جاماندن قیچی ۲۸ سانتی در شکم بیمار مشهدی!

0
در حالی که درد می کشیدم بنا به دستور پزشکان به رادیولوژی رفتم و عکسی از محل درد تهیه کردم. این جا بود که یکی از پزشکان تشخیص داد یک عدد قیچی در شکم من جا مانده است.

زن میانسالی با مراجعه به دستگاه قضایی و تسلیم شکوائیه ای به دادسرای مشهد مدعی شد: اسفند سال گذشته بنا به تشخیص پزشک معالج و برای انجام عمل جراحی انسداد آئورت در یکی از بیمارستان های مشهد بستری شدم و توسط جراح عمل شدم اما هنوز مدتی از این عمل نگذشته بود که در ناحیه شکم احساس درد و سوزش شدیدی پیدا کردم تا این که پس از گذشت ۴۵ روز از این ماجرا، دوباره نزد پزشک معالج رفتم اما نتوانستم او را ملاقات کنم.

این زن در ادامه شکایت خود ادعا کرد: در حالی که درد می کشیدم بنا به دستور پزشکان به رادیولوژی رفتم و عکسی از محل درد تهیه کردم. این جا بود که یکی از پزشکان تشخیص داد یک عدد قیچی در شکم من جا مانده است.

به همین دلیل دوباره نزد همان پزشک متخصص رفتم که وی گفت: برای خارج کردن قیچی باید دوباره تحت عمل جراحی قرار بگیرم. این گونه بود که با دستور پزشکی دوباره در یکی دیگر از بیمارستان های مشهد بستری شدم و مرا به اتاق عمل بردند.

شاکی این پرونده همچنین مدعی شد: هنگام عمل جراحی دوم به دلیل تزریق داروی اشتباه به کما رفتم که بعد فهمیدم کادر درمانی اتاق عمل برای خارج کردن من از حالت کما از دستگاه «شوک» استفاده کرده اند که به خاطر همین موضوع چند تا از دنده هایم نیز شکسته است.

اکنون با گذشت ۴ ماه از آن حادثه نه تنها بهبود نیافته ام بلکه دچار عوارض غیرقابل تحمل ناشی از قصور پزشکی به دلیل جاگذاشتن قیچی در شکم و همچنین عوارض ناشی از عمل جراحی دوم شده ام و … این گزارش حاکی است: به دنبال مطرح شدن این شکایت، هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی نیز پس از بررسی این شکایت و طی حکمی اعلام نظر کرد که مسئولیت عوارض ناشی از برجا ماندن جسم خارجی در عمل به طور کامل برعهده جراح معالج است.

این پرونده در حالی مراحل قضایی خود را طی می کند که به دستور قاضی پرسا (معاون دادستان مشهد) و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، شکایت این زن ۶۰ ساله برای رسیدگی قضایی به شعبه ۲۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شد و توسط قاضی ملازمیان تحت رسیدگی قرار گرفت.

منبع: روزنامه خراسان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ