والیبال ایران در انتظار هت تریک در آسیا؛ ژاپن بدنبال دست نیافتنی شدن

0

فینال هجدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا در حالی از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه عصر امروز بین تیم ها ایران ب و ژاپن برگزار می شود که دو تیم به لحاظ عقبه ی افتخارات شرایط کاملا متفاوتی دارند.

ژاپن با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ که ۷ مدال آن طلایی بوده است، پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات است. این تیم که سالیان سال در قاره کهن آقایی کرده است، در سال های اخیر اما در مقابل قدرت والیبال ایران فرصت عرض اندام پیدا نکرده تا در ۴ سال اخیر این ایران باشد که ۲ بار متوالی بر سکوی قهرمانی این مسابقات قرار بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۱۹۷۹ برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی مردان آسیا شرکت کرد که همزمان با برگزاری دومین دوره این رقابت ها بود. ایران در نخستین حضور موفق به کسب رتبه ششم شد.

ایران تنها در دو دوره این رقابت ها سال های ۱۹۷۵(دوره نخست) و ۱۹۸۳ (دوره سوم) حضور نداشت و تجربه ۱۵ دوره این رقابت ها را در پرونده کاری خود دارد که تقریبا حضوری رو به رشد بوده است.

جایگاه دهمی در سال ۱۹۸۷، رتبه هشتمی و هفتمی در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱، سه مقام ششمی (۱۹۷۹، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵)، چهار عنوان پنجمی ( ۱۹۹۳، ۱۹۹۹، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷) و یک عنوان چهارمی در سال ۱۹۹۵ ره آورد ۱۱ دوره حضور ایران در رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا است.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۰۳ مقام سومی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، در سال ۲۰۰۹ عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها و در دو دوره گذشته این رقابت ها (سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳) قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد.

شاید آن زمان که والیبال قاره کهن در اختیار تیم های شرق آسیا بود،کمتر کسی فکر می کرد که در سال ۲۰۱۵ این ایران باشد که با تیم دوم خود هم مدعی قهرمانی این مسابقات شود و چشم بادامی های پرافتخار حالا همه تلاش خود را بکار بگیرند تا سومین عنوان قهرمانی متوالی را از چنگ ایرانی ها در آوردند. یاران مساجدی که ۷ مدال طلا در کارنامه دارند، امروز در صورت پیروزی بر ایران به هشتمین طلای خود در این مسابقات دست خواهند یافت و بیش و از پیش دست نیافتنی می شوند.

*جدول مدال آوران هفده دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به شرح زیر است:
ژاپن: هفت طلا، سه نقره و سه برنز
کره جنوبی: چهار طلا، چهار نقره و هشت برنز
چین: سه طلا، شش نقره و چهار مدال برنز
ایران : دو طلا، یک نقره و یک برنز
استرالیا: یک طلا، دو نقره و یک برنز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ