اطلاعات ۳۷ میلیون کاربر وب سایت غیر اخلاقی دوست یابی منتشر شد + سند

0

نزدیک به یک ماه پیش اعضای یک گروه هکری مدعی شدند که توانسته اند وارد سرورهای سایت “اشلی مدیسون” شده و اطلاعات میلیون ها کاربر آن را به سرقت ببرند. این هکرها در پستی که منتشر کرده بودند از سازندگان سایت خواستند تا این وب سایت را به کلی تعطیل کنند در غیر این صورت تمامی اطلاعات به سرقت رفته منتشر خواهد شد.

سایت دوست یابی دوست یابی اشلی مدیسون Ashley Madison

اشلی مدیسون (انگلیسی: Ashley Madison) یک سایت خدمات دوست‌یابی برخط و خدمات شبکه‌های اجتماعی است که برای افراد متأهل و کسانی در رابطه جدی هستند طراحی شده‌است. شعار این وبگاه “زندگی کوتاه است، خیانت کن” است. این بگاه کار خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرد.

اکنون پس از گذشت یک ماه این افراد وعده خود را عملی کرده و کلیه اطلاعات به دست آمده را در فضای اینترنت منتشر کردند.

این اطلاعات شامل اسامی، شماره تلفن، آدرس، شماره های بانکی و اطلاعات دیگر ۳۷ میلیون کاربر سایت غیر اخلاقی اشلی مدیسون است.

تحلیل گران امنیتی با بررسی هایی کوتاه واقعی بودن کلیه فایل ها را تایید کرده اند و گفته اند احتمال بسیار کمی وجود دارد که این اطلاعات جعلی باشند.

سایت دوست یابی دوست یابی اشلی مدیسون Ashley Madison

با این حال احتمالآ بخش زیادی از این اطلاعات واقعی نیست، از جمله نام ها و آدرس ها که ممکن است توسط کاربران به صورت جعلی وارد شده باشد، اما اطلاعات بانکی افراد غیر قابل جعل بوده و می تواند باعث شناسایی آن ها شود.

حجم فعلی این اطلاعات در حال حاضر به صورت فشرده ۱۰ گیگابایت است که شامل ۳۷ میلیون آدرس ایمیل، ۳۳ میلیون حساب کاربری سایت اشلی مدیسون و رسید ۹٫۶ میلیون تراکنش بانکی می شود.

هکرها در کنار انتشار این اطلاعات پیامی را نیز منتشر کرده اند که در آن گفته شده اعمال غیرقانونی و غیر انسانی صاحبان این سایت آن ها را وادار به انتشار این فایل ها کرده است. همچنین در این پیام گفته شده که شما اگر نام همسر خود را در این سایت پیدا کردید احتمال این موضوع وجود دارد که به دلیل تقلبی بودن بسیاری از پروفایل ها همسرتان هیچ گاه به شما خیانت نکرده باشد و اگر شما نام خودتان را در سایت مشاهده کردید بهتر است از صاحبان آن شکایت کنید و با فکر کردن دوباره به روش زندگی خود از این اتفاق عبرت بگیرید.

سایت دوست یابی دوست یابی اشلی مدیسون Ashley Madison

در نهایت باید گفت که با روش غیر اخلاقی تبلیغات و جذب مشتری این سایت، این اتفاق چندان دور از ذهن نبود و بالاخره یک روز این اطلاعات منتشر می شد.

منبع :گاردین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ