پدیده «عروسی هوایی» در تهران!

0
هرچند در گذشته در این مراسم اقوام درجه یک در محیطی صمیمی و حتی در حیاط خانه‌هایشان دور هم جمع می‌شدند و با دادن ولیمه‌ای ساده، آغاز یک زندگی مشترک را جشن می‌گرفتند، امروزه مراسم باید به گونه‌ای برگزار شود که در میان فامیل نظیر آن دیده نشده است.

امروز برای برگزاری یک جشن عروسی شیک و به یاد ماندنی در تهران، عروس و دامادهای پولدار پایتخت‌نشین، هلی‌کوپتر را جایگزین ماشین عروس خود کرده‌اند.

هزینه عروسی ماشین عروس ایرانی گرانترین ماشین عروس عروسی پولدارها جشن عروسی اجاره هلی کوپتر
برگزاری مراسم عروسی می‌تواند یکی از اتفاق‌های خوشایند برای هریک از زوج های جوانی باشد که آماده تشکیل زندگی مشترک هستند، در این میان هر یک از کشورهای جهان، رسم و رسوم خاص و ویژه خود را برای برگزاری چنین مراسمی دارند؛ البته این امر بسته به شرایط افراد نیز متفاوت است، به طوری که برگزاری چنین مراسمی در شهر و روستا و حتی از شهری به شهر دیگر تفاوت های چشمگیری با یکدیگر دارند.

اما آنچه امروز وجه تمایز جشن‌های عروسی در شهرها به خصوص کلانشهری مثل تهران شده، میزان تمکن مالی افراد است، به گونه‌ای که هرچه فرد پولدارتر باشد جشن تجملاتی‌تری را برگزار می‌کند.

در گذشته در این مراسم اقوام درجه یک در محیطی صمیمی و حتی در حیاط خانه‌هایشان دور هم جمع می‌شدند و با دادن ولیمه‌ای ساده، آغاز یک زندگی مشترک را جشن می‌گرفتند؛ اما امروزه مراسم باید به گونه ای برگزار شود که در میان فامیل نظیر آن دیده نشده است.

از انتخاب آرایشگاه عروس، خرید لباس عروس با تزیین سنگ های قیمتی، خرید کت و شلوار برنددار آقا داماد، انتخاب تالاری بزرگ و تجملاتی برای برگزاری مراسم و هزینه‌های گزاف آن که بگذریم، به انتخاب ماشین عروس می رسیم… .

اگر کمی دورتر را نگاه کنیم به خوبی یادمان می آید که زوج های جوان برای تهیه ماشین عروسی خود سراغ عمو، دایی یا یکی از اقوام خود که خودرویی مناسب داشت، می رفتند و برای یک شب این خودرو را قرض می گرفتند و با تزیین، آن را به عنوان ماشین عروس استفاده می کردند.

امروز اما این روند تا جایی پیش رفته که زوج های پولدار تهرانی به ماشین عروس آن هم آخرین مدل خودروی خارجی راضی نمی شوند و برای آمدن به تالار عروسی سوار هلی کوپتر می شوند!

کافی است، سری به آگهی های تبلیغاتی تالارهای بزرگ عروسی در تهران بزنید؛ پس از یک سلام و احوال پرسی خوب، مسئول و گرداننده تالار به سراغ پیشنهادات جالب و غیر منتظره خود برای برگزاری یک جشن عروسی به یادماندنی به شما می دهد، اجاره هلی کوپتر نیز جزء مواردی است که برای خاص تر شدن جشن عروسی زوج های جوان پیشنهاد می شود.

آری؛ اجاره هلی کوپتر با قیمتی گزاف امروزه در تهران مد شده است؛ مسأله ای که هیچ گونه ضرورت و ایجابی برای برگزاری یک جشن عروسی را ندارد.

همه این مسائل و رواج مصرف گرایی در مراسم عروسی بچه پولدارهای پایتخت یک طرف و دست و پنجه نرم کردن زوج های جوانی که در تلاش هستند تا هزینه رهن یک خانه نقلی را برای آغاز یک زندگی مشترک و فارغ از هرگونه تجملگرایی تهیه کنند، طرف دیگر قضیه است. آری در چنین شرایطی، برای بسیاری از این جوانان عروسی به غولی تبدیل شده که با وام‌های کلان هم نمی‌توانند شاخ آن را بشکنند.

شاید تمرکز ذهن زوج های جوان برای چشم و هم چشمی و فقط گرفتن مراسمی برای یک شب با هزینه های چند ده میلیونی، موجب شده است که آنها از هدف اصلی تشکیل زندگی مشترک غافل شوند و فاصله بگیرند و در نهایت زندگی مشترک خود را به هوایی که با هلی کوپتر در آن پرواز کردند بدهند.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ