خواهر شوهر، در facebook تلافی کرد! / داماد هم، به حساب مادر زن خود رحم نکرد

0

با ما همراه باشید با داغ‌ترین خبرها از فعالیت پلیس سایبر ایران در هفته دوم مرداد ماه ۹۴

مراقب اسکیمر ها باشید!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: اسکیمرها، دستگاه‌های الکترونیکی کوچک، ظریف و باریکی هستند که اطلاعات کارت عابر بانک‌ها را روی نوار مغناطیسی خوانده و ذخیره می‌کنند. این روزها کلاهبرداری و سرقت از طریق دستگاه‌های خودپرداز افزایش یافته، به طوری که افراد سودجو با نصب لوازم و تجهیزات اضافی بر روی این دستگاه اقدام به سرقت اطلاعات حساب و دستبرد به حساب‌های بانکی مردم می‌کنند. رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد: دستگاه کوچکی که تشخیص آن به سادگی امکان‌پذیر نبوده و از کارت‌های بانکی افرادی که از دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنند، اسکن کرده و اطلاعات حساب افراد را نیز در خود ذخیره می‌کند.

خواستگار کینه جو، در Line انتقام گرفت!

فردی که با ایجاد پروفایلی در شبکه اجتماعی موبایلی لاین اقدام به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان کرده و با درج مطالب خلاف علیه وی موجبات هتک حیثیت و آبروریزی او را فراهم کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتای فلاورجان اصفهان دستگیر شد.

خواهر شوهر، در facebook تلافی کرد!

با تلاش ماموران پلیس فتا انتظامی استان سیستان بلوچستان فردی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و نشر اکاذیب در خصوص یکی از بستگان خود کرده بود شناسایی و دستگیر شد. فردی از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک اقدام به پخش عکس‌های شخصی و نشر اکاذیب در خصوص وی کرده که با توجه به اهمیت موضوع پرونده تشکیل و در الویت کار قرار گرفت. این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی سر نخ‌ها و ادله دیجیتال، متهمه که یکی از افراد مورد ظن شاکیه بود  شناسایی  و با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا فراخوانده شد.

سارق فایل‌های طبقه بندی شده در قم دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری فردی که اقدام به سرقت فایل‌های طبقه بندی شده یک شرکت خصوصی کرده بود، خبر داد.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس، متهم شناسایی و  دستگیر شد و در ادامه با توجه به اسناد و مدارک موجود، به بزه انتسابی اعتراف کرد و بیان داشت زمانی که در آن شرکت کار می‌کردم به تمامی این فایل‌ها دسترسی داشتم  و به راحتی تعدادی از آن‌ها  را  کپی کرده  و جهت بهره برداری از شرکت  خارج کردم.

داماد، به حساب مادر زن خود رحم نکرد

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری فردی به جرم سرقت از حساب مادر زن سابق خود خبر داد.

خانمی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان اسلامشهر عنوان داشت هنگام مراجعه به بانک برای دریافت حقوق مستمری‌اش متوجه خالی شدن حساب بانکی خود شده است و در خواست دادخواهی دارد.

“باقریان”ادامه داد: با دادخواهی شاکی پرونده ای در پلیس فتا تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های اولیه و اقدامات فنی، در نهایت هویت سارق شناسایی و در اسلامشهر دستگیر شد.

برادر زاده، به عموی معلول رحم نکرد!

رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از طریق فضای سایبری در شیراز خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ “سید موسی حسینی” در این زمینه گفت: در پی شکایت یک نفر مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ ۱۴ میلیون ریال در چند مرحله و از طریق فضای مجازی، ماموران پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند. وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص گردید کلیه برداشت‌ها به صورت اینترنتی بوده و در قالب خرید از فروشگاه‌های مجازی و خرید کارت شارژ صورت گرفته است.

شاکی که به علت معلولیت قادر به انجام امورات شخصی خود نبوده است، با تحویل کارت بانکی و رمز آن به برادرزاده ناخلفش از وی می‌خواهد قبوض منزلش را پرداخت نماید که متهم از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و با فعال کردن رمز اینترنتی پس از گذشت یک هفته حساب عموی معلولش را خالی می‌کند.

انتقام جویی به خاطر رد درخواست ازدواج

فردی که از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت یک شهروند اراکی می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

مصطفی نوروزی” رئیس پلیس فتا مرکزی در این باره گفت، در پی شکایت خانمی مبنی بر هتک حیثیت این شهروند در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا  استان قرار گرفت. شاکی از طریق یکی از دوستان خود متوجه انتشار تصاویر شخصی و مطالب  توهین آمیزی بر علیه خود در فضای مجازی شده است. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: پس از شکایت این شهروند بلافاصله تحقیقات کارشناسان پلیس برای شناسایی متهم  آغاز شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن هشدار  و مقابله با سوء استفاده برخی از افراد سودجو از شهروندان خواست که  اطلاعات و تصاویر شخصی خود را در اختیار دیگران  قرار ندهند.

هشدار پلیس گلستان نسبت به کلاهبرداری های تلفنی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان نسبت به کلاهبرداران تلفنی به شهروندان هشدار داد.

در روزهای اخیر کلاهبردارانی از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی اقدام به  اغفال  شهروندان نموده و با شیوه‌های مختلف آن‌ها را پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند. وی افزود: در  یکی از موارد که منجر به تشکیل پرونده در این یگان شده است، فردی با شهروندان تماس گرفته و  این‌چنین بیان می‌کند که سیمکارت شما در قرعه کشی انجام شده در ارتباطات سیار برنده جایزه نقدی به مبلغ ۴ میلیون تومان شده است.

سرهنگ رجبلی تاکید کرد: در ادامه با شیوه‌های مختلف شاکی را پای دستگاه خودپرداز کشانده و در این  مورد از مالباخته خواسته شده تا کارت‌های بانکی متعدد را جهت انجام تراکنش استفاده نماید تا در قرعه کشی‌های بعدی شرکت داده شود که در نهایت منجر به برداشت از حساب فرد می‌گردد. سرهنگ رجبلی گفت: مراقب تماس‌های مشکوک وپیامک های کلاهبرداری باشید.

اخاذی مرد شیاد از زنان در شبکه‌های اجتماعی

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث آبروریزی و هتک حیثیت او شده بود توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

ین بار نیز دختر جوانی که مورد سوءاستفاده مردی شیاد در شبکه‌های اجتماعی شده بود با حضور در پلیس فتای استان اصفهان به تنظیم شکایت خود پرداخت او در اظهارات خود عنوان داشت: در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه که پیام دوستی برایم می‌فرستاد آشنا شدم و پس از اینکه مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم او به بهانه آشنایی بیشتر برای ازدواج با من مرا فریب داده و من هم عکس‌های خصوصی و خانوادگی‌ام را برایش ارسال کردم.

چند روز بعد از این ماجرا با پیام عجیبی از وی روبرو شدم او به من پیشنهاد بیشرمانه ای داد و گفت اگر به خواسته‌اش پاسخ منفی ندهم عکس‌هایم را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد تا اینکه  وقتی به او جواب منفی دادم کارش را عملی کرد و ایمیلی برایم فرستاد که حاوی انتشار تصاویر خصوصی‌ام همراه با مطالب غیراخلاقی و توهین آمیز در شبکه‌های اجتماعی بود به طوری که  این امر موجب آبروریزی و هتک حیثیت من و خانواده‌ام در بین اقوام و آشنایان فراهم کرد و دیگر نمی‌توانم سرم را جلوی دوست و آشنا بالا ببرم.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با پی شکایت این خانم جوان بلافاصله پرونده ای تنظیم و کارشناسان این پلیس با بررسی‌های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی لازم سرانجم ظرف ۲۴ ساعت فرد شیاد را شناسایی و دستگیر کردند.

عامل هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی در بوشهر دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی نسبت به مسوولان یکی از شهرستان‌های استان توسط این پلیس خبر داد. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان بوشهر در پایان توصیه کرد: با توجه به اینکه بعضاً مشاهده شده از این بستر در جهت پخش اخبار کذب و شایعه استفاده می‌نمایند و این اقدام موجب پیگرد قانونی می‌باشد، توصیه می‌گردد از انتشار یا ارسال هر گونه خبر، تصویر یا تصویری که از صحت آن مطمئن نبوده و یا دارای بار امنیتی می‌باشد و ممکن است باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی خودداری و جهت دسترسی به اخبار صحیح و درست به سایت‌های معتبر خبری استانی یا کشوری مراجعه نماییم.

پلیس لرستان عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی را دستگیر کرد

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی متخلف که بصورت اینترنتی اقدام به برداشت غیر مجاز حساب بانکی شهروندان می‌کرد خبر داد. در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی‌های فنی سارق شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا استان انتقال داده شد

در صورت مواجهه با جرائم اینترنتی، موارد را به پلیس سایبر ایران در نشانی: cyberpolice.ir اعلام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ