عوامل خندوانه: حذف «بهرام رادان» شایعه است

0

رامبد جوان گفت: خندوانه بسیاری از اتفاقات جامعه‌شناسی و روان‌شناختی را با زبان طنز بیان می‌کند و واقعیت این است که این اتفاقات می‌توانند با هم تلفیق شوند، اما به‌ هیچ‌وجه دلیل خوبی برای متهم‌کردن ما به ساخت یک برنامه سیاسی نیست.

«خندوانه» هم وارد حاشیه شد. روی‌آنتن‌نرفتن دو قسمت از این برنامه که با حضور دو نفر از بازیگران سینما و تلویزیون ضبط شده بود، شایعاتی را مبنی‌بر ممنوع‌التصویری این بازیگران رقم زده است. گفته می‌شود این برنامه که پیش‌تر با حضور بهرام رادان و قطب‌الدین صادقی ضبط شده بود، اجازه پخش پیدا نکرده است.

آن‌طور که «بانی‌فیلم» گزارش داده، عدم اجازه پخش برنامه مربوط به بهرام رادان در حالی صورت گرفته که تصویر او نیز در تیزرهای‌ تلویزیونی فیلم روی‌پرده «عصر یخبندان» (مصطفی کیایی) حذف شده است. البته می‌توان دلیل این مسئله را حدس زد و آن را ناشی از مطلبی منتسب به رادان دانست که چندی قبل این بازیگر توییت کرد. هرچند این مطلب، با واکنش‌های تندی مواجه شد که در نهایت او را ناگزیر به انتشار یک متن عذرخواهی کرد، اما به ‌نظر می‌رسد تلویزیون فعلا روی این بازیگر ستاره سینما نظر مساعدی ندارد.

علت عدم پخش برنامه مربوط به قطب‌الدین صادقی اما مشخص نیست. به‌ویژه آنکه او در سریال درحال‌تولید «معمای شاه» (محمدرضا ورزی) نیز بازی می‌کند؛ مجموعه‌ای که قرار است در نیمه دوم امسال روی آنتن برود. بین ضبط و پخش «خندوانه» که شب‌ها ساعت ٢٢ در شبکه نسیم روی آنتن می‌رود، فاصله تقریبا کوتاهی وجود دارد و سازندگان با سرعت بالایی برنامه‌ها را به پخش می‌رسانند. اما ظاهرا تمامی این خبرها در حد شایعه است.

جواد فرحانی، تهیه‌کننده برنامه «خندوانه»، در گفت‌وگو با «شرق» با اشاره به اینکه برخی باید بدانند که با گل‌آلودکردن آب، ماهی از آن نخواهند گرفت، گفت: «چرا به‌هم احترام نمی‌گذاریم و مدام برای برنامه‌ای که تمام هدفش جلب نظر مخاطبانش است شایعه درست می‌کنیم؟ حقیقتا غیر از عوامل یک برنامه چه کسی از ریزه‌کاری‌های آن باخبر است که با این صراحت خبر عدم‌پخش دو برنامه را رسانه‌ای کرده است؟ چرا به‌جای نقد سازنده که می‌تواند موجب عملکرد بهتر ما شود، به این حرف‌ها و شایعه‌ها روی می‌آوریم؟»

سیاسی‌شدن خندوانه شوخی است؟

«خندوانه» از جمله برنامه‌هایی است که از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود؛ برنامه‌ای که اوایل کمترکسی حدس می‌زد در شبکه‌ای که مخاطب چندانی نداشت بتواند تا این حد جریان‌ساز و پربیننده شود. رامبد جوان با فرمولی ساده نظر مخاطبان بی‌شماری را به سمت برنامه‌اش جلب کرد؛ گذراندن اوقاتی خوش همراه با خنده و دعوت از میهمانانی که از دلخوشی‌ها و خنده‌ها و حال ‌خوبشان بگویند. این برنامه به‌دفعات مورد حمایت و تحسین مدیران نیز قرار گرفته است.

برنامه تلویزیونی«خندوانه» در چندماه گذشته فراز‌ونشیب‌های متفاوتی را پشت‌سر گذاشته است. دعوت از برخی میهمانان که سابقه سیاسی خاصی داشتند این گمان را به وجود آورد که شاید این برنامه رویکرد خاصی را دنبال می‌کند. «واقعیت این است که سیاسی‌شدن «خندوانه» شوخی است. این برنامه بسیاری از اتفاقات جامعه‌شناسی و روان‌شناختی را با زبان طنز بیان می‌کند و واقعیت این است که این اتفاقات می‌توانند با هم تلفیق شوند، اما به‌هیچ‌وجه دلیل خوبی برای متهم‌کردن ما به ساخت یک برنامه سیاسی نیست». اینها بخشی از صحبت‌های رامبد جوان در گفت‌وگو با «شرق» است که این اتهام را رد می‌کند.

از سوی دیگر طی چند روز گذشته اختصاص برنامه‌ای به مهاجران افغان و گذاشتن تصویری توسط رامبد جوان از محمد سروررجایی، شاعر و روزنامه‌نگار افغان، در صفحه مجازی، واکنش برخی را به‌همراه داشت تا جایی که جوان ناچار به حذف پستش شد. طی چندماه گذشته برنامه‌های پرمخاطبی مثل «بعضیا» یا «رادیوهفت» نیز از آنتن تلویزیون خداحافظی کردند و جای این پرسش را برای مخاطبان سیما باقی گذاشتند که نظر مخاطبانی که این برنامه‌ها را به مرور به برنامه‌های پرمخاطب سیما تبدیل کردند، چه می‌شود؟ پخش هر شب برنامه تلویزیونی «ماه عسل» هم از جمله اتفاقاتی بود که برای نخستین‌بار در دوره جدید، توبیخ مدیران را به دلیل دعوت از برخی میهمانان و موضوعات مطرح‌شده در برنامه در پی داشت.

با اینکه تمامی تمرکز مدیران رسانه ملی، روی کیفیت هرچه‌بهتر برنامه‌هاست اما شاید بهتر باشد که این رویکرد با خواسته‌های مخاطبان نیز همسو باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ