آیا یک رپر توبه کرده باید امام مسجد شود؟! ؛ بهتر از تتلو نداشتیم؟!

28
جای سؤالی از کسانی که ایشان را در چنین تریبون بزرگی به خدمت گرفته‌اند، همچنان باقی است: آیا برای دفاع از حق هسته‌ای ملت ایران حقیقتاً هنرمند دیگری با شأنیت بالاتر و پیشینه بهتر وجود نداشت؟
داستان موسیقی‌های رپ و زیر زمینی کشورمان را کمتر کسی است که نشنیده باشد. جوانانی که نه در لس‌آنجلس بلکه در همین تهران و شهرستان‌ها در استودیوهای خانگی و زیرزمینی رکورد هنجارشکنی در تولید موسیقی غیر مجاز را شکستند و گوی سبقت را از خوانندگان لس آنجلسی نیز ربودند!جوانان یا حتی نوجوانانی که به عرصه موسیقی وارد می‌شوند و هر چند سال یکبار یکی از آنها خبرساز می‌شود. از هیچ کس و یاس و ساسی مانکن گرفته تا حسین تهی و همین امیر تتلوی خبرساز این روزهای خودمان!

خوانندگانی که معلوم نیست چرا کسی هم کاری با آنها ندارد و به صرف اینکه در کلیپ‌هایشان از تصاویر زنان برهنه استفاده نمی‌کنند و رعایت نیم‌بندی از قوانین جمهوری اسلامی به خرج می‌دهند، مسئولان چشم تیز بینشان را به روی آنها می‌بندند تا آزادانه هر بلایی که می‌خواهند یا بهتر بگوییم می‌توانند، بر سر فرهنگ و سبک زندگی نوجوانان ایرانی بیاورند.

غافل از اینکه موسیقی رپ در همه جای جهان به عنوان موسیقی اعتراض و هنجارشکن و نافی ساختارهای کلان اجتماعی شناخته شده و شهرت دارد و حتی در همین امریکای به اصطلاح مهد آزادی هم پروژه‌های مفصلی توسط سازمان‌های امنیتی برای کنترل جریان موسیقی رپ و هدایت آن صورت گرفت و برخی از خوانندگان و رهبران درجه یک آن به طرق گوناگون از صحنه روزگار حذف شدند که در این مجال کوتاه جای تفصیل آن نیست.

اما از آنجا که در ایران بی‌توجهی به شبیخون فرهنگی اصولاً مسئله‌ای رایج است و اساساً باید همواره باشد تا بچه حزب‌اللهی‌ها مثل همیشه گلوی خود را پاره کنند و صدایشان هم به جایی نرسد، جریان موسیقی رپ هم در ایران به امان خدا رها شده تا سیر نزولی صعودی نمای خود، به سمت حضیض اخلاقی را طی کند و جوانان ایرانی را با خود ببرد.

همسر امیر تتلو بیوگرافی امیر تتلو اینستاگرام امیر تتلو آهنگ جدید امیر تتلوچگونگی صعود یک رپر به تریبون سازمان‌ها!

همین چند هفته پیش در میان اخبار مبهوت‌کننده‌ای که همه روزه از رپر‌های ایرانی درج می‌شود، خبری شوکه‌کننده بر تلکس رسانه‌ها ظاهر شد: همکاری امیر تتلو با روابط عمومی نیروی دریایی ارتش و سازمان رسانه‌ای معروف! بله امیر تتلویی که تا دیروز به «بغبغو کردن» در شبکه‌های اجتماعی شهرت داشت. اکنون بر عرشه ناوشکن جماران ظاهر شده و با حرکات موزون از حق استفاده ایرانیان از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای می‌خواند!!

امیر حسین مقصودلو معروف به تتلو کسی نیست جز یک خواننده رپ گمنام سال‌های دهه ۸۰ که اصالتاً اهل روستای مقصودلو از توابع شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی است. او به دلیل آهنگ‌های خاص با مضامین تند و هنجارشکنانه‌اش به سرعت در شبکه‌های اجتماعی معروف شد و طی ۱۰ ساله ۱۳۸۲ تاریخ انتشار اولین اثر تا ۱۳۹۲ تاریخ بازداشت(!) سیر صعودی عجیبی را در میان هواداران طی کرد و البته همین مضامین آثارش بالاخره کار دستش داد و توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت شد.

وی پس از این جریان که بیش از دو روز به طول نینجامید در صفحات شبکه‌های اجتماعی از عملکرد گذشته خود اظهار ندامت و پشیمانی کرده و تلاش کرد تا در محتوای آثار خود تغییر را نمایان سازد. ظاهر رپ وی با آرایش عجیب مو و خالکوبی‌های نامتعارف و سبک خاص ترانه‌هایش البته تغییر نکرد ولی به آن محاسنی بلند و عباراتی مناجات گونه در کلیپ‌ها اضافه شد که معلوم نیست برآیند این ترکیب متناقض را باید چگونه ارزیابی نمود!

در هر حال امیر مقصودلو در ظاهر از گذشته خود پشیمان است و در عمل هم تلاش برای جبران را نشان داده و اینها همه نکات مثبتی است که نباید نادیده گرفت. درِ بازگشت و توبه همواره از سوی خداوند متعال باز است و کسی منکر این مهم نمی‌شود و قطعاً ملاک در ارزیابی، حال افراد است نه گذشته‌ای که از آن اظهار ندامت می‌کنند. اما جای سؤالی از کسانی که ایشان را در چنین تریبون بزرگی به خدمت گرفته‌اند، همچنان باقی است: آیا برای دفاع از حق هسته‌ای ملت ایران حقیقتاً هنرمند دیگری با شأنیت بالاتر و پیشینه بهتر وجود نداشت؟

همسر امیر تتلو بیوگرافی امیر تتلو اینستاگرام امیر تتلو آهنگ جدید امیر تتلوکسی توبه امیرتتلو را زیر سؤال نمی‌برد اما هرکه توبه کرد را نباید فردا صبح امام مسجد قرار داد. آیا بهتر نبود از میان هنرمندان ارزشی و انقلابی کشورمان که عمری را در راه آرمان‌های امام (ره) و انقلاب سپری کرده‌اند، کسی را برای قدم گذاشتن بر عرشه ناوشکن جماران که رهبری خود برای افتتاح آن تشریف فرما شدند، انتخاب می‌کردید؟

آن هم در کشوری که به بدیع بودن موسیقی سنتی خود در سطح جهانی افتخار می‌کند و میراث دار غنی‌ترین فرهنگ و ادبیات ملی در عرصه جهان اسلام است.

همسر امیر تتلو بیوگرافی امیر تتلو اینستاگرام امیر تتلو آهنگ جدید امیر تتلو

آیا همکاری با یک رپر پشیمان که تفاوت چندانی هم در ظاهر و سبکش دیده نمی‌شود، در شأن جمهوری اسلامی و تکاوران محترم و ارجمند بود که در پشت سر امیر تتلو رژه بروند؟!
آیا آن سازمان رسانه‌ای که اصولاً در جهت جریان فرهنگی، ارزشی و انقلابی کشور فعالیت می‌کند، بهتر نبود توان و بودجه خود را به جای خروجی مشترک با امیر مقصودلو صرف خلق آثار هنری درجه یک از هنرمندان انقلابی کشور کند؟

البته هرچند خارج از موضوع اما بد نیست تذکری هم درباره کارگردان و سبک کارگردانی نماهنگ مشهور این روزهای کشورمان بدهیم.

نخست اینکه این کارگردان نیز همانند خود امیر تتلو در کارنامه خود بازداشت و دستگیری در اصفهان را به دلیل کارگردانی نماهنگ‌های غیر مجاز زیرزمینی دارد.

دوم و بد‌تر از مورد نخست که نتیجه سپردن کار به چنین تیم سازنده‌ای است این است که کلیپ در بطن خود به جای شعار صلح‌آمیز بودن شعار خشونت را به مخاطب جهانی منتقل می‌کند.

همسر امیر تتلو بیوگرافی امیر تتلو اینستاگرام امیر تتلو آهنگ جدید امیر تتلو

اگر قرار است در اثری جهانی(!) با استفاده از هنر و موسیقی و نمایش پلاکاردهایی انگلیسی زبان، پیام صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران به گوش جهانیان رسانده شود، دیگر رژه رفتن تکاوران نیروی دریایی در فضایی کاملاً نظامی و نمایش سکانس به سکانس ناوشکن موشک‌انداز معنایی نخواهد داشت و دقیقاً نقض غرض اولیه را به ذهن مخاطبان خارجی متبادر می‌کند. بگذریم از اینکه خود تتلو نیز در جای جای کلیپ انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز فریاد می‌زند: «خلیج‌فارس مسلح!!!»

منبع: روزنامه جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 28 )
  1. مهدی می گوید

    … مسولیین محترم که مجوز چنین کاری رو دادن باید جواب بدن !? منتظریم!

  2. افشین می گوید

    ایول توضیح جامعی بود اما کو گوش شنوا ……..

  3. نوشین می گوید

    واى خدا کی شرره این … رو کم میکنی؟
    … مضخرف دگ یه جا رو بدنش نیس که خالکوبی نکرده باشه اونوقت یه اهنگ راجبه انرژی هسته ای خوند فک کرد خبریه
    اه اه اه

  4. میثم می گوید

    شما اینجا نشستین از همه ایراد بگیرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کی میخواین بفهمین تحمیل عقیده کار نادرست و زشتیه؟
    مثلا چه خواننده ای رو پیشنهاد میدین؟ اتفاقا امیرحسین مقصودلو با اینهمه طرفداری که داره بهترین انتخاب بود.اون هم یکی از این خانواده است.بقیه هم برن بخونن کسی جلوشون نگرفته.چرا تا یکی کارخوبی میکنه بقیه میخوان جلوش واستن؟؟؟؟ لطفا یاد بگیریم ب هم دیگه و نظرات بقیه احترام بذاریم.

  5. هرمز می گوید

    شاید ایشون هم مانند خانم الهام چرخنده متنبه شده باشند و چرخیده باشند ما نمیدونیم و منیتونیم در این موارد درست داوری کنیم داوری اصل کاری با خداست که امید دارم همه مون رو هدایت بفرماید. صلوات

  6. هرمز می گوید

    خنده ام از شادی نیست _ به شرنگی که دما دم _بر این جگر خون شده ام ریخته و لیک _باز نمیگیردم این جان _میخندم.

  7. وفا می گوید

    واقعا براتون متاسفم که چشم ندارین پیشرفت و موفقیت یه نفررو ببینین چرا وقتی ارمین ۲afm کسی که اهنگاش کم از اهنگای … نداشت مجوز گرفت هیچکدوم جیکتون در نیومد حالا این بنده خدا که هیچ کدوم از اهنگاش ایرادی نداشت … تا اومد مجوز بگیره همتون مدافع …

  8. سينا می گوید

    کی از پشت لباستو میبنده؟؟؟؟؟!!
    آدم قحط بود؟!! یعنی یه خواننده درست و حسابی توی این مملکت نداشتیم که بخواد درباره هسته ای بخونه؟؟؟!!
    تعجب میکنم نیروهای مسلح و ارتش چطور قبول کردند؟؟!!

  9. مریم می گوید

    خوبه شما نعوذ بالله خدا نشدین! مثلا شما معصومین و تا حالا مرتکب گناهی نشدین و از خدا بخشش نخواستین؟ از کجا میدونین پرونده ی شما پیش خدا از تتلو سیاهتر نباشه؟ هر چند تتلو که توبه کرده و آبرو و حرمتش از خیلی از شماها که خودتون رو بیگناه و معصوم میدونین پیش خدا بیشتره…این تکبر و غروری که شما رو گرفته که خودتون رو برتر از اون میدونین از شیطونه…پس قضاوت در مورد آدما رو به قاضی بزرگ و عادل یعنی خدای بزرگ بسپارید…امان از روزی که پرده و حجاب از روی گناهان برداشته بشه و همه اعمال و کردار واقعی ما رو ببینن. منظورم روز قیامته…پس بترسید از قاضی الحق …

    1. نازنین می گوید

      ایول آبجی ،دمت گرم

  10. نوشین می گوید

    مریم جان ما نگفتیم ما پاکیم، ادعایی م نداریم
    فقط یکى بمن بگه این چه توبه ایه که هروز میره رو بدنش خالکوبی زیادتری میکنه و میگ میخام زجر بکشم؟
    این ادمه اخه؟؟

    1. مریم می گوید

      اولا نوشین خانم هیچوقت آدما رو از روی ظاهرشون قضاوت نکن بعدشم این تتویی که میکنه مربوط به خودشه. اون که نمیاد در انظار عمومی برهنه بگرده تا خالکوبیش رو نشون بده . همیشه هم جاهای رسمی دستکش میذاره.

  11. مریم می گوید

    واقعا که برای کسایی که میگن یهکی دیگه به جای امیر حسین مقصودلو باید این اهنگو میخوند متاسفم …..چه فرقی داره که کی بخونه ….چرا ما چشم نداریم پیشرفت بقیه رو ببینیم…….

  12. دریا می گوید

    چون یه دوره ای از زندگیش خالکوبی کرده دیگه حق برگشت نداره چرا به کسانیکه میخوان از اشتباهاتشون برگردن فرصت برگشت نمیدیم حالا یه اشتباهی کرد باید تا آخر عمرش تو سرش بزنیم خوشمون میاد اگه اشتباهات خودمون رو بشه دیگران تو سرمون بزنن به همون روال سابقش ادامه میداد و بدتر میشد و میشد مثل شاهین نجفی خوب بود با مریم موافقم چرا هرکس میخواد برگرده به خودمون اجازه فحاشی و توهین بهش میدیم قضاوت با ما نیست با خداست

    1. مریم می گوید

      ممنون دریا جون… کاملا حق با شماست. نمیدونم چرا بعضی از ماها همیشه فکر میکنیم اشتباه رو فقط دیگرون مرتکب میشن و ما از هر خطایی مبراییم و هیچوقت گناهی از ما سر نزده ! واقعا جای تاسف داره.

  13. z می گوید

    ب نظر من شما حرف مفت زیاد نزن جنجال ب پا نکن

  14. نوشین می گوید

    ممنون z
    عالی بود
    این … صفت ادم نمیشه

    1. یا خدا می گوید

      شما اگه عقده داری توی سایتا پخش نکن عقدتو برو توی باشگاه یا هرجای دیگه ایی خالی کن به شما ربطی نداره مردم چکار میکنن چرا کسی به یاس گیر نمیده چرا کسی به حصین که به رهبر فحش داده گیر نمیده. وقتی کم میارید میاید سراغ آقا امیر

      1. نازنین می گوید

        بابا تابلوه با تتلو مشکل دارن وگرنه ببخشید اگ بحث بحثه فحش دادنه یاس هم تو آهنگاش فحش میده کلی هم به قول خودشون توهین کرده به جناب های آقایان ایکس و وای… پس چرا بهش مجوز دادن …..البته یاس هم خواننده ی عاالییههه

  15. نوشین می گوید

    بعدشم مریم خانوم ما که هرچی فیلم و عکس ازاین اقا تو اینستاگرام و جاهای دیگه دیدیم لخت بوده دستکشم نداشته

    1. نازنین می گوید

      آقا اصن دوس نداره دست کش بزاره سه چهارم ملت خالکوبی دارن اون وخ به این بد بخت گیر میدی . اصن شما ک از تتلو خوشت نمیاد عکسا شو نگا نکن کسی مجبورت نکرده

  16. رضا می گوید

    چه بسا افرادی یک عمر در رکوع و سجود بوده اند و به لحظه ای ایمانشون رو باختن و چه بسا کسانی در لحظه ای آسمانی شدن. اگر تاریخ بخوانیم و بعد اظهار نظر کنیم خیلی بهتره.

  17. هور می گوید

    صد بار اگر توبه شکستی باز آ….
    خوش به حالش که خدا نظری بهش کرده و برگشته… خدایا دست ما رو هم بگیر….

  18. یا خدا می گوید

    آقا امیر عزیز با رفتارش به ما میفهمونه که ادم بودن به ظاهر نیست شما هم که از ایشون ایراد میگیرید بهتره که خودتونو اصلاح کنید کی گفته که رفتار ایشون تغییر نکره یه همچین کسایی این. چرت و پرت هارو میگین که چشم ندارن پیشرفت ایشونو ببینن. واقعا. ایشون رفتارشونو تغییر دادن و حتما شماروهم باید میبردن که روی ناو آهنگی رو به این بزرگی بخونید

  19. یا خدا می گوید

    آدم باید یکم صفت و شرف داشته باشه

  20. یا خدا می گوید

    آدم باید خودشو اصلاح کنه شما مگه خودتون امامزاده اید که از آقا امیر ایراد میگیرید بخدا شرفم خوب چبزیه

  21. امیرحسین می گوید

    وای بر شما که مردم رو اینطور قضاوت میکنید.
    یه مشت بچه حذب اللهی که هیچی از دین نمیدونن.نمیدونن که قضاوت دیگران گناهه.ولی داریم توشون که خیلی با مرامن و به هر چی با دید باز نگاه می کنن.ولی اونایی که میان بد میگن و می خوان با کاراشون تتلو رو زمین بزنن بدونن که هیچی نیستن و حق به حقدار میرسه.فقط بهشون میگم که خیلی بی شعور و بی عقل و منطقن.متاسفم براشون که واسه هموطنشون ارزش قایل نیستن و حرفای زشتی رو به خودشو خونوادش نسبت میدم میسپارمتون به خدا و امیدوارم که به راه راست هدایت بشین و به اهدافتون برسید خصوصا کسایی که واسه رسیدن به اهدافشون زحمت میکن از جمله اقای تتلو که به هر جا برسه حقشه و ایشالا دست به هر چی بزنه طلا بشه بازم میگم که از خیلی از کسایی که ادعای دینداری میکنن بهترم و خیلی بیشتر ازشون حالیمه جمع نمی بندم خوبارو با بدارو ولی از خودمم تعریف نمیکنم.از مدیر سایت می خوام که این متن ناروا رو اگه از خدا می ترسه و ادعای دینداری نداره پاک کنه که این بنده خدا چهرش به خاطر حرفای شما پیش کسایی که با ایشون اشنایی زیادی ندارن خراب نشه که خب این خودش یه گناه بزرگه!
    یا حق

  22. پریناز می گوید

    من از این فرد اصلا خوشم نمیاد چون نه آهنگاش مضمون داره نه کلمات خوبی داره سر و وضع خوبی هم که نداره دختر باز هم که بود
    اما اگه واقعا توبه کرده باشه و توبه اش مورد قبول واقع شده باشه و دوباره به جای اولش برنگرده خوبه
    البته با حرف های جناب هم موافقم!فرد شایسته تر رو میتونستن انتخاب کنن این همه آدم درست وجود داره!