نرخ تابستانه اجاره بها در تهران + جدول

0

بازار تابستانه اجاره امسال نسبت به سال گذشته کم‌مشتری‌تر بود. صالحی یکی از فعالان بازار مسکن در محله زمزم می‌گوید: به دلیل ثابت ماندن نرخ اجاره‌بها بیشتر قرار دادهای اجاره در تابستان امسال با همان نرخ سال گذشته تمدید شد و کمتر جابه‌جایی داشتیم.

او ادامه می‌دهد: بعد ازماه رمضان تعداد مستاجران کمتر شد و قیمت اجاره بها هم ثابت ماند در حالی که انتظار می‌رفت حداقل چند درصدی افزایش داشته باشد.

این فعال بازار مسکن دلیل کاهش مستاجر را خانه دار شدن برخی از مستاجرانی می‌داند که تصمیم به خرید ملک داشته اما منتظر ثبات بازار بودند. البته این گروه از مستاجران به میزانی نبودند که دربازار تابستانه اجاره تاثیر بگذارد و بیشتر تمدید‌کنندگان قرار دادهای اجاره باعث خلوتی دفاتر مشاور املاک شدند.

صالحی میزان افزایش نرخ اجاره بها در تابستان امسال را ۵ تا ۱۵ درصد عنوان می‌کند و می‌گوید: به دلیل این نوع نوسان اجاره‌بها تمایل مستاجران به تمدید بیشتر شده است.

اوبا بیان اینکه بازار اجاره امسال مانند بازار خرید و فروش بوده است می‌گوید: بازار فروش مسکن در این منطقه (زمزم) را بیشتر خانه‌های نقلی و کوچک گرم نگه داشته بودند و بیشتر فایل‌هایی خریدار داشت که کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود.

اما خانه های بزرگ متراژ در این منطقه همچنان کم مشتری بودند و تنها موردی که به فروش رفت ، مربوط به شب عید بود که نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

قیمت اجاره خانه اجاره آپارتمان در تهران

منبع: دنیای اقتصاد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ