Wealth-X آرمانچیو اورتگا گائونا و همسر دومش فلورا پرز هستند که با مجموع ثروتی برابر ۷۰.۷ میلیارد دلار به عنوان دومین زوج ثروتمند جهان معرفی شده‌اند.

جوانترین زوج معرفی شده در این لیست نیز مارک زاکربرگ ۳۱ ساله و همسرش پریسیلا چان هستند که در رتبه نهم لیست ثروتمندترین زوج‌های جهان قرار گرفته‌اند. مجموع ثروت این دو ۳۸.۵ میلیارد دلار اعلام شده‌است.

در ادامه، رتبه سوم لیست به وارن بافت،‌کار‌آفرین مشهور و همسرش با مجموع ثروت ۶۵ میلیارد دلار، رتبه چهارم به دیوید و جولیا کاچ با ثروتی برابر ۴۷.۵ میلیارد دلار،‌رتبه پنجم به چارلز و الیزابت کاچ با ۴۷.۴ میلیارد دلار، رتبه ششم به وانگ جیانلین و همسرش با ثروتی ۴۰.۷ میلیارد دلاری، رتبه هفتم به جف بزوس و همسرش با ثروتی برابر ۳۹.۸ میلیارد دلار، رتبه هشتم به برنارد آرنالت و هلن مرسیه با ثروتی برابر ۳۸.۷ میلیارد دلار و رتبه دهم به جیمز و لین والتون با ثروتی برابر ۳۶.۲ میلیارد دلار اختصاص یافته‌است.

منبع: همشهری آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. افشین می گوید

    ثروتمندای ما هم الکی پز میدن به جای کار خیر