هواداران پرسپولیس این مرد را مقصر می‌دانند

0

امیر رضا خادم در گروهی تلگرامی که خیلی از اهالی فوتبال حضور داشتند. او در مناظره ای مجازی که اسماعیل حیدرپور  مدیر خبرآنلاین البرز ترتیب داده بود از دلایلش برای تصمیمات مدیریتی در پرسپولیس سخن گفت. این بحث در یک گروهی تلگرامی با حضور حدودا ۲۰۰ نفر صورت می‌گرفت و شهامت خادم در جوابگویی به سوالات، در شبی که پرسپولیس شکست خورده بود، ستودنی است.

خادم گفت: « امیدوارم بتوانم صادقانه به طرح برخی مسایل بپردازم و وقت انجام آن را هم پیدا کنم.» او در جواب این مساله که تصور جامعه ورزش از خادم که چهره ورزشی و علمی و استخوان خرد کرده ورزش است این بود که حالا که پرسپولیس و استقلال به دست یک ورزشی افتاده، او از عصاره های فوتبال ایران در این دو باشگاه استفاده کند.

افرادی مثل امیر عابدینی که در پرسپولیس امتحان پس داده بود. اما پرسپولیس در این مدت ۷ مدیر عوض کرده، این گونه پاسخ داد: « بله میدانم ولی ٢ نکته را در نظر بگیریم ۱- من عضوی از یک مجموعه تصمیم گیر بودم نه تنها تصمیم گیر و…( تاکید بر “بودم” دارم چون فصل جدید نیستم!) ۲- من اصولی دارم که هرچند هیچگاه آن را فریاد نکرده ام اما همیشه سعی در عمل به آن را داشته ام؛ یکی از اصلی ترین اصول من در ورزش “اخلاق” است… پس حتما متعهد به توجه به این اصل در گزینش افرادنیز هستم( البته عقل کل هم نیستم و براساس درک خود و نظر جمع عمل می کنم) ۱- من نسبت به دوره و قدرت تصمیم سازی خود می توانم پاسخگو باشم( هرچند چوب همه ی تصمیمات را دارم می خورم) ۲- بله ما حتما اشتباهاتی هم داشتیم ( اما اگر به جای کلی گویی،آسیب شناسی جزء به جزء شود بهتراست)» او ادامه داد: « فارغ از مباحث کلی، ملاحظه بفرمایید در طول فصل گذشته و این فصل تا چه اندازه مسایلی مثل مشکل داوری و… برای این تیم ایجاد شد.»

خادم در ادامه در جواب این سوال «آقای خادم اصول اخلاقی یعنی اینکه افرادی که در پرسپولیس بودند و امتحان پس داده اند با اصول شما سازگار نبودند!؟» گفت: «خیر. امتحان پس داده های موفقِ شفاف ( شفافیت هم که تعریف داره!) همیشه ارزشمندند و با خوش آمدن یا نیامدن امثال من خدشه ای به اعتبارشان وارد نمی‌شود» و بعد از او پرسیده شد: «آیا فردی مثل سیاسی با اصول اخلاقی شما سازگار بود؟ شخصی که معلوم نشد چرا آمد و چرا رفت زندان و سرانجام از پرسپولیس رفت.» که خادم در جواب گفت: ١سال پیش یعنی زمانی که مسئولیت به من ( حدودا) سپرده شد، وزارت توان پرداخت هزینه های ٢ تیم را نداشت. ۲- دو تیم بدهی های سرسام آور داشتند ٣- مدیریت عامل قبلی ( آقای رویانیان) کنار رفته بود ۴- تیم اعتصاب کرده بود ۵- عزیزانی که در طول چند سال گذشته حمایت هایی از تیم کرده بودند، از قبول کل هزینه ها و بستن قرارداد شفاف طفره رفتند. در چنین شرایطی افرادی مانند آقایان سیاسی، گلرخسار، سبک دست و وحدت پور… وارد گود شدند. باشگاه ها بدهکار بودند، بازیکنان و کادر فنی اگر دریافتی نمی داشتند اصلا ادامه نمی دادند؛ مدیران مورد نظر هرکدام به شکلی بدهی ایجاد کرده بودند.

خادم در ادامه گفت: «باید تیم حفظ و خصوصی می‌شد. آیا من این کار را نکردم؟ گزینه دیگری نداشتیم که هم هزینه بدهد و هم باشگاه را مدیریت کند (باشگاه نه تیم) اما خب بازداشت شدن ایشان همه محاسبات را به هم ریخت!»

در ادمه کسی سوال کرد: «آقای خادم درست است قبل از اینکه مسئولیت این دو باشگاه را به شما بسپارند این مسوولیت را به آقای سجادی پیشنهاد کرده بودند؟» که خادم پاسخش مثبت بود.
شخصی گفت: «ایشان یک تاجر بسیار موفق در کسب و کار خودشان هستند و مانند ایشان کم هم نداریم،اما قبول بفرمایید مدیریت فوتبال آن هم در پرسپولیس یک مدیر جامع الشرایط نیاز داشت.» خادم در این مورد گفت: «بله درست می فرمایید. اما باشگاه نیاز مالی داشت و بدهکار بود.»
خادم در مورد عدم قبول هدایتی گفت: «آقای هدایتی کمک های فراوانی به ورزش کرده و زیر سوال بردن ایشان منصفانه نیست اما شرط ایشان برای قبول کل هزینه های باشگاه ریاست هیات مدیره و عضویت ٣ نفر از سویشان بود که مجموعه وزارت قبول نداشت و این در حیطه اختیارات من نبود.»

خادم عمده اشتباه خودش را قبول کار در شرایطی می‌داند که کل کار در اختیارش نبود.

وقتی شخصی گفت همه مصیبت‌های پرسپولیس ناشی از مدیران کارنابلد است، گفت: «ما نیاز به حمایت مالی داشتیم و لذا سال گذشته حدود ۴٠ میلیارد پول برای این دو تیم جذب کردم ثانیا اینها تماما انتخاب من نبود.»

او در جواب این مساله که: «جناب خادم نظرتان را در مورد سیستم مدیریتی فعلی باشگاه پرسپولیس بفرمایید (منظورم کل مجموعه است نه فرد)، چه قدر با برنامه ریزی هایی که شما برای ادامه راه داشتید و فرصت اجرای آن نشد، نزدیک هست؟» گفت: «همخوانی زیادی ندارد! به نظر من وقتی امکان واگذاری به هر دلیلی فراهم نشد، ما باید باشگاه ها را ٣ ساله با اختیار تام به بخش خصوصی می دادیم و تنها نظارت می کردیم ویا دولت باید به هر تیم برای ٣ سال، سالی ٢٠ تومان تزریق می کرد تا با یک مدیریت فوتبالی جان بگیرند و … البته من قراردادهای ٣ ساله را هم آماده کرده بودم که…»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ