قیافه جالب و مظلوم رئیس دزدهای تهران بعد از دستگیر شدن! + عکس

0

جوان ۲۲ ساله‌ای که با ریاست چندین باند کیف‌قاپی، زورگیری، سرقت منازل، گردنبند قاپی و …، اقدام به خرید ۱۳ خودروی مدل بالای خارجی و تعدادی باغ و ملک کرده بود، دستگیر شد.

در پی دستگیری اعضای چندین گروه از سارقان خشن که به انواع شیوه و شگردهای «کیف قاپی»، «زورگیری از عابران پیاده»، «گردنبند قاپی»، «زورگیری به شیوه ایجاد  تصادف ساختگی» و «سرقتهای به عنف منازل» اقدام به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و همچنین سایر شهر و استانهای کشور به ویژه در حاشیه تهران کرده بودند و با اعتراف صریح تمامی متهمان مبنی بر اینکه سرکردگی تمامی این گروه‌های سرقت با شخصی به نام امیر بوده است، دستگیری این شخص به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی هویت واقعی سرکرده گروه سارقان، در شرایطی در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که هیچکدام از متهمان دستگیر شده اطلاع دقیقی از هویت واقعی سرکرده خود نداشتند و تمامی آنها این شخصی را با نام مستعار «امیر خوشگله» می‌شناختند؛ لذا کارآگاهان با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از متهم متواری و بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی هویت این شخص به نام امیر . م (متولد ۱۳۷۲) شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب سرقت‌های خشن دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی هویت واقعی متهم (امیر . م)، کارآگاهان محل سکونت خانواده وی در منطقه سلطان آباد را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق نامحسوس از آنها پرداخته و اطلاع پیدا کردند که امیر با وجود آنکه هویت واقعیتش و حتی محدوده محل سکونتش را به هیچکدام از همدستانش اعلام نکرده، اما با توجه به سوابق گذشته در پلیس آگاهی و اطمینان از شناسایی شدن توسط کارآگاهان پلیس، زندگی مخفیانه‌ای را انتخاب کرده است.

همزمان با انجام تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه امیر، کارآگاهان در تحقیقات خود موفق به شناسایی تعدادی از املاک، باغ و اراضی شدند که امیر با استفاده از سرمایه به دست آمده از صدها فقره سرقت در مناطق پرند، پرندک، سلطان آباد، شهریار و گلستان خریداری کرده بود؛ همچنین در ادامه، کارآگاهان اقدام به شناسایی بیش از ۱۳ دستگاه انواع خودروهای سواری خارجی از انواع خودروهای مزدا، هیوندا، AZERA، کوپه و … کردند که متهم در طول چند سال خریداری و هر بار پس از مدت کوتاهی و بعضاً تصادف در زمان رانندگی اقدام به تعویض آنها کرده بود.

با توجه به سوابق امیر در ایجاد گروه‌های سرقت و اطمینان از ادامه فعالیتهای مجرمانه، مشخصات وی در اختیار تمامی پلیسهای آگاهی سطح کشور قرار گرفت و مشخص شد که او در نهم مرداد ماه امسال، به اتهام سرقت به عنف از یک منزل ویلایی واقع در استان گیلان – شهرستان بندر انزلی، به همراه سایر همدستانش (سه زن و ۵ مرد) دستگیر شده است که بلافاصله هماهنگی لازم قضایی انجام و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

امیر پس از انتقال به اداره هجدهم پلیس آگاهی صراحتاً به ده‌ها فقره سرقتهای به عنف اعتراف و عنوان کرد که علاوه بر سرقتهایی که با سایر همدستان خود (۲۵ متهم دستگیر شده در اداره هجدهم پلیس آگاهی) در طول سالهای گذشته داشته، به همراه یکی دیگر از مجرمان سابقه‌دار به نام مهدی . ک (متولد ۱۳۷۱) به شیوه ایجاد تصادف ساختگی و یا زاغ زنی از بانکها، اقدام به دهها فقره سرقت و زورگیری کرده است.

عکس دزد واقعی سارقان حرفه ای سارقان تهران حوادث تهران اخبار تهران
با دستگیری امیر و معرفی مهدی به عنوان همدست در ارتکاب ده‌ها فقره سرقت، مهدی نیز پس از دستگیری در مخفیگاهش واقع در استان گیلان به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و به همدستی با امیر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق هر دو متهم در تعدد سرقتهای به عنف و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ