خوشگذرانی امیر سابق قطر در اروپا (عکس)

0
امیر سابق قطر قدرت را دو سال پیش رها کرد و فارغ از هیاهوها و جنجال های منطقه آشوب زده خاورمیانه در اروپا با کشتی تفریحی خود مشغول تفریح است.
شاید “حمد بن خلیفه آل ثانی” امیر سابق قطر را بتوان یکی از زیرک ترین رهبران عربی منطقه خاورمیانه دانست.
همسر امیر قطر امیر قطر

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی دو سال پیش و در بحبوحه ناآرامی های متعاقب بهار عربی در بیشتر کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا در حالی که تنها ۶۱ سال سن داشت به نفع پسرش تمیم از قدرت کناره گیری کرد و پس از آن زمان کمتر در انظار عمومی ظاهر شده و سعی دارد کمتر در مسایل سیاسی دخالت کند.

وب سایت “دیلی میل” انگلیس اما اخیرا با انتشار یک آلبوم تصویری از سفر تابستانی امیر سابق با یک کشتی فوق لوکس در اروپا گوشه هایی از زندگی در حاشیه امیر سابق را به روایت تصویر در آورده است.

امیر سابق قطر از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ به مدت ۱۸ سال در راس هرم قدرت بود و کمتر از دو سال پس از آغاز موج انقلاب های عربی در بسیاری از کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه عربی در یک سخنرانی ۷ دقیقه ای و در تصمیمی که برای بسیاری از ناظران غیر منتظره می نمود اعلام کرد به نفع پسرش تمیم از قدرت کناره گیری می کند.

شاید دلیل اصلی این کناره گیری تجربه شخصی امیر قطر از نحوه قدرت گرفتن بود. او خود در سال ۱۹۹۵ در یک کودتای بی سروصدا و خوونریزی قدرت را از پدرش گرفت و شاید نمی خواست پسر او پس از موج بهار عربی رفتار او را با پدر با خود او تکرار کند و شاید این نگرانی را داشت که اتفاقات جاری در جهان عرب تومار حکومت آل ثانی را به طور کلی برچیند. از همین رو امیر سابق خود داوطلبانه قدرت را به فرزندش واگذار کرد.

در دو سال گذشته با وجودی که گزارش های متعددی در برخی رسانه ها از اعمال نفوذ و نقش امیر سابق در مسایل سیاست خارجی قطر منتشر شده است، اما حضور کم حاشیه امیر سابق در عرصه سیاست و اجتماع سبب شده است او از مرکز توجه رسانه ها به دور باشد.

تصاویر زیر سفر اروپایی شیخ حمد به شهر ساحلی دوبرونیک در کرواسی را نشان می دهد . به نوشته دیلی میل این سفر با یک کشتی بسیار لوکس امیر سابق صورت گرفته که مجهر به هلی کوپتر و قایق گشتی و ۷۰ خدمه است.

دیلی میل نوشته است امیر سابق قطر  این کشتی تفریحی را در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرده است. گفته می شود این کشتی بزرگ ترین و گران ترین کشتی تفریحی خصوصی در جهان است.

همسر امیر قطر امیر قطر

همسر امیر قطر امیر قطر

همسر امیر قطر امیر قطر

کشتی تفریحی سوپر لوکس امیر سابق قطر در ساحل شهر دوبرونیک کرواسی

همسر امیر قطر امیر قطر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ