جیب خالی پز عالی / دور دور با پورشه و مازراتی اجاره ای!

0

با واردات کالاها و برندهای خاص اروپایی به کشور، افتتاح سیتی سنترها و هایپر مارکت ها تمایل بسیاری افراد به سمت زندگی مدرن و پیشرفته را تا جایی پیش برده که توقع آنها در تمام زمینه های رفاهی بخصوص خودروها بسیار بالا رفته است.

با واردات خودروهای لوکس و بالا رفتن تب سوارشدن آن ها در بین برخی اقشار مردم بخصوص جوانان و مرفهین، افراد بیشتری خواستار تهیه خودروهای مدل بالا شده اند.

در این بین نیز برخی افراد که توان خرید چنین خودروهایی را ندارند ناچار مجبور به گرفتن وام می شوند و برای گروهی دیگر نیز اجاره کردن خودرو راه آخر است.

هزینه اجاره خودرو ماشین لوکس در تهران خودرو گرانقیمت اجاره خودرو
پرداخت هزینه گزاف برای یک شب

نسل جوان و امروزی به تناسب سن ، سلیقه و علاقه تمایل بیشتری برای داشتن ماشین های مدرن دارند که متاسفانه بیشتر آنها با توجه به شرایط مالی و اقتصادی خانواده قادر به تهیه این قبیل خودروها نیستند.

درچند سال اخیر این جریان، با مانور خودروهای مدل بالا و گرانقیمت در خیابان های تهران و دور دورهای شبانه رنگی دیگر به خود گرفته و عده ای از جوانان را برای چند ساعت خوشگذرانی بیشتر زیر بار هزینه و دردسر زیاد برای داشتن یک ماشین مدل بالای اجاره ای می برد.

مدیر یک موسسه کرایه اتومبیل در اینباره می گوید: در طول روز افراد زیادی برای اجاره ماشین به ما مراجعه می کنند که اکثر آنها جوان هستند و بیشتر برای موارد کاری، شرکت در یک میهمانی خاص ، قرار ملاقات ، سفر و یا دور دور این ماشین های مدل بالا را با قیمت گران اجاره می کنند.

جیب خالی پز عالی

باور اینکه بسیاری از افراد پول کافی ندارند ولی سوار خودروهای لوکس آن هم از نوع اجاره ای می شوند بسیار سخت است.

قضاوت در مورد پول دار بودن افراد تنها با تکیه بر خودرویی که سوار می شوند اشتباه است زیرا بسیاری از آنها خودرویی مدل بالا کرایه می کنند تا به دور دور، گردش و حتی یک مهمانی بروند و برای سالم نگه داشتن آن استرس زیادی را تحمل می کنند.

افشین ۲۲ ساله در این خصوص می گوید: تا زمانی که گروهی از مردم عقلشان به چشمشان است و یک فرد را با یک دست لباس شیک و یک ماشین مدل بالا آقای مهندس و اقای دکتر خطاب می کنند، امثال من برای جاهای خاص مثل یک میهمانی یا قرار کاری مجبوریم با جیب خالی پز عالی دهیم.

متاسفانه کسانی هستند که کل درآمد شان به اندازه یک سوم قیمت یک ماشین مدل بالا نیست اما برای حفظ آبرو و موقعیت کاری و یا دلایل دیگری سراغ موسسات کرایه این نوع ماشین ها می روند و به همه پز ماشین لوکس اجاره ای را می دهند.

مشتریانی به نام کلاهبردار

بسیاری از افراد به زعم اینکه پول،ماشین و لباس شیک، اعتبار شخصیت و یا موقعیت کاری را فراهم می آورد حاضر می شوند برای حضور در یک قرار کاری، رفتن به خواستگاری، میهمانی خاص، رقابت با دوستان و سفر رفتن یک یا دو روز ماشین مدل بالایی را اجاره کنند و دریغ از عقربه های ساعت که به سرعت می گذرند و به ساعت تحویل ماشین نزدیک می شود . آنها تنها ساعتی را خوش می گذرانند، ولی غافل از اینکه با نزدیک شدن به ساعت تحویل ماشین شرایط مانند سابق می شود و حتی مدیران این موسسات معتقد هستند که بیشتر مشتریان آنها کلاهبردار هستند چون ساعاتی را به دروغ با ماشین های مدل بالا برای قرارکاری، خواستگاری نقش بازی می کنند.

دکتر جعفر بای آسیب شناس در اینباره می گوید: این جریان ناشی از یک نوع کمبود از نظر خودباوری و اعتماد به نفس و عزت نفس در افراد است زیرا فرد خود را با هویت فعلی قبول ندارد و به دنبال جلب توجه و کسب آبرو، موقعیت اجتماعی بالا با ماشین مدل بالای اجاره ای است و حتی از عواقب آن که می تواند تصادف و وارد شدن خسارت سنگین به ماشین باشد، غافل می شود.

هزینه اجاره خودرو ماشین لوکس در تهران خودرو گرانقیمت اجاره خودرو

ماشین عروس کرایه ای

افرادی که ماشین اجاره می کنند اقشار مختلفی با انگیزه های متفاوت هستند؛ از خواننده ها و کارگردان هایی برای کلیپ و فیلم هایشان تا زوج های جوانی که برای به یادماندنی ترین روز زندگی شان حاضرند ماشین لوکسی اجاره کنند. آنها حاضرند برای اینکه در فیلم عروسی ماشین لوکس و مدل بالایی باشد، حتی زیر بار قرض هم بروند.

فاطمه ۲۵ ساله می گوید: برای بهترین شب زندگیمان حاضر هستیم خاص ترین و بهترین ماشین لوکس و مدرن را با بالاترین هزینه داشته باشیم، به خصوص برای اینکه تمام فامیل حضور دارند و سال ها فیلم و عکس شب عروسی برایمان به یادگار می ماند.

فرهنگ سازی و ترویج زندگی اصولی

بهتر است افراد نسبت به داشته های خود بیشتر فکر کنند تا نداشته های خود که به دلیل نداشتن اعتماد به نفس حاضر به پرداخت هزینه گزاف برای یک شب خوشگذرانی نشوند. در این شرایط بسیاری از دختران و پسرانی که در خانواده های ضعیف هستند به دنبال قرض گرفتن مبالغ زیادی برای اجاره ماشین های لوکس خود را اسیر و گرفتار می کنند و حتی در بعضی مواقع ممکن است در اثر اتفاق ناگوار و حادثه برای ماشین، مجبور باشند کل زندگی شان را برای خسارت ماشین اجاره ای بدهند و به راحتی از این موضوع غافل هستند.

حال این معضل و مشکل اساسی در جامعه ما نیازمند فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ساده زیستی در بین افراد جامعه است که با برنامه ریزی های دقیق و اصولی و آموزش از طریق تمام ارگان های مربوطه از جمله آموزش و پرورش و غیره می توانیم این معضل را در جامعه کنترل و کاهش دهیم.

منبع: جام جم آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ