حمله مجدد به کامیون‌‌های ایرانی در ترکیه / سه کامیون در آتش سوخت

0
مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از حمله مجدد به سه کامیون ایرانی در ترکیه در دو شب اخیر خبر داد و گفت: به رانندگان آسیبی وارد نشده است اما کامیون‌ها در آتش سوختند.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جواد عطرچیان از حمله دوباره به کامیون‌های ایرانی در ترکیه خبر داد.

وی گفت: ‌افراد ناشناس شب گذشته به دو کامیون ایرانی و چند شب پیش نیز به یک کامیون ایرانی در منطقه چالدران ترکیه حمله کردند.

مناطق دیدنی ترکیه راهنمای سفر به ترکیه جنایات ترکیه اخبار ترکیه

عطرچیان با بیان اینکه‌ به رانندگان ایرانی هیچ صدمه‌ای وارد نشد، افزود: ‌کامیون‌ها به آتش کشیده شدند؛ در یک ماه اخیر ۹ بار به خوردهای ایرانی در خاک ترکیه حمله شده است که دولت ترکیه باید پاسخگوی این گونه حوادث و حفاظت از جان و مال مسافران و خودروها باشد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه دولت ترکیه باید خسارت اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و انهدام بار آنها را بپردازد در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای جلوگیری از ادامه این حوادث برای خودروهای ایرانی وجود دارد گفت: وزارت امور خارجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد ضمن اینکه پیگیری لازم از طرف سفارت ترکیه در ایران در حال انجام است.

مناطق دیدنی ترکیه راهنمای سفر به ترکیه جنایات ترکیه اخبار ترکیه

‌وی با بیان اینکه مرز بازرگان همچنان به سمت ترکیه باز است تاکید کرد: از خودروهای باری و مسافری ایرانی که قصد سفر به ترکیه را دارند درخواست می‌شود از سفرهای غیرضروری به این کشور خودداری کنند.

عطرچیان ادامه داد: به کامیون‌های ایرانی که قصد ترانزیت کالا به اروپا را دارند اعلام شده تا در صورت امکان از مسیرهای جایگزین برای ترانزیت کالا به اروپا استفاده کنند؛ البته استفاده از مسیرهای جایگزین به دلیل طولانی بودن٬ هزینه انتقال بار را برای کامیون‌ها و شرکت‌های حمل و بار افزایش می‌دهد.‌

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ