هنگ کردن گوشی موبایل و راه هایی برای خلاصی از این مشکل

0
اصطلاح هنگ کردن این روزها برای انبوه جمعیت دارندگان گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، امری آشنا بوده و رهایی از این مشکل دغدغه‌ای همه‌گیر شده است؛ اما با رعایت برخی نکات می‌توان تا حد زیادی جلوی این مشکل را گرفت.

هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه موضوعی است که مشترکان در بسیاری موارد آن را به برند گوشی خود نسبت می‌دهند، اما به گفته کارشناسان، یکی از بزرگترین مشکلاتی که به نارضایتی مردم از گوشی‌ها منجر می‌شود پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه است.

به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می‌ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود. البته در برخی موارد خرید گوشی‌های تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

بسیاری از افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها یا برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند، درنتیجه حافظه گوشی آن‌ها پر می‌شود و این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر این گاهی برخی گوشی‌ها علاوه بر حافظه خود گوشی، از رم جانبی هم کمک می‌گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می‌تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

به عنوان مثال اگر یک گوشی دو گیگ حافظه دارد، نباید بیش از ۱.۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

نکته دیگر آن که آلوده شدن گوشی به ویروس‌ها و بدافزارها نیز می‌تواند این مشکل را افزایش دهد و بر همین اساس لازم است برای گوشی های تلفن همراه هر چند وقت یک بار حافظه خارجی یا گوشی خود را با نرم افزارهای ویروس یاب، ویروس‌کشی کنید. برای این کار نیاز به هزینه ندارید و لازم نیست حتما دیگران این کار را انجام دهند بلکه تنها کافی است یکی از آنتی ویروس‌های قوی را دانلود و نصب کرده و سپس گوشی خود را به سیستم متصل کرده و ویروس یابی را انجام دهید.

علاوه بر این تا جایی که می‌توانید سعی کنید نرم افزارهای فیلترشکن رایگان را بر روی گوشی خود نصب نکنید چراکه این نرم افزارها علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کنند.

با تمام این تفاسیر ممکن است همچنان در مواردی با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوید. گاهی نیز این مشکل چنان جدی است که گوشی شما هیچ فعالیتی انجام نداده و برای مدتی به طور کامل از کار باز می ماند. در گذشته که اغلب گوشی‌های تلفن همراه باطری‌های جدا داشتند این امکان وجود داشت که زمان ایجاد چنین مشکلی با خارج کردن باطری و جاگذاری مجدد آن دستگاه را وادار به تنظیم مجدد کرد. اما اکنون در موارد متعدد برخی گوشی‌های پرطرفدار تلفن همراه به گونه ای طراحی شده اند که باطری آنها داخل ساختار گوشی قرار داشته و امکان جداسازی آن وجود ندارد.

کارشناسان مختلف برای حل این مشکل نیز پیشنهاداتی داشته و بر اساس برند گوشی راهکارهایی ارائه کرده اند. طبق این توصیه‌ها در شرایطی که گوشی شما به گونه‌ای هنگ کرده که امکان هیچ فعالیتی را به شما نداده و حتی قادر به خاموش کردن آن هم نیستید، احتمالا با به کار بستن این راهکارها می توانید گوشی تلفن همراه خود را خاموش کنید تا با روشن کردن مجدد آن دستگاه مجبور به تنظیم مجدد شود.

بدین ترتیب در برندهای مختلف می‌توان برای گوشی‌هایی که باطری آن‌ها در داخل ساختار وجود دارد به شیوه‌های ذیل اقدام کرد:

آیفون : کلید پاور و خانه را تا خاموش شدن گوشی پایین نگه دارید. سپس مجددا به حالت عادی گوشی خود را روشن کنید.

سامسونگ، ال جی، هوآوی، ایسوس (مدل‌های اندروید) – کلید پاور را تا زمانیکه گوشی خاموش شود پایین نگه دارید. سپس بار دیگر گوشی خود را به حالت عادی روشن کنید.

سونی، اچ تی سی (مدل‌های اندروید) – کلید پاور و بلند کردن صدا را را با هم پایین نگه دارید تا زمانیکه گوشی خاموش شود. در صورت نیاز، کلید پاور را برای روشن کردن آن فشار دهید. به خاطر داشته باشید برخی گوشی‌های سونی دارای دکمه تنظیم مجدد تعبیه شده هستند. برای مثال در مورد Sony Xperia Z۲، این دکمه در کنار محل سیم‌کارت زیر درپوش تعبیه شده است.

موتورولا، تمام گوشی های نوکیا لومیا – کلید پاور و کم کردن صدا را تا خاموش شدن گوشی با هم پایین نگه دارید. سپس در صورتیکه به طور خودکار روشن نشد، به حالت معمولی آن را روشن کنید.

اما هرگاه هنگ کردن‌های گوشی بیش از حد متعارف شده و امکان استفاده مناسب از گوشی و برنامه های آن فراهم نبود لازم است نسبت به ریست کردن گوشی خود اقدام کنید که دراین خصوص سه راهکار وجود دارد.

در مرحله اول شما می توانید گوشی خود را به طور معمولی ریست کنید اما اگر با این اقدام مشکل شما برطرف نشد، در مرحله دوم می توانید گوشی خود را به طور کلی ریست کرده و تنظیمات آن را به حالت کارخانه درآورید.

البته لازم است قبل از این مرحله از تمام اطلاعات لازم یک کپی تهیه کنید چراکه با این اقدام تمام اطلاعات گوشی شما از بین رفته و گوشی همان طور که گفته شد به حالت تنظیمات کارخانه باز می گردد.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ