مهدی هاشمی و محمدرضا رحیمی در یک بند!

0
فاطمه هاشمی؛ دختر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با شرق مدعی شده که در شب اول زندان مهدی هاشمی، او با محمدرضا رحیمی هم بند بوده است.

به گزارش فرهنگ نیوز، یکشنبه هفته گذشته مهدی هاشمی به دلیل محکومیت در زمینه اردتشاء و رشوه، برای گذراندن ده سال زندان به اوین رفت. در برخی از گزارش های آمده بود که وی در بند زندانیان مهریه و نفقه و محکومان مالی است اما فاطمه هاشمی، خواهر مهدی، حکایت دیگری از اولین شب مهدی دارد.

سوابق فائزه هاشمی دختران هاشمی رفسنجانی جرم مهدی هاشمی پسر هاشمی رفسنجانی بیوگرافی فائزه هاشمی اتهام مهدی هاشمی

روزنامه شرق در شماره امروز خود به نقل از فاطمه هاشمی می نویسد: مهدی هاشمی برخلاف نقل‌قول‌ها، شب اول زندان را در سوئیت محمدرضا رحیمی در بند ٢۴١ اوین گذرانده است. شبی که البته فرصت مناسبی را برای معاون‌اول دولت احمدی‌نژاد فراهم کرده تا درخواست‌هایی را از مهدی داشته باشد و خواهان پیگیری آنها شود. فاطمه هاشمی یکی از دختران آیت‌الله، این مطلب را در خلال گفت‌وگوی خود به «شرق» می‌گوید و البته از برگزاری اولین ملاقات حضوری تعدادی از اعضای خانواده با مهدی، در شنبه‌ای که گذشت، خبر می‌دهد. فاطمه هاشمی می‌گوید که رحیمی از مهدی دو درخواست داشته است. یکی از این دو درخواست که فاطمه هاشمی درباره آن می‌گوید، پیگیری بازنشستگی رحیمی بوده است. او می‌گوید: «رحیمی خواسته تا درباره بازنشستگی او صحبت شود و کار بازنشستگی انجام شود. که من هم پیگیری‌هایی را در این باره انجام دادم». فاطمه هاشمی البته از بیان درخواست دیگر رحیمی خودداری می‌کند.

او می‌گوید: «از زمانی که مهدی را بردند زندان، چندبار تماس تلفنی داشت و پیگیر ملاقات بودیم. با رئیس زندان در همین باره تلفنی صحبت کردیم. رئیس زندان گفت که درباره مهدی و مرخصی او، این موضوع دست من نیست و باید با نماینده دادستان، صحبت کنید. یک بار هم به‌صورت حضوری پیش نماینده دادستان رفتیم».
وی ادامه می‌دهد: «شنبه گذشته به زندان مراجعه کردم و باز به جایی نرسیدیم. از رئیس زندان و معاون رئیس زندان پیگیر شدم و قرار شد درخواست ملاقات را نزد نماینده دادستان مطرح کنیم. به دفتر ایشان رفتیم. گفتند درخواست را بنویسید و بعد هم دستور دادند».
فاطمه هاشمی در ادامه توضیح می‌دهد: «شنبه گذشته همه‌چیز خیلی عجله‌ای شد. بالاخره با ملاقات حضوری موافقت کردند. من بودم، مادرم بود و پسر مهدی. یک ساعت، سه‌ربعی طول کشید تا مهدی را آوردند. نیم‌ساعت در کنار هم بودیم».
دختر هاشمی رفسنجانی همچنین ادامه می‌دهد: «مهدی ناراحتی کبدی دارد و دکتر هم گفته بود شرایط زندان برایش مناسب نیست. ما خواستیم برای او عرق گیاهی ببریم که به آن هم نرسیدیم. زمانی که فائزه در زندان بود و برای ملاقات به زندان می‌رفتیم این اندازه مشکل نبود».
او همچنین در توصیف شرایط مهدی از زندان هم می‌گوید: «حالش خوب بود. مهدی گفت آنها در سالنی هستند به اندازه ٧٣ متر. این سالن در زیرزمین است و ٢٨ نفر هم در آن هستند. به مهدی تخت رسیده است، اما از کمردرد شدیدی رنج می‌برد و قبلا هم به‌همین‌خاطر در بیمارستان بستری بوده است. صبح‌ها به نرمش می‌روند و عصرها هم فوتبال دارند».
هاشمی در توضیح بیشتر درباره هم‌بندی‌های مهدی این‌گونه می‌گوید: «مهدی گفت کنار او هم زندانی‌های سیاسی هستند و هم مالی. آدم‌های خوبی هستند. مثلا یک برقکار هست که به‌خاطر چک برگشتی دومیلیون تومانی در زندان است و دیگری هم به خاطر پنج میلیون تومان».
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ