آزمایش موشکی آمریکا علیه قایق‌های تندرو سپاه

0
یک وبگاه تحلیلی آمریکایی مدعی شلیک آزمایشی موشک ویژه طراحی شده نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با قایق‌های تندرو در خلیج فارس شد.

نیروی دریایی آمریکا در اقدامی جهت مقابله با رشد فزاینده تهاجمی ایران در خلیج فارس موشک‌های جدیدی را آزمایش کرده است.
بنوشته وبگاه «فوول»، با وجود توافق هسته‌ای با ایران، کشتی‌های جنگی این کشور اقدام‌های خصمانه انجام می‌دهند به طوری که هفته گذشته یک ناوچه ایرانی مسلسل خود را بسوی یک بالگرد نیروی دریایی آمریکا که در حال تمرین همراه با یک کشتی کمکی بود ، نشانه گرفت. هرچند که گلوله‌ای در این ماجرا شلیک نشد، اما حداقل ۲بار در سال قایق‌های گشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه کشتی‌های تجاری غیر مسلح شلیک می‌کنند و بنابر از جانب قایق‌های تندروی ایران تهدید وجود دارد.

چهره واقعی آمریکا جنگ ایران و آمریکا جنایات آمریکا اخبار آمریکا
بر اساس این گزارش، نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران دارای چندین کشتی جنگی، زیر دریایی، رزم ناو، ناوچه هستند و البته بخش عمده توان نظامی دریایی ایران متشکل از ناوگانی متجاوز از ۲۰۰ قایق موشک انداز ، قایق‌های گشت زنی، قایق‌های هجومی تندرو و هاورکرافت است.
وبگاه مذکور در ادامه با اشاره به تهدید بودن نیروی دریایی ارتش و سپاه ایران در خلیج فارس مدعی مختصر بودن دامنه تهدید آن‌ها شد و نوشت: درست است که آن‌ها تهدید هستند اما تهدیدی بسیار کوچک و حیف است موشک‌های «هارپوون» یا «تام هاک» یک میلیارد دلاری ‌برای منهدم کردن آن‌ها هزینه شود. پس آن‌چه که لازم است موشکی کوچکتر و ارزانتر برای رد گیری چندین قایق کوچک است که با نام منظم و انبوه علیه اهداف خود حمله می‌کنند و بنابر این برای مقابله با چنین مواردی موشک‌های «هل فایر» تولید شده‌اند.
وبگاه فوول در ادامه به شلیک آزمایشی موشک اصلاح شده سطح به سطح «لانگ باو هل فایر» کارخانه لاکهید مارتین اشاره کرد و نوشت: این موشک‌ها ویژه مقابله با تهدید‌های ناشی از قایق‌های تند روی ایران طراحی شده‌اند. موشک هل فایر ۵ مایل برد دارد و خود هدایت شونده است و بمجرد مشاهده تهدید بسوی هدف شلیک خواهد شد.
در انتهای این گزارش آمده است: ظاهرا نیروی دریایی آمریکا ۸ موشک لانگ باو هل فایر را بسوی اهدافی شبیه قایق‌های تندروی کوچک شلیک کرده و ۷ مورد آن به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ