کارگران فاقد بیمه به ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک بزنند

1
دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در راستای راه اندازی بانک اطلاعاتی در کل کشور گفت: افراد باید شماره تلفن ثابت و کد شهر محل زندگی خود را به شماره ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک کنند.

هادی ابوی با اشاره به آغاز به کار سامانه پیامکی ثبت نام ساماندهی کارگران فاقد شناسنامه گفت: کلیه نیروهای کار کشور مشمول قانون کار جهت ثبت نام در بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت خود و کد شهر خود را به سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳ ارسال نمایند.

وی ادامه داد:این طرح به صورت پایلوت در خراسان رضوی آغاز شده است. امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک بانک اطلاعاتی جامعی از کارگران تهیه کنیم.

ایجاد بانک اطلاعات کارگران کشور نخستین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد و فعالان کارگری مهمترین مزایای این بانک اطلاعاتی را شناسایی و طبقه‌بندی کارگران ساختمانی و کارگران فاقد بیمه عنوان می‌کنند.

ابوی گفت: امیدواریم پس از یک بازه زمانی دو ماهه، این طرح به تدریج ظرف مدت شش ماه در تمامی استانهای کشور به اجرا درآید. این طرح شامل همه کارگران شاغل اعم از کارگران صنوف و کارگران ساختمانی است و قرار است با اجرای آن، کارگران فاقد بیمه در کشور شناسایی و از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در طول سال های گذشته فقدان یک بانک اطلاعات جامع از وضعیت کارگران کشور تصمیم‌گیری در خصوص خواسته‌ها و مطالبات قانونی کارگران را دشوار کرده بود و جای خالی آن به شدت احساس می‌شد حتی ایده تشکیل چنین بانک اطلاعاتی از سوی هیچ سازمان و دستگاهی مطرح نشده بود تا اینکه وزارت کار دولت یازدهم ضمن استقبال از چنین طرحی، موافقت خود را با اجرای آن اعلام کرد. وزارت کار امیدوار است فراگیری این بانک اطلاعاتی به شناسایی و طبقه‌بندی کارگران فاقد شناسنامه کار کمک کند و آنها را تحت حمایت‌های اجتماعی و بیمه‌ای قرار دهد.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. میلادرهبری کرویه می گوید

    اصفهان خیابان بزرگمهر خیابان رکن الدوله چاهراه پیروز گوچه همت۵۳ پلاگ ۲