توصیه رئیس بورس به سهامداران

0
علی صالح‌آبادی ، ضمن توصیه به سرمایه‌گذاران مبنی بر انجام تحلیل‌های کارشناسی و تصمیم‌گیری بر مبنای ارزش واقعی سهام‌ شرکت‌ها، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران سعی کنند تا به دور از هیجان و در بلند مدت به سرمایه‌گذاری نگاه کنند.
وی ادامه داد: نوسان جزء ذات بازار سرمایه است و مسئله مهم نگاه بلندمدت در روند سرمایه‌گذاری است.
صالح‌آبادی بازدهی و نقدشوندگی بازار را از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس دانست و تأکید کرد: نباید دائم انتظار افزایش یا کاهش قیمت‌ها را داشت، چرا که در بلندمدت بازار بازدهی خوبی نصیب سرمایه‌گذاران کرده است.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نباید همه سرمایه‌های خود را در یک سهم جمع کنند، گفت: سهامداران به سرمایه‌گذاری در سبدهای مختلف توجه کنند که در صورت نوسان آن دچار ضرر و زیان نشوند.
صالح‌آبادی گفت: کسانی‌که ریسک‌پذیری پایینی دارند نباید مستقیما در یک سهم سرمایه‌گذاری کنند و این افراد باید در قالب خرید اوراق مشارکت و یا ترکیبی از اوراق بهادار وارد بازار شوند.
* پیشنهاد صالح‌آبادی به سرمایه‌گذاران کم‌ریسک و ریسک‌پذیر
وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر ابزارهای گوناگونی برای افراد ریسک‌پذیر، کم ریسک و عادی ایجاد کرده‌ایم، گفت: افراد به تناسب میزان ریسک‌پذیری می‌توانند از این ابزارها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران کم ریسک نباید در قراردادهای آتی خرید و فروش کنند، تأکید کرد: این افراد باید در قالب اوراق و یا سبدی از چند سهام سرمایه‌گذاری کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ