هجوم گردشگران برهنه و بدون پوشش به بارسلون + فیلم و عکس

0

به گزارش  جام نیوز، حدود ۲۷ میلیون گردشگر سالانه از بارسلون بازدید می کنند. برنامه های اینترنتی پررونق (همچون ایر بی اند بی) گردشگران را به طرف آپارتمان های خصوصی سوق می دهند که بسیاری از آنها اجازه پذیرایی از گردشگران را ندارند.

 زن در ساحل

الکساندرا و فدریکا ظاهر و رفتاری مشابه گردشگران دارند اما آنها دو کارآگاه خصوصی هستند که در شهر بارسلون اسپانیا به دنبال آپارتمانهای گردشگری غیرقانونی می روند.

الکساندرا الیور، در برابر یکی از آپارتمانهای مشکوک به اجاره غیرقانونی می گوید: «روی در این آپارتمان نوشته شده که اینجا دفتر وکالت است اما این با واقعیت منطبق نیست. این آپارتمان به عنوان آپارتمان گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید صدای گردشگران خارجی را در داخل بشنوید. احتمالا آپارتمان اجاره داده شده است و افرادی درون آن هستند.»

استفاده از شماره شناسایی افراد فوت شده برای اجاره دادن آپارتمانها

مشکلات با گردشگران غیرقانونی در سه سال گذشته زیاد شده است. چهارصد مورد مشابه توسط این گروه مورد رسیدگی قرار گرفته است. این موارد بیشتر برای فرار از مالیات، کلاهبرداری از صاحبان آپارتمانها و قراردادهای تقلبی با استفاده از شماره شناسایی افراد فوت شده، رخ می دهد.

طرح متقلبان بسیار آسان است: آنها یک آپارتمان را به طور قانونی و به قیمت ارزان اجاره می کنند و سپس آن را به شکل غیرقانونی با تعرفه بالای سکونت شبانه به فرد دیگری اجاره می دهند و به این ترتیب پول زیادی بدست می آورند.

مشکل جشن و شادی گردشگران برهنه در بارسلون

تابستان گذشته پس از آنکه گروهی از گردشگران ایتالیایی برهنه در خیابانها و مغازه های محله بارسلونتای بارسلون به شادی پرداختند، اعتراضاتی با مضمون ضد گردشگری رخ داد. بارسلونتا یک کیلومتر مربع مساحت دارد و ۷۰ آپارتمان گردشگری قانونی و ۱۵۰۰ آپارتمان گردشگری غیرقانونی در آن وجود دارد.

زن در ساحل

انجمن های محلی تخمین می زنند که رقمی بالغ بر ۹ میلیون یورو سالانه بر اثر اجاره غیرقانونی آپارتمانهای گردشگری رد و بدل می شود. در ظرف دو سال گذشته گردشگران تمام مدت به جشن و سرور و مصرف افراطی مشروبات الکلی مشغول بوده اند.

زن در ساحل

مانل مارتینز، عضو انجمن محلی در بارسلونتا می گوید: «من دختری ۱۲ ساله دارم و مایل نیستم که او با مغازه هایی که برای اینگونه گردشگران ساخته شده، مواجه شود. این مغازه ها بدون کنترل، به فروش بی حد و مرز مشروب الکلی می پردازند. این گردشگران وقتی مست می شوند در ورودی درها و راهروهای ساختمانها ادرار می کنند. همسایه ها با افراد مستی که در راه پله ها خوابیده اند روبرو می شوند. مشکل ادرار کردن در خیابان ها و استفراغ کردن آنها در ایستگاه های اتوبوس است.»

زن در ساحل

بارسلونا پنج کیلومتر ساحل شهری دارد که از ماه مه تا سپتامبر سه میلیون نفر از آن بازدید می کنند. امسال با وجود گرما این رقم می تواند افزایش بیابد و مصرف الکل ممکن است مشکل ساز شود. رفتگران ساحل خسته هستند. آنها روزانه ۲,۵ تن بطری خالی و قوطی از ساحل جمع آوری می کنند. این کار مجانی انجام نمی شود: بارسلون باید هر سال یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو برای تمیز نگه داشتن ساحلش بپردازد. یک کارگر تمیز کننده ساحل می گوید مصرف الکل در ساحل شبانه روز ادامه دارد.

پدرو آنتونیو سانچز اسکالرا، تمیزکننده ساحل می گوید: «همیشه با افراد عجیب و شرایط شگفت انگیز به خاطر مصرف بیش از حد الکل روبرو می شوم. افرادی را می بینم که روی ساحل خوابشان برده و اوضاع بدی دارند و یا در حال گریه از حال رفته اند. گاهی افراد مست به ماشین تمیز کننده ساحل آویزان می شوند و گریه می کنند و بعد غش می کنند. گاهی هم با یکدیگر کتک کاری می کنند.»

امروزه آپارتمانهای خصوصی اینترنتی تعدادشان از اتاقهای هتل بیشتر شده است. شهردار بارسلون به این مسئله واکنش نشان داده و بنا به دستور او آپارتمانهای اجاره داده شده از طریق اینترنت مجبور هستند که مالیات گردشگری پرداخت کنند و باید به ثبت برسند و از نظر زمانی باید محدود شوند. ضمن اینکه صاحبان آپارتمانها مجبور هستند که شب را در آپارتمانشان بخوابند.

اعتراض نسبت به زیر سوال رفتن هویت شهر بارسلون

آیا موج گسترده گردشگری علت افزایش قیمت اجاره ها و املاک است؟ مغازه آنگلر در دهه ۱۸۵۰ افتتاح شده است. صاحب آن، دانیل کالیکو اما به زودی آن را تعطیل خواهد کرد. تمام مغازه های سنتی اطراف هم جای خود را به زیرساختهای گردشگری همچون کافی شاپهای فانتزی بی حد و حصر داده اند.

دانیل کالیکو، مغازه دار می گوید: «محله در حال از دست دادن هویت خویش است. اکنون دیگر قیمت اجاره مغازه ها حد و مرز ندارد و باید باز مورد مذاکره قرار گیرند. شرایط دشواری است. بسیاری از کسبه در این محله مجبورند کارشان را تعطیل کنند زیرا دیگر توانایی پرداخت اجاره های سنگین را ندارند برای مساحت مغازه ای اینچنینی آنها باید ماهانه اجاره ای ۵ هزار یورویی به جای هزار یوروی قدیم پرداخت کنند.»

زن در ساحل

تعداد زیاد گردشگران گردشگری را نابود می کند

ما با نوریا کوآدرادو که کتابی به نام «رویای بارسلون» منتشر کرده ملاقات کردیم. خلاصه حرف او این است که بارسلون شهری است که با رقم بیکاری دو رقمی مواجه است و نابرابری در این شهر تنها بین محله ها نیست بلکه تفاوت بین ساکنان و گردشگران را هم شامل می شود. او هشدار می دهد که بارسلون به نقطه عطفی نزدیک می شود که تعداد زیاد گردشگران، گردشگری را نابود می کند.

نوریا کوآدرادو، نویسنده می گوید: «بیست سال پیش به دلیل بازی های المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از مهمترین شهرهای جهان بود و وجهه بسیار خوبی داشت. امروز بارسلون بخشی از جایگاه خود در رتبه بندی جهانی را از دست داده است. وجهه آن همچنان کم و بیش خوب و کارآمد است اما اگر افزایش فراوان تعداد گردشگران به این شکل پیش برود، وجهه ما زیر سوال می رود.»

اما مشکل تنها به بارسلون مربوط نمی شود. کمیسیون اروپا هم در حال آماده سازی طرحی برای سامان دادن کسب و کار اجاره دادن آپارتمانهای خصوصی در سراسر اروپا است. امری که شکلی قانونی از قاعده مند کردن ممنوعیت قول و قرارهای بازار سیاه تارنماهای اینترنتی گردشگری است تا به اجاره دهنده و مشتریان مسئولیتهایشان یادآوری شود. قانون اتحادیه اروپا تا چند ماه دیگر آماده خواهد بود اما آیا این امر برای جلوگیری از افراط در گردشگری انبوه کافی خواهد بود؟

لینک دانلود

منبع : جام نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ