همای «پایتخت» به قول خود عمل کرد‎ + عکس

0
بازیگر سریال «پایتخت» در نقش هما سعادت در جمع بچه‌های یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آن‌ها گفت: در سیل خروارها بازی رایانه‌ای، کتاب‌خوانی را فراموش نکنند.

ریما رامین‌فر بازیگر نام‌آشنای سریال «پایتخت» به قول خود در برنامه خندوانه عمل کرد و در یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای بچه‌ها کتاب خواند.

وی عصر روز ۱۹ مرداد در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۹ کانون تهران حاضر شد و البته به بچه‌ها توصیه کرد که در سیل خروارها بازی رایانه‌ای، کتاب‌خوانی را فراموش نکنند.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون چندی پیش در برنامه خندوانه در پاسخ به پرسش رامبد جوان مجری این برنامه که از او پرسید: «چه کاری حاضر است برای شاد کردن کسی انجام دهد؟» از تمایلش برای کتاب‌خوانی در یک کتابخانه خبر داد.

رامین‌فر در این برنامه که با شادی کودکان عضو این مرکز کانون همراه بود، ابتدا شاهد اجرای یک سرود از سوی اعضای این مرکز بود و پس از آن کتاب دعای موش کوچولو نوشته‌ کلرژوبرت را برای بچه‌ها خواند.

او به پرسش‌های متعدد کودکان هم پاسخ داد و به آنان یادآور شد اگرچه بازی‌های رایانه‌ای هیجان‌انگیز است و خود وی نیز گاهی به این بازی‌ها روی می‌آورد، اما نباید این مساله باعث شود تا ما کتابخوانی را ترک کنیم.

بازیگر سریال پرمخاطب پایتخت آمارهای ارایه شده از میزان کتاب‌خوانی را نگران‌کننده دانست و افزود: کاهش آمار کتاب‌خوانی من را رنج می‌دهد و به نظرم دردآور است نباید بچه‌ها را به گونه‌ای باربیاوریم که از کتاب‌خوانی و دنیایی که کتاب برای آن‌ها می‌سازد، غفلت کنند.

رامین‌فر در حاشیه این برنامه گفت: خیلی لذت بردم امیدوارم بچه‌ها هم از این برنامه لذت برده باشند، این کتابخانه باسابقه کانون مرا به زمان‌های قدیم برد و خوشحالم می‌بینم این همه کودک و نوجوان عضو این مرکز هستند و رفت‌و‌آمد می‌کنند و کتاب امانت می‌گیرند. باید آن‌ها را به کتاب‌خواندن ترغیب کنیم مطالعه نعمت بزرگی است که از آن غافل مانده‌ایم.

بازیگر سریال تلویزیونی چک برگشتی در این جلسه بارها به سوال‌های کودکان درباره‌ شخصیت خود، علاقه‌اش به کتاب و دوران ‌کودکی‌اش و این که آیا در آن دوران شیطنت می‌کرده؟ یا، دانش‌آموز درس‌خوانی بوده است یا خیر پاسخ گفت و از جمله یادآور شد که خیلی بچه شیطانی نبوده بلکه بسیار مظلوم و خجالتی بوده و از دروغ پرهیز می‌کرده، در عین حال کتاب زیاد می‌خوانده و دانش‌آموز نه خیلی درس‌خوان، نه خیلی تنبلی بوده است.

این بازیگر درباره‌ نحوه‌ برخوردش با «آیین» پسر ۸ ساله‌اش و این که آیا او را دعوا می‌کند هم به شوخی گفت: بستگی به حال و روزم دارد! اما پسرم اهل بازی و شیطنت است.

رامین‌فر خاطره‌ای از نحوه‌ آماده‌ کردن دو شخصیت کودک و دوقلوی سریال پایتخت «سارا» و «نیکا» برای بیان دیالوگ‌ها تعریف کرد و افزود: بچه‌ها دیالوگ‌ها را حفظ می‌کردند اما نمی‌دانستند کجا باید بیان کنند من دست آن‌ها را می‌گرفتم و هر وقت نوبت یکی می‌شد دست او را فشار می‌دادم یک بار بچه‌ها جابه‌جا شده‌بودند و من اشتباهی دست یکی را فشار دادم و او دیالوگ‌های چند سکانس بعد را بیان کرد!

بازیگر فیلم «یه حبه قند» به سوابق هنری خود نیز اشاره کرد و توضیح داد که کار خود را از تئاتر آغاز کرده و بعد به سینما و تلویزیون روی آورده است. او البته در پاسخ به سوال همیشگی کودکان که چگونه باید بازیگر شویم؟ به آنان یادآور شد که باید بیشتر کتاب بخوانند، تئاترهای سالن‌های کودک را برنامه‌ریزی و تماشا کنند و به تئاتر نزدیک شوند، آن‌گاه به علاقه‌ خود پی خواهند برد چرا که تئاتر هنری جذاب و دشوار است.

رامین‌فر در پاسخ به سوال یک کودک که چگونه شخصیت چینی سریال پایتخت فارسی حرف‌ می‌زد؟ توضیح داد: بازیگر این نقش، سال‌ها در ایران زندگی و در رشته ادبیات تحصیل کرده است و می‌توانست فارسی حرف بزند.

وی همچنین درباره‌ احتمال ادامه سریال پایتخت نیز گفت: وقتی پنج سال پیش این کار را آغاز کردیم هرگز تصور نمی‌کردیم که به چهارمین مجموعه برسیم در حال حاضر حرفی در باره‌ ادامه آن زده نشده، شاید هم ادامه داشته باشد.

در این نشست بچه‌ها با این بازیگر نام آشنا عکس یادگاری گرفتند.

مهتاب شهیدی مربی مسوول مرکز شماره ۹ کانون نیز به رامین‌فر خیر مقدم گفت و توضیح داد که بچه‌های عضو این کتابخانه شکلک‌های خندانی را زیر نظر مربیان خود نقاشی کرده‌اند که این شکلک‌ها به پاس حضور این میهمان و گروه برنامه‌ساز خندوانه بر روی میز کتاب‌داری این مرکز نصب شده است.

خانواده ریما رامین فر بیوگرافی ریما رامین فر

خانواده ریما رامین فر بیوگرافی ریما رامین فر

خانواده ریما رامین فر بیوگرافی ریما رامین فر

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ