حسابدارها چقدر درآمد دارند؟

0

حسابداری از جمله رشته‌های تحصیلی است که برای ورود به بازار کار به حداقل تحصیلات لیسانس و سابقه کار نیاز دارد.

حسابداری یکی از رشته‌های تحصیلی است که به نظر می‌رسد بازار کار بسیار خوبی دارد. این درحالی است که به گفته شاغلان مشغول به این کار، فعالان در این شغل علاوه بر مسئولیت بسیار بالا، گاه با مشکلات کم بودن حقوق دریافتی و نداشتن بیمه مواجه می‌شوند و داشتن سابقه کار نیز در این عرصه بسیار دارای اهمیت است.

مدیر مالی یکی از شرکت‌های به‌نام می‌گوید: ساعت کاری من از هشت صبح تا پنج بعد از ظهر بوده و درآمد ماهانه من حداقل دو میلیون تومان است و از بیمه و سایر مزایا نیز بهره‌مند می‌شوم.

یکی از کارمندان حسابداری همین شرکت هم عنوان می‌کند: ساعت کاری من از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر است و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تعطیل هستم و پایه حقوق وزارت کار دریافت می‌کنم و از مزایای بیمه نیز برخودار هستم.

یک شرکت تولید لامپ کم مصرف نیز برای هشت ساعت کار روزانه، کارمند حسابدار ۷۰۰ هزارتومان حقوق در نظر گرفته و  این در حالی است که از بیمه و سایر مزایا نیز برخوردار نیست و حتما باید لیسانس حسابداری و پنج سال سابقه کار داشته باشد.

بر این اساس موسسه‌های بسیار زیادی در سطح شهر هستند که ابتدا حسابداری را آموزش می‌دهند و سپس به شرکت‌ها معرفی می‌کنند.

مسوول یکی از این موسسه‌ها می‌گوید: ۵۰ هزار تومان هزینه آموزش نرم‌افزار و ۸۰ هزارتومان هزینه آموزش اصول اولیه حسابداری دریافت می‌کنیم و با پایان دوره یک ماهه آموزش، فرد می‌تواند به شرکت‌هایی که از طرف این موسسه معرفی‌ ‌می‌شود مراجعه کرده و شروع به کار کند.

آن طور که در یکی از آگهی‌ها آمده، شرکت‌های زیرمجموعه این موسسه‌ها حقوق ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای کار نیمه وقت و ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای کار تمام وقت با بیمه در نظر گرفته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ