قطع دست و پای سارق مسلح بانک های مشهد

0
صبح روز گذشته، حکم یکی دیگر از اعضای باند سرقت مسلحانه از بانک‌های مشهد در زندان مرکزی این شهر اجرا شد.

«مهدی – ر» که پس از انجام چند فقره سرقت مخوف همراه با تیراندازی، دستگیر شده بود، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی به قطع انگشتان دست راست و بخشی از پای چپ محکوم شد که این حکم با حضور مسئولان اجرای احکام به اجرا درآمد.

ساعت ۱۱:۳۰ نوزدهم بهمن سال ۱۳۹۲، ۳ موتورسوار نقابدار که مسلح نیز بودند به بانک ملی شعبه بولوار شهید فرامرزعباسی مشهد دستبرد زدند و بیش از ۱۲۹ میلیون تومان وجه نقد را به سرقت بردند. دقایقی بعد و با تماس یکی از شهروندان، یگان های انتظامی در محل حادثه حضور یافتند و به ردزنی دزدان مسلح پرداختند.
مجازات سرقت مجازات دزدی حوادث مشهد اخبار مشهد اخبار سرقت
بررسی های میدانی ماموران و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نشان داد که سارقان با رها کردن موتورسیکلت، سوار یک دستگاه پژوپارس شده اند و در مسیر ۱۰۰ متری فجر در حال فرار هستند. با این سرنخ ماموران به تعقیب سارقان مسلح پرداختند که ناگهان با شلیک گلوله از سوی دزدان مسلح، درگیری وحشتناکی در بزرگراه فجر آغاز شد.
در همین هنگام گلوله ای به سینه یکی از ماموران انتظامی اصابت کرد اما به خاطر استفاده مامور از جلیقه ضدگلوله آسیب چندانی به وی نرسید.
این گزارش حاکی است: در این درگیری مسلحانه که دقایقی به طول انجامید راننده خودروی پژو پارس نیز بر اثر اصابت گلوله ماموران مجروح شد و در بیمارستان جان باخت اما عضو دیگر این باند به دام افتاد و در بازرسی از داخل خودرو پول های مسروقه و نارنجک جنگی کشف شد.
مجازات سرقت مجازات دزدی حوادث مشهد اخبار مشهد اخبار سرقت
با اعتراف دزد دستگیر شده کارآگاهان اداره جنایی عملیات دستگیری سرکرده فراری باند را در دستور کار قرار دادند تا این که حدود ساعت یک بامداد بیستم بهمن وی را نیز دستگیر کردند.
در بازرسی از مخفیگاه سارقان مسلح، تعدادی سلاح جنگی، مهمات، جلیقه ضدگلوله، چند دستگاه خودرو و موتورسیکلت به همراه دیگر لوازم و تجهیزات سرقت های مخوف کشف شد.
بنابر این گزارش، با صدور دستور ویژه ای از سوی غلامعلی صادقی (دادستان مشهد) این پرونده به شعبه ۹۰۴ دادسرای انقلاب مشهد ارجاع شد و بدین ترتیب تحقیقات قضایی با حضور بازپرس ویژه در پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه یافت. متهمان سرقت های مخوف مسلحانه در بازجویی ها به ۷ فقره سرقت مسلحانه دیگر از بانک های مشهد اعتراف کردند و اظهار داشتند که اقدامات مجرمانه خود را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده بودند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مصاحبه ای پس از دستگیری اعضای این باند خطرناک گفت: در یکی از سرقت های مسلحانه اعضای این باند، زنی با دیدن سارقان مسلح دچار سقط جنین شد و آسیب های روحی و روانی زیادی به مشتریان و کارمندان بانک وارد آمد.
بنابر این گزارش پس از جمع آوری اسناد و مدارک دقیق و اعترافات صریح ۲ متهم این پرونده که «رحمان-ک» و «مهدی-ر» نام دارند، بازپرس دادسرای مشهد اتهام «محاربه» را به آنان تفهیم کرد و این پرونده پس از صدور کیفرخواست از سوی نماینده دادستان مشهد و برای محاکمه سارقان مسلح به شعبه دوم دادگاه انقلاب ارجاع شدکه قاضی دادگاه انقلاب ۲ متهم این پرونده را پس از برگزاری چند جلسه محاکمه به قطع دست راست و پای چپ محکوم کرد.
بدین ترتیب دزدان مسلح نیز به رای صادره از سوی دادگاه اعتراض نکردند و این حکم پس از طی مهلت قانونی قطعیت یافت تا این که صبح روز گذشته و با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب، قضات اجرای احکام نیز در زندان مرکزی مشهد حضور یافتند و حکم سارق مسلح (رحمان.ک) اجرا شد. این در حالی است که متهمان این پرونده در برخی جرایم دیگر نیز به زندان محکوم شده اند که باید مجازات های دیگر خود را تحمل کنند.
همچنین بنابر حکم صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب، عضو دیگر باند سرقت های مسلحانه از بانک های مشهد نیز به قطع دست و پا محکوم شده است. به گزارش خراسان با توجه به قطعیت یافتن احکام قضایی صادر شده، قرار است امروز صبح یکی از مجازات های سارق مسلحی که «مهدی-ر» نام دارد نیز در زندان مرکزی مشهد اجرا شود.
این مجرم که عضو باند سرقت های مسلحانه از بانک های مشهد است همانند همدست دیگر خود به قطع دست و پا محکوم شده است و مجازات وی به مرحله اجرا در می آید این در حالی است که وی نیز باید مجازات های قانونی دیگر را در زندان تحمل کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ