اثرات مثبت دوش آب سرد

0
اثرات مثبت دوش آب سرد مهمترین علت اثرات مثبت دوش آب سرد، ایجاد نوعی شوک ضعیف اما پیوسته و گسترده در بدن است.

دکتر دقاقی‌فر متخصص آب درمانی در این خصوص گفت: دوش آب سرد به علتی که به بدن شوک وارد می‌کند مکانیزم ستیز یا گریز را که مربوط به شرایط تهدید است، فعال می‌کند و به طبع باعث ترشح آدرنالین می‌شود به همین دلیل می‌گوییم که دوش آب سرد راه حلی برای مقابله با سندرم خستگی مزمن است.

فواید آب درمانی طب سنتی زن در حمام دختر در حمام حمام زنان

وی درباره شستن صورت هم گفت: متخصصین در این زمینه نه آب سرد و نه آب گرم مطلق را مناسب شستن صورت نمی‌دانند زیرا به پوست آسیب می‌رساند پس بهترین روش برای شستن صورت شستن با آب ولرم است.

وی ادامه داد: بدن ما حاوی چربی‌های قهوه‌ای است که به مقابله با سرما کمک می‌کند این چربی‌های قهوه‌ای در سوزاندن چربی‌های سفید و در نتیجه لاغری نقش اساسی داشته و گلوکز را برای تامین انرژی می‌سوزانند.

وی درباره کمک به تنفس به وسیله دوش آب سرد نیز گفت: زمانی که دوش آب سرد می گیریم ناخود آگاه  نفس عمیق می‌کشیم در واقع بدن با تامین میزان اکسیژن مورد نیاز برای تنفس مجبور به باز کردن شش‌ها و ریه‌ها می‌باشند که دقیقا مانند ورزش کردن موجب افزایش حجم تنفسی خواهد شد.

احتمالاً بعضی از افراد دوش آب سرد را یک چیز وحشتناک میدانند و هیچگاه با اختیار و خواست خود دوش آب سردنمی گیرند،مگراینکه ،شرایط از کنترل آنها خارج باشد و آنها را مجبور به این کار کند.حتماً برایتان پیش آمده است، هنگامی که در حال دوش گرفتن هستید بخاطر مشکلات آبگرم کن یا باز شدن شیر آب توسط فرد دیگر درساختمان ،آب حمام سرد شود و شما بخاطر اینکه  آنها شما را وادار به تحمل این شرایط کردند خشمگین میشوید. اگر به شما بگویم بجای این باید از آنها تشکر کنید چه؟ آنها کاری را انجام میدهند که برای سلامتی شما مفید است.
حال،شما را دعوت میکنم تا نگاهی بیاندازید به ۵ مزیت دوش آب سرد!

فواید آب درمانی طب سنتی زن در حمام دختر در حمام حمام زنان

هیچ نکته خاصی در مورد دوش آب گرم وجود ندارد
قبل از اینکه به فواید واقعی آب سرد نگاهی بیاندازیم باید یک حقیقت ساده را بگویم و آن این است که دوش آب گرم یک نعمت است ولی یک ضرورت نیست.در سراسر تاریخ بشر ،مردم مجبور بودند در آبی حمام کنند که دردسترس آنها بود .اگر شما تابه حال در دریاچه ای شنا کرده باشید ،می دانید که آب اغلب دریاچه ها سرد است.یونانیان سیستم آب گرم کن را یک قرن پش از میلاد مسیح برای استفاده در حمام های عمومی اختراع کردند.اما نکته جالب این است که بسیاری از یونانیان آب سرد را به دلیل خواص درمانی آن برای حمام کردن انتخاب کردند.

  1. دوش آب سرد چربی ها را می سوزاند
    دربدن شما دو نوع چربی وجود دارد: چربی سفید و چربی قهوه ای.سفید پسر بد است(مثل ژوکر) و قهوه ای پسر خوب است (مثل بتمن).چربی سفید همان چربی در بدن است که همه ما آن را میشناسیم و در تلاشیم تا از شر آن خلاص شویم.وقتی ما بیش از نیاز بدن برای انجام عملیات ها ،کالری مصرف میکنیم ،آن کالری ها برای تولید انرژی سوخته نمی شوند بلکه به صورت چربی های سفید،دور کمر ،پهلو و …، ذخیره می شوند.
    چربی قهوه ای پسر خوبی است که ممکن است شما تا به حال چیزی از آن نشنیده باشید.عملکرد این نوع چربی تولید گرما برای گرم نگه داشتن بدن شماست. خبر خوش اینجاست:هنگامی که چربی قهوه ای بدلیل سرمای شدید فعال شده ،کالری ها را میسوزاند تا شما را گرم نگه دارد. این عمل کمک خوبی به برنامه کاهش وزن شما می کند.این کمک چقدر تاثیر دارد؟ محققان اسکاندیناوی دریافته اند که قرار گرفتن در معرض هوای سرد متابولیسم چربی قهوه ای پانزده برابر افزایش میابد که به یک فرد کمک میکند در سال به طور مستمر ۴ کیلو گرم وزن کم کند.
  2. دوش آب سرد سرعت بازیابی پس از ورزش را افزایش می دهد
    ورزشکاران اغلب پس از تمرینات شدید دوش آب یخ میگرند که باعث کاهش درد عضلات میشود.شما مجبور نیستید مانند آنها عمل کنید،اما میتوانید با گرفتن یک دوش آب سرد سریع بعد از جلسات ورزشی نتایج مشابهی بدست آورید.
  3. دوش آب سرد روحیه و هوشیاری را افزایش می دهد
    چه کسی وقتی اولین قدم را از تخت پایین میگزارد احساس سستی و گیجی نمیکند؟ این چیزی است که همه با آن درگیراند.اما اگر شما میخواهید مقداری نیرو به اولین کاری که در صبح انجام میدهید اضافه کنید،قبل از اینکه سر کار بروید ،دوش آب سرد بگیرید.هنگامی که آب سرد روی بدن شما میریزد،تنفس شما در پاسخ به شوکی که از آب سرد دریافت کرده است عمیق تر می شود (در این حالت بدن شما در تلاش است تا با افزایش مصرف اکسیژن ،بدن شما را گرم نگه دارد). ضربان قلب شما نیز افزایش می یابد که نتیجه آن هجوم خون در سراسر بدن است که کمک خواهد کرد شما تمام روز پر انرژی باشید.
  4. دوش آب سرد ایمنی و جریان خون را تقویت می کند
    آیا بیاد می آورید که به افزایش سرعت متابولیسم در بدن توسط آب سرد که در کاهش وزن نیز کمکتان میکرد،اشاره کردم؟ افزایش این میزان سیستم ایمنی بدن را نیز فعال میکند که باعث رها شدن گلبولهای سفید خون (سلولهای کشنده ویروس) می شود و این امر کمک میکند تا کمتر دچار بیماری شوید.
    دوش آب سرد همچنین باعث افزایش سرتاسری جریان خون میشود که از فشار خون بالا و گرفتگی عروق جلوگیری میکند.
  5. دوش آب سرد به شما پوست و مویی جذاب می بخشد
    اگر میخواهید جوش ها و لک های پوست خود را کاهش دهید ،آب سرد این کار را انجام میدهد.آب گرم پوست شما را خشک میکند در حالی که آب سرد منافذ و لایه های پوست را نرم کرده و از مسدود شدن آنها جلوگیری میکند این امر باعث ورود اکسیژن به پوست می شود.شما همچنین میتوانید از دوش آب سرد به منظور درخشان تر شدن موهایتان نیز استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ