بازداشت داعشی های قلابی در تهران + عکس

0
آدم‌ربایان افغانی به دروغ و برای ایجاد تشویش و رعب و وحشت ادعا می‌کردند از اعضای گروهک تروریستی داعش هستند.

آنها با این ترفند سعی داشتند کاری کنند که خانواده گروگان‌ها به خواسته‌شان تن دهند و مبلغ در خواستی شان که ۱۸۰ میلیون تومان بود را واریز کنند.

اما نقشه های نقش بر آب شد و ظرف ۴ روز توسط پلیس تهران دستگیر شدند. این ماجرا از زمانی شروع شد که دو افغان به نام‌های «زکی» و «شبیر» ناپدید شدند.

این دو تبعه افغانی در آخرین روز تیرماه امسال از یک ساختمان نیمه کاره واقع در ستارخان خارج شدند. شبیر و زکی هر دو پسر عمو و کارگر ساختمانی هستند که در روز حادثه، حدود ساعت ۶ عصر وقتی از کار فارغ شدند به قصد خرید لباس ساختمان را ترک کردند و دیگر کسی آنها را ندید.

قاتل افغانی حوادث تهران جنایت افغانی افغانی کلاهبردار افغانی قاتل افغانی اخبار تهران آدم ربایی

«قرار بود یک ساعته بروند خرید و بازگردند. اما ۳ ساعتی گذشت و خبری از شبیر و زکی نشد.» اینها را یکی از همکاران و هموطنان این دو پسر عمو می‌گوید؛ فردی که در ساختمان همکار این دو نفر است و وقتی فهمید که دو پسرعمو از سوی آدم‌ربایان ربوده شده‌اند راهی کلانتری شد و پلیس را در جریان گذاشت.

او گفت: ۴ ساعت از رفتن شبیر و زکی گذشته بود که فرد ناشناسی با موبایل شبیر با من تماس گرفت و گفت که او و همدستانش شبیر و زکی را ربوده‌اند! و تنها با پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان حاضر هستند این دو گروگان را آزاد کنند.

تماس گیرنده که فردی افغانی‌تبار بود در ادامه این را هم اضافه کرد که از اعضای داعش و طالبان هستند و با کسی شوخی ندارند و اگر این مبلغ پرداخت نشود شبیر و زکی را حتما خواهند کشت.

با شکایت بستگان افغان‌های ربوده شده که توان پرداخت این مبلغ را نداشتند ماموران نیروی انتظامی تحقیقاتشان را در این پرونده شروع کردند.

رسیدگی به این پرونده به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران به اداره مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی تهران سپرده شد و تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند. بعد از این شکایت،اقدامات پلیس برای شناسایی ربایندگان آغاز شد.

فشارهای روانی از سوی ربایندگان 

اما در همین حین ربایندگان تصاویر دلخراشی از ضرب و جرح افراد ربوده شده از طریق شبکه‌های مجازی برای شاکی پرونده ارسال کردند.

فشار‌های روانی ربایندگان که خود را داعشی معرفی کرده بودند هر لحظه بیشتر می‌شد تا این‌که کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی ۴ روز پس از این آدم‌ربایی توانستند با اقدامات تخصصی پلیسی محل اختفای افراد ربوده شده را شناسایی کنند.

شبیر و زکی در مجتمعی در حال ساخت در محدوده اتوبان شهید بابایی، شهرک شهیدبهشتی در بند آدم‌ربایان بودند.

جوان افغان ۱۸ ساله‌ای به نام محمد از آنها مراقبت می‌کرد که در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

شبیر و زکی آزاد شدند و محمد پای میز بازجویی روبه‌روی کارآگاهان نشست. با اعترافات محمد چهار همدست او که همگی افغان بودند به نام‌های «مصطفی» (١٨ساله)، «قادر» (١٩ساله)، «امید» (٢١ساله) و «روزالدین» (١٨ساله)دستگیر شدند.

قاتل افغانی حوادث تهران جنایت افغانی افغانی کلاهبردار افغانی قاتل افغانی اخبار تهران آدم ربایی

آدم ربایی با نقشه ای از پیش طراحی شده 

زکی و شبیر در اداره یازدهم پلیس آگاهی از جزئیات این آدم‌ربایی گفتند. شبیر می‌گوید: چند روز پیش در ایستگاه مترو با هموطنی که «محمد» نام داشت آشنا شدم.

محمد در باغ سبز به من نشان داد. او با وعده کار بهتر و پردرآمدتر از من شماره تماس گرفت و قرار شد به وقتش با من تماس بگیرد.

چند روز بعد از آشنایی، در روز حادثه، محمد با من تماس گرفت و گفت که با مهندس و صاحبکار صحبت کرده و آنها تمایل دارند مرا ملاقات کنند.

شبیر که آن روز به همراه پسر عمویش به خرید رفته بود با او به آدرسی می‌رود که محمد برایش پیامک کرده بود. شبیر می‌گوید: «وقتی به آن ساختمان نیمه کاره رسیدم محمد به همراه ۴ همدستش به سرمان ریختند و بعد از یک کتک‌کاری مفصل دست و پای‌مان را بستند.»

بعد از دستگیری ۵ آدم‌ربای افغانی در بازجویی‌ها مشخص شد که آنها هیچ ارتباطی با گروهک تروریستی داعش و طالبان ندارند و تنها به خاطر ایجاد رعب و وحشت خود را اینطور معرفی کردند.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر می‌گوید: «هر پنج متهم پرونده با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.»

منبع: همشهری آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ