خانه / آخرین اخبار / قانون های طلایی که می تواند زندگیمان را دگرگون کند

قانون های طلایی که می تواند زندگیمان را دگرگون کند

نگرش ما به زندگی یعنی همه چیز. برای دست یافتن به قانون جاذبه در زندگی – یعنی جذب کردن بیشتر چیزهایی که در زندگی می خواهید به سمت خود و تبدیل منفی ها به مثبت – باید طرز تفکرتان راتغییر دهید ویک نگرش جدید به زندگی پیدا کنید.

نقش دیگران را بازی کنید:

برای لحظه ای هم که شده افکار و نظرات خود را کنار بگذارید و با چشمان یک نفر دیگر به یک موقعیت یکسان نگاه کنید . سعی کنید همان چیزی که آنها می بینند و حس می کنند را ببینید و حس کنید. مهم نیست که در حال دعوا کردن، نگاه کردن به یک مشکل یا سوال باشید، از دیدگاه یک فرد دیگر مطمئناً به درک بیشتری دست خواهید یافت.

افکار و قضاوت های غیر دوستانه و باورهای محدود کننده خود را بشناسید:

“من خیلی چاقم” ، “من نمی تونم…” ، “اون خیلی خوشگله و من اصلاً به نظرش نمیام” ، “اون دمدمی مزاجه” ، و … این الگوهای فکری منفی را تغییر داده و به مثبت تبدیل کنید: “من هر روز و هر روز خوشگلتر میشم.” ، “من می تونم…خواستن توانستن است” ، “اون خیلی دوست داشتنی است، دلم می خواد باهاش آشنا بشم” ، “آدم جالبی به نظر می رسه” و …، شگفت انگیز است که چطور تغییر افکار منفی به مثبت باعث می شود مثبت های بیشتری را در زندگی به سمت خود جذب کنید.

به زبانتان دقت کنید:

کلماتی که استفاده می کنید، نحوه بیان افکار و احساساتتان را تغییر دهید و آنوقت خواهید دید که انرژی پیرامونتان تغییر می کند. اگر من از یک جمله منفی مثل “تو نمیتونی این کار را انجام بدی چون خطر داره” استفاده کنم، این احتمال وجود دارد که فرد با من لج کرده و برای ثابت کردن بی خطر بودن آن کار به من، به انجام آن مبادرت ورزد. اما اگر به جای آن جمله از جمله “چطوری می خواهی خطرات اینکار را از بین ببری چون یک کم خطرناک به نظر میاد” استفاده کنم، فرد خیلی بیشتر در مورد آن فکر خواهد کرد و بی فکرانه آن را انجام نمی دهد. زبان ابزار بسیار نیرومندی در تغییر نحوه فکر کردن ما و همچنین واکنش دیگران به ماست.

روابط اجتماعی:

ما موجودات اجتماعی هستیم. زمان تنهایی مهم است، اما ما به منظور انگیزه داشتن نیاز به تعاملات انسانی مثبت داریم. مزایای روابط مثبت شامل سیستم ایمنی بهتر، شادی بیشتر و ظرفیت شناختی بهتر است. عشق ممکن است تمام آن چیزی نباشد که به ان نیاز دارید اما به طور شگفت انگیزی کمک کننده است. این هفته زمانی را برای برقراری ارتباط دوباره با فردی بگذارید که مدت هاست او را ندیده اید و از بودن با او لذت می برید. به یکی از اعضای فامیلتان که ارتباط خوبی با او دارید تماس بگیرید و احوال او را بپرسید. دقت کنید که پس از این کاره چه احساسی دارید. بسیاری از این کارها “باید” هایی است که مردم فکر می کنند باعث داشتن احساس خوب در روز می شود. اما پژوهش های اخیر نشان می دهد که این کاره نه تنها کمک کننده هستند، بلکه برای داشتن انگیزه هیجانی و جسمانی ضروری است.

چالش شناختی:

هیچ کس دوست ندارد خسته یا کسل باشد. تغییر دشوار است اما در عین حال هیجان انگیزو چالش برانگیز است و اثرات مثبتی را در مغز به وجود می آورد. شما لازم نیست که برای ایجاد چالش شناختی معنادار از یک سفینه بپرید یا در یک بشقاب پرنده بنشینید. گاهی تنها به چالش کشیدن فرض ها و عقاید قد.یمی کافی است. آموختن یک مهارت جدید هم مفید است. آیا به موسیقی علاقه دارید؟ در یک کلاس موسیقی شرکت کنید. آیا برایتان سخت است که در مقابل دیگران صحبت کنید ؟ در یک کلاس ارتقای اعتماد به نفس یا فن بیان شرکت کنید. یک مهارت جدید یاد بگیرید یا یک کتاب چالش زا بخوانید. یک سرگرمی جدید را دنبال کنید. حل کردن معماها و جدول ها هم می تواند کمک کننده باشد.به هر شکل شده خودتان را به چالش بکشید و به مغزتان کمک کنید که مسیرهای عصبی جدید را ایجاد کند.

خواب:

اگرچه میزان خواب مورد نیاز در افراد متفاوت است، بسیاری از محققین بر این عقیده اند که در حدود 7 تا 8 ساعت خواب شبانه مناسب است. احتمالا این عدد برای بسیاری از افرادی که مشغله زیادی دارند ناممکن به نظر برسد. بسیاری از مواقع حتی اگر به موقع هم به رختخواب برویم، مغز ما از اینکه خاموش و آرام باشیم جلوگیری می کند و اجازه نمی دهد که به خواب برویم. برخی از راهکارهای مفید برای آرام کردن جسم و ذهن در پایان روز عبارتند از خاموش کردن تلویزیون و مطالعه یک کتاب آرام بخش، مدیتیشن و ریلکسیشن و پرهیز از مصرف چای و قهوه در ساعات قبل از خواب.

مدیتیشن:

نشان داده شده است که انجام یک تمرین مدیتیشن روزانه (حتی به اندازه 10 تا 20 دقیقه) به شکل مثبتی بر سلول های خاکستری مغز تاثیر می گذارد ، باعث تنظیم هیجانی بهتر و افزایش ذهن آگاهی می شود. در دنیای امروزی با وجود اینترنت و تکنولوژی های مختلف دسترسی به موزیک های آرام بخش و یادگیری سبک های مختلف مدیتیشن بسیار آسان شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*