فیلم آزار جنسی، انگیزه‌ای برای قتل دوست در تهران

0

پسری که در نوجوانی با واردکردن ضربه چاقو به شخصی او را به قتل رسانده‌ بود، بعد از گذشت چهار سال از این حادثه براساس ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی یک‌بار دیگر محاکمه شد.

مأموران پلیس تهران چهار سال قبل باخبر شدند جوانی به نام پارسا در محله‌ای در جنوب شهر به قتل رسیده‌ است. وقتی پلیس در محل حاضر شد شاهدان گفتند درگیری دسته‌جمعی رخ داد و طی آن شخصی به نام شاهین که نوجوانی ١۵ساله‌ است با واردکردن ضربه‌ چاقو بر بدن پارسا، او را به قتل رسانده. شاهین از محل قتل فرار کرده‌ بود اما با به‌دست‌آمدن آدرس محل زندگی‌اش، توسط مأموران دستگیر شد.

این نوجوان لحظاتی بعد از اینکه مقابل بازپرس پرونده نشست به قتل اعتراف کرد و گفت: «چندوقت پیش مهرداد، مهدی و کاوه که از دوستان من بودند پیشنهاد دادند به خانه‌ای دور از محل زندگی‌مان برویم و در آنجا مشروب بخوریم، من هم قبول کردم. خانه متعلق به پدر یکی از بچه‌ها بود که بیشتر اوقات هم خالی بود، زمانی که مشروب خوردیم آنها به سمت من آمدند که مرا مورد تجاوز قرار دهند، اما مقاومت و فرار کردم.

چند روز بعد مهرداد به من گفت فیلمی از تجاوز به من تهیه کرده و اگر به خواسته‌هایش عمل نکنم آن فیلم را پخش می‌کند؛ از آنجایی که به من تجاوز نشده‌ بود به حرفش گوش نکردم تا اینکه چند روز بعد دوستانم به من گفتند می‌دانند به من تجاوز شده و فیلمش همه‌جا پخش شده‌ است. این موضوع را انکار کردم با این‌ حال بین همه شایعه شده‌ بود من با سه نفر رابطه داشته‌ام و همین موضوع مشکلات زیادی را برایم درست می‌کرد.

متهم گفت: چندبار با مهرداد سر این موضوع جروبحث کردم تا اینکه روز حادثه او را دیدم. دوباره جلو من را گرفت و گفت روزی که در آن خانه بودیم از من فیلم گرفته و آن را پخش کرده‌ است و شخصی که در فیلم به او تعرض می‌شود، من هستم؛ سر این حرفش با هم درگیر شدیم و به او گفتم دروغ می‌گویی، چون مشروب خورده‌ بودم نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم و حال درستی نداشتم، وقتی درگیری بالا گرفت پارسا به حمایت از مهرداد به سمت من آمد و درگیر شد که من با یک ضربه چاقو او را زدم و بعد هم فرار کردم. قصدم کشتن او نبود و اصلا با هم درگیر نبودیم؛ مشکل من با مهرداد بود، اما پارسا خودش را جلو انداخت و دعوا بالا گرفت.

بعد از اعترافات متهم و نظریه پزشکی قانونی مبنی بر اینکه ضربه وارده باعث پارگی یکی از شریان‌های حیاتی مقتول و در نهایت مرگ او شده‌ است و با توجه به شکایت اولیای ‌دم کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٧١ وقت دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. وقتی نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و اولیای ‌دم هم درخواست قصاص را مطرح کردند، متهم در جایگاه حاضر شد. شاهین اتهام قتل را قبول و یک‌بار دیگر گفته‌هایش درباره روز حادثه را تکرار کرد و گفت چون در حالت عادی نبود دست به این قتل زد و فکر نمی‌کرد ضربه‌اش کشنده ‌باشد.

شاهین در نهایت به قصاص محکوم شد. رأی صادرشده در دیوان‌عالی کشور هم تأیید شد. زمانی که پرونده در مرحله اجرا قرار داشت با توجه به اینکه ماده ٩١ قانون مجازات جدید به تصویب رسیده و می‌توانست در این باره به‌نفع متهم باشد، وکیل‌مدافع شاهین درخواست اعمال ماده ٩١ کرد. این ماده تأکید می‌کند نوجوانانی زیر ١٨ سال که مرتکب جرمی با مجازات اعدام یا حدود شده‌اند باید قبل از صدور حکم رشد عقلی آنها بررسی شود. بر این اساس رئیس قوه ‌قضائیه درخواست شاهین و وکیل‌مدافعش را پذیرفت و نام شاهین از فهرست محکومان منتظر اجرای حکم خارج و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ١٠ دادگاه کیفری شماره یک فرستاده ‌شد.

هیأت قضات قبل از تعیین وقت رسیدگی، شاهین را برای مشخص‌شدن رشد فکری‌اش در زمان ارتکاب جرم به پزشکی قانونی فرستادند؛ متخصصان بعد از معاینه این نوجوان گفتند با توجه به اینکه چهار سال از زمان حادثه گذشته ‌است نمی‌توانند در این باره اظهارنظر کنند. روز گذشته با توجه به این نظریه، قضات شعبه ١٠ برای محاکمه شاهین که حالا ١٩ساله ‌است تشکیل جلسه دادند.

بعد از اینکه کیفرخواست علیه این نوجوان خوانده‌ شد و اولیای‌دم هم یک‌بار دیگر درخواست قصاص را مطرح کردند، شاهین در جایگاه حاضر شد؛ او اتهام را قبول کرد، اما گفت: چیز زیادی یادم نمی‌آید چون در آن زمان مشروب خورده ‌بودم و اصلا حال درستی نداشتم ضمن اینکه چهار سال از ماجرا گذشته ‌است. او درباره اینکه آیا فیلم منتشرشده میان دوستانش متعلق به او بوده‌ است گفت: آن فیلم به من ربطی نداشت، اما دوستانم من را مسخره و تحقیر می‌کردند.

هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ