پاسخ خانواده رضا ضراب درباره اموال زنجانی

0

مشاور عالی پدر رضا ضراب تأکید می‌کند که «مدرکی محکمی وجود ندارد که قاطعانه ثابت کند بین ضراب و زنجانی رابطه‌ای وجود دارد».

در پی گزارش روزنامه «زمان» چاپ ترکیه در خصوص پرونده بابک زنجانی که با هوشمندی و ترفند رسانه‌ای سعی در اثبات رابطه این متهم اقتصادی در ایران با رضا ضراب در ترکیه داشته، خانواده رضا ضراب نسبت به گزارش فوق واکنش نشان دادند.

روزنامه زمان در این گزارش مدعی شده بود بخشی از دارایی‌های گمشده بابک زنجانی دست رضا ضراب است اما حالا خانواده رضا ضراب با ارائه توضیحاتی چند به روزنامه زمان این اتهام را غیرواقعی دانسته و گفتند بین رضا ضراب و بابک زنجانی ارتباطی وجود نداشته است و این موضوع که گفته می‌شود دارایی‌های بابک زنجانی دست رضا ضراب است، اتهامی بیش نیست.

مطابق آنچه خانواده رضا ضراب و مشاور عالی پدر ضراب به روزنامه زمان گفته، اظهارات امیرعباس سلطانی، نماینده پارلمان ایرانی در خصوص ارتباط زنجانی و ضراب دور از واقعیت است؛ چراکه از یک سو هنوز تحقیقات نهایی نشده و از دیگر سو مدارکی از ترکیه که دال بر وجود این رابطه باشد، ارائه نشده که بر قطعیت موضوع صحه بگذارد. کما اینکه در مصاحبه خبرنگار روزنامه «تودی زمان» با نماینده ایرانی به صراحت با این سوال روبرو می‌شویم که می‌پرسد آیا تمایل دارید با مقامات ترکیه در خصوص رابطه زنجانی – ضراب صحبت کنید؟

نکته قابل تأمل اینجاست وقتی هنوز با مسئولان ترکیه‌ای صحبتی نشده و مدارکی قانونی و رسمی از وجود این ارتباط به دست نیامده، این روزنامه چگونه با آوردن یک اسم و هدایت مصاحبه‌شونده به سمت و سوی مورد نظر مدعی می‌شود رابطه وجود دارد و اموال گمشده متهم ایرانی در ترکیه است.

مشاور عالی پدر رضا ضراب: این ادعایی بیش نیست

بر اساس این گزارش، سلطانی – مشاور عالی پدر رضا ضراب – در خصوص ادعای مطرح شده از سوی نماینده ایرانی در گفت‌وگو با روزنامه وابسته به فتح‌الله گولن، نکات فوق را یادآوری و پارادوکس‌های مطرح شده را تشریح می‌کند.

مشاور عالی پدر رضا ضراب به صراحت به خبرنگار زمان می‌گوید اظهارنظر در خصوص ارتباط بابک زنجانی و رضا ضراب که روزنامه ترکیه‌ای دنبال آن است، در حوزه صلاحیت قوه قضائیه بوده و همان طور که بارها از سوی مراجع قضایی مطرح شده، پس از تکمیل پرونده صحت و سقم رابطه اعلام خواهد شد.

وی تاکید می‌کند: مدرکی محکم که قاطعانه ثابت کند بین ضراب و زنجانی رابطه‌ای وجود دارد، وجود ندارد.

مشاور عالی پدر رضا ضراب در ادامه گفت‌وگویی، گریزی به فعالیت‌های تجاری و خیریه پدر رضا ضراب از گذشته‌های دور زده و به این ابهام خبرنگاران ایرانی و ترکیه که ثروت خانواده ضراب را محصول سال‌های اخیر یعنی دوران تحریم و متعاقب آن دور زدن آن توسط مسئولان از طریق ترکیه می‌دانند، اینگونه پاسخ می‌دهد.

پدر و پسر ضراب از گذشته‌های دور فعالیت تجاری داشتند

مشاور عالی پدر رضا ضراب می‌گوید: پدر رضا ضراب بیش از سه دهه است که فعالیت تجاری داشته و به عنوان یک صراف بین تجار کشور فردی شناخته شده است و اینگونه نیست که ثروت خود را از ارتباط با دولتمردان به دست آورده باشد. در مورد رضا ضراب هم این موضوع صدق می‌کند و رضا ضراب از جوانی همراه پدر به فعالیت تجاری اشتغال داشتند و اینکه می‌گویند او در سال‌های اخیر بواسطه دور زدن تحریم‌ها ثروتمند شده، سفسطه‌ای بیش نیست.

اما مشاور عالی پدر رضا ضراب در ادامه از اقدامات خیریه وی می‌گوید و به ساخت حمام و مسجدی در شهر جاجرم بخش شوگان که از مناطق محروم بوده و کمک به زلزله‌زدگان ورزقان، اهر و هریس در استان آذربایجان شرقی اشاره می‌کند که برخی از تصاویر مربوط به آن منتشر شده است.

گفته می‌شود در حادثه دلخراش زلزله ورزقان در استان آذربایجان شرقی که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان کشور منجر شد، پدر رضا ضراب ۶۰۰ میلیون تومان به زلزله‌زدگان کمک کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ