حکم لیزینگ خودروی کلاهبردار (نگین خودرو آفتاب) صادر شد

0

چند ماهی پس از اعلام دادستانی تهران مبنی بر برخورد جدی با جرایم شرکت نگین خودرو آفتاب، حکم محکومیت مدیرعامل این شرکت صادر شد.

حدود یک سال پیش خبر کلاهبرداری شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب منتشر شد.

در آن زمان عباس جعفری دولت آبادی – دادستان تهران – در این زمینه اعلام کرد:” تاکنون ۱۵۰۰ نفر علیه مدیران شرکت نگین خودرو آفتاب طرح شکایت کرده‌اند و پلمب این شرکت نیز با دستور مقام قضایی و به دلیل تخلفات بی‌شمار و با هدف جلوگیری از تخلفات بیشتر صورت گرفته است.”

در این شرایط حدود یک سال پس از آنکه دادستان تهران وعده داده بود “دادستانی به صورت جدی با جرایم صورت گرفته از سوی مدیران شرکت نگین خودرو آفتاب برخورد خواهد کرد”، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده جرائم مدیرعامل این شرکت تایید و حکم محکومیت وی صادر شده است.

نکته جالب توجه در روند کلاهبرداری نگین خودرو آفتاب، نحوه فعالیت این شرکت بود. حدود یک سال پیش پس از اعلام دادستانی تهران درباره تخلفات نگین خودرو آفتاب، یکی از مالباختگان این شرکت در تماس با ایسنا، پرده از روند فعالیتهای دفتر فروش این شرکت برداشت که بازخوانی آن از زبان این مالباخته، خالی از لطف نیست:” دفتر مرکزی این شرکت در خیابان ستارخان در سه طبقه فعالیت می‌کرد. طبقه اول مربوط به بخش فروش و ارائه اطلاعات خرید به متقاضیان بود. طبقه دوم مربوط به مدیریت و معاونان مربوطه و طبقه سوم نیز مختص به پیگیری و همچنین دفتر پرسنل به اصطلاح حفاظت این شرکت بود.

طبقه اول این شرکت دارای دکوری زیبا و شیک بود و موسیقی ملایمی نیز در آن پخش و با چایی از مراجعان پذیرایی می‌شد و پرسنل بخش فروش نیز به گرمی پاسخگوی پرسش‌های مشتریان درباره شرایط فروش خودروها بودند.

من نیز فریب این شرایط را خورده و در اردیبهشت ماه (۱۳۹۳) مبلغ ۹ میلیون تومان را برای خرید اقساطی یک دستگاه تندر ۹۰ به حساب این شرکت واریز کردم، غافل از آن‌که به محض واریز پول، نحوه برخورد پرسنل این شرکت با خریداران تغییر می‌کند.

قرار بود ۴۵ روزه خودروی خود را تحویل بگیرم. در موعد تحویل خودرو در تماس با شرکت اعلام کردند که فعلا امکان تحویل خودرو وجود ندارد و پس از چند بار تماس ناموفق دیگر مجبور به مراجعه حضوری به دفتر شرکت شدم.

پس از مراجعه حضوری مرا به طبقه سوم و به اصلاح دفتر پیگیری ارجاع دادند. متاسفانه نحوه برخورد در دفتر پیگیری بسیار بد بود؛ به‌گونه‌ای که افرادی که به عدم تحویل خودروی خود اعتراض می‌کردند مورد ضرب و شتم پرسنل به اصطلاح حفاظت این شرکت قرار می‌گرفتند.

نکته مهم این بود که در راهروهای سه طبقه دفتر این شرکت، افراد گردن کلفت و به اصطلاح پرسنل حفاظت همواره ایستاده بودند و اجازه تردد افراد تازه وارد و متقاضی خرید به طبقات بالا را نمی‌دادند تا احتمالا متقاضیان با دیدن صحنه‌های برخورد با صاحبان خودروهای تحویل نشده، از خرید پشیمان نشوند.

بعدها متوجه شدیم که درست در همان لحظاتی که مشتریان در کنار پخش موسیقی ملایم و صرف چای، با توضیحات پرسنل بخش فروش ترغیب به خرید خودرو و واریز وجه می‌شدند، در طبقه سوم همان ساختمان متقاضیان دریافت خودروهای فروخته شده، مورد ضرب و شتم پرسنل حفاظت قرار می‌گیرند.

نکته تاسف‌بار در زمینه فعالیت شرکت نگین خودرو آفتاب آن است که پرسنل آن علاوه بر کلاهبرداری، نسبت به تهدید و ضرب و شتم مشتریان نیز اقدام می‌کردند که امیدواریم مقامات قضایی به این موضوع نیز رسیدگی کنند”.

در این شرایط براساس حکم صادره مدیرعامل این شرکت باید وجوه دریافتی از مالباختگان را به اضافه نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، به آنها بازگرداند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ