نامه احمدی نژاد به حسن روحانی که در فضای مجازی دست به دست می شود

0
این روزها نامه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میان مخاطبان رد و بدل می شود که عنوان آن “نامه احمدی نژاد به روحانی برای دعوت او به مناظره” است.
 

عبدالله احمدی: اگر چه این نامه در این گروهها به عنوان نامه ای جدید و در فضای پس از توافق هسته ای و همچنین شکایت رئیس دولت دهم از معاون اول رئیس جمهور مطرح شده است اما با اولین جستجوی عنوان نامه در یکی از موتورهای جستجوگر، مشخص می شود که تاریخ این نامه متعلق به آذر ۱۳۹۲ است که از شب گذشته بازنشر شده و کاربران فضای مجازی را به اشتباه انداخته است.

اما این نامه واکنش احمدی نژاد به گزارش ۱۰۰ روزه حسن روحانی از دولت یازدهم است.

رئیس دولت یازدهم به وعده انتخاباتی خود در اولین ماههای آغاز به کار دولت تدبیر و امید خود عمل کرده و در تاریخ ششم آذر ۹۲ در تلویزیون ظاهر شده و گزارش فعالیت ۱۰۰ روزه دولت را به مردم ارائه داد. در این گزارش که در واقع بخشی از آن آگاهی بخشی به مردم نسبت به اقدامات دولت سابق بود، روحانی تصریح کرد: «دولت نهم و دهم در هشت سال گذشته پر درآمدترین دولت بوده و ۷۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی و نفت و گاز داشته که رقم بی‌سابقه بوده اما متأسفانه بدهکارترین دولت بوده است». روحانی البته در ادامه سخنانش گفت: «مشکلات اقتصادی ما عمدتاً ناشی از بی‌تدبیری بوده است نه تحریم‌ها و کسی که می‌‌گفت قطعنامه‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست، وابستگی ما به واردات را بیشتر کرد در حالیکه وقتی در قدرت‌ها در حال مبارزه هستیم، باید به خود متکی باشیم.»

وی البته در این بخش از سخنانش نیز گفت:«البته دولت قبل برای خیلی‌ها هم شغل ایجاد کرد که چینی‌ها و کره‌ای ها بودند

با این حال، اگر چه برخی رسانه های حامی احمدی نژاد و منتقد دولت روحانی از این گزارش به عنوان محاکمه دولت نهم و دهم در رسانه ملی یاد کردند اما رئیس جمهور در گزارش خود سعی کرد به مردم بگوید که با توجه به مشکلاتی که از دولت گذشته برای دولت جدید به ارث گذاشته شده نباید انتظار رفع مشکلات کشور در سریع ترین زمان را داتشه باشند.

اما این گزارش با واکنش محمود احمدی نژاد روبرو شد و او را برآن داشت که دست به قلم برده و نامه ای به حسن روحانی بنویسد.

احمدی نژاد در این نامه از روحانی برای شرکت در مناظره ای صریح و روشنگر دعوت کرده و نوشته بود:  با آنکه اینجانب – حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر” پایه” ” انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی پایه” به دولت های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه های مختلف مردم و از جمله صاحب نظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود.

وی درادامه مدعی شد: خدا را شاهد می گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول ۸ سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم سابقه در جای جای میهن اسلامی به موازات دشمنی های بیگانگان، حجم کم نظیر ناملایمات و بی مهری های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده ایم.

این در حالی است که مردم در هشت سال گذشته نتیجه این “امتحان نیک” را با توجه به درآمدهای نفتی کلان و اختلاس های هزار میلیاردی سرسام آور در زندگی خود ندیدند و رئیس جمهوری که طی این سال ها ادعای پاکدستی مدیران خود را داشت، معاون اول و معاون اجرایی خود را به جرم فساد اقتصادی در زندان می بیند.

متن کامل نامه احمدی‌نژاد خطاب به روحانی به‌شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و خدمتگزاران دلسوز در سراسر کشور، با آنکه این‌جانب ــ حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر “پایه” “انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه” به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود ــ به‌اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به‌احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی‌، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت  نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آن‌طور که هست، مورد تصدیق و تأکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر رو به جلوی کشور دریغ نشود.
این‌جانب با تأکید مجدد بر لزوم تحکیم‌ دوستی‌ها و حفظ وحدت و همدلی به‌ویژه در شرایط کنونی، این روشنگری را از جهت پاسداشت تلاش‌های گسترده، صادقانه و کم‌نظیر همکاران و کارکنان دولت در سراسر کشور و نیز قشر وسیعی از فعالان عرصه خدمت در بخش خصوصی، وظیفه خود می‌دانم، چرا که بار مسئولیت پیشرفت آتی ایران عزیز عمدتاً و همچنان بر دوش این عزیزان خواهد بود. بدیهی است که جفا بر این خیل عظیم می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور نماید.
خدا را شاهد می‌گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می‌گیرد. وگرنه این‌جانب و همکارانم در طول ۸ سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم‌سابقه در جای‌جای میهن اسلامی به‌موازات دشمنی‌های بیگانگان، حجم کم‌نظیر ناملایمات و بی‌مهری‌های برخی در داخل را به‌عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به‌نیکی پس داده‌ایم.
همچنین در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شرایطی که دولت دهم در فقدان نماینده‌ای از خود در رقابت‌ انتخاباتی و مآلاً پاسخگویی ــ آماج حجم سنگین و گسترده‌ای از اتهامات و انتقادات ناروا بود ــ به‌خوبی و شایستگی به وظیفه شرعی و قانونی خود در صیانت از آرا مردم عمل کرد و با برگزاری انتخاباتی قانونی و سالم، ظرفیت بالای خود را به ظهور رساند. علاوه بر ضرورت حمایت و دفاع از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مخلص و سخت‌کوش کشور در همه حوزه‌ها و قوه‌ها، چیزی که موجب مزید نگرانی شده این است که نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و داشتن برآوردهای ناصحیح و آمارهای نادرست از وضعیت کشور چه‌بسا به تصمیم‌سازی‌های ناصواب در عرصه سیاسی و اقتصادی داخلی و بین‌المللی و تضعیف امید و نشاط ملی بینجامد.
ازاین‌رو با تأکید مجدد بر این دعوت به‌عنوان قطره‌ای از اقیانوس ملت ایران، آمادگی دارم که همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت قرار دهم.
خادم ملت ایران
محمود احمدی‌نژاد

منبع : خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ