این سرگیجه ها را جدی بگیرید

0

یک متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: در بررسی سرگیجه توجه به این مساله که آیا نوع سرگیجه واقعی بوده یا کاذب، متفاوت است.

دکتر بابک آزادنیا ، با بیان اینکه سرگیجه واقعی با احساس عدم‌ تعادل، احساس چرخش محیط و خود فرد همراه است، افزود: سرگیجه کاذب با علائمی نظیر سبکی سر و تاری دید همراه است که ممکن است ناشی از بیماری قلبی و عروقی، کم‌خونی یا اختلال ریتم قلبی باشد.

وی اظهار کرد: سرگیجه واقعی که در آن بیمار احساس چرخش محیط به دور سرش را دارد بر اثر بیماری‌های گوش یا مغزی بروز می‌کند.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب عنوان کرد: سرگیجه ناشی از بیماری‌هایی با منشاء گوش، بسیار پر سر و صدا و در ابتدا شدید بوده اما به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: سرگیجه‌ای که ناشی از بیماری‌های مربوط به گوش باشد با علائمی نظیر تهوع، استفراغ، وز وز گوش و کاهش شنوایی همراه است.

آزادنیا افزود: سرگیجه‌ای که ناشی از بیماری‌های سیستم مغز و اعصاب است، اغلب ثابت بوده و با گذشت زمان شدت و ضعف پیدا نمی‌کند و گاهی نیز با اختلال در راه رفتن همراه است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در خصوص ارتباط سرگیجه با تومورهای مغزی گفت: ممکن است در برخی موارد سرگیجه بیمار ناشی از تومورهای مغزی باشد، اما این مساله قطعیت ندارد و باید مورد بررسی پزشک متخصص قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ