ترفندهای جالب برای خرید ارزان تر و درآمد بیشتر

0
هیچکس نمی داند روز مبادا کی است و چه اتفاقی برایش می افتد! در این مقاله میخواهم شما را با شش اصل خرید آشنا کنم که منجر به پرداخت هزینه کمتر می شود، تا بتوانید پول بیشتری پس انداز کنید.

شما هیچ وقت نمی دانید، در آینده چه اتفاقی می افتد و کی به مقداری پول ضروری احتیاج پیدا می کنید.

پانزده سال آینده که فرزندانتان می خواهند به دانشگاه بروند، چه می شود؟ آیا  از پسِ خرج و مخارج دانشگاه آنها برمی آیید؟ اگر کارتان را از دست بدهید چه؟

به خاطر همین است که پس انداز کردن پول به یکی از مهمترین مسائل زندگی تبدیل می شود. چون هیچکس نمی داند روز مبادا کی است و چه اتفاقی برایش می افتد! در این مقاله میخواهم شما را با شش اصل خرید آشنا کنم که منجر به پرداخت هزینه کمتر می شود، تا بتوانید پول بیشتری پس انداز کنید.

۱ ـ فنون خرید را یاد بگیرید

خرید مانند مذاکره کردن است؛ بنابراین، شیوه های یک خرید خوب و اصولی نیاز به آموزش دارد.
اگر میخواهید در هزینه های زندگی صرفه جویی کنید، دقیقا بدانید به خرید چه کالایی نیاز دارید و پولتان را برای احساسات خود خرج نکنید.

۲ ـ تحقیق کنید

بدون تعارف در بازار یک محصول را با ده قیمت متفاوت به فروش می رسانند. اینکه کدام محله و چه مغازه ای را برای خرید انتخاب می کنید تأثیر بسزایی در قیمت تمام شده کالا دارد.

۳ ـ بپرسید و مقایسه کنید

برای یک خرید مطمئن ویژگی های محصول را همراه با جزئیات از فروشنده سؤال کنید و از این موضوع خجالت نکشید. شما باید پولتان را برای رفع نیازتان خرج و به همان اندازه ای هزینه کنید که نیازی از شما برطرف شود. بسیاری از کالاها به خصوص محصولات دیجیتال مانند تلویزیون و گوشی های هوشمند در کشور ما کارآیی ندارند و آپشن های آنها برای کشورهای پیشرفته تعبییه شده است.

۴ ـ چانه زنی کنید

خرید کردن از همین بعد چانه زنی شباهت زیادی با مذاکره دارد. برایان تریسی یکی از موفق ترین مذاکره کنندگان جهان و اساتید موفقیت می گوید: بسیاری از موفقیت های مالی ام را مدیون چانه زنی هستم. زمانی که می خواهم هزینه ای پرداخت کنم، آن قیمتی را مطرح می کنم که از نظر خودم ارزش دارد. حتی اگر با پیشنهاد فروشنده اختلاف زیادی داشته باشد و در بسیاری از موارد در کمال ناباوری فروشنده پیشنهاد من را قبول می کند.

۵ ـ گران ترین لزوما بهترین نیست

از شما خواهش میکنم این قانون را جدی بگیرید و به آن پایبند باشید. اگر شناختی از بازار کالا داشته باشید به راحتی متوجه خواهید شد بسیاری از کالاهای ارزان قیمت کارآیی بیشتری نسبت به مشابه گران قیمت دارند. فراموش نکنید در دنیای امروز برندسازی حرف اول فروش را می زند و همین موضوع وسیله ای می شود برای فروش گران تر! پس شما همان کارآیی را در محصولات غیر برند جستجو کنید. مطمئن باشید به نتیجه خوبی خواهید رسید.

۶ ـ همیشه همه چیز در یک جا ارزان نیست!

در بسیاری از فروشگاه های بزرگ، ممکن است یکسری از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را که اصطلاحا «ویترین خرید» نام دارند با قیمت هایی پایین تر از عرف عرضه کنند تا در ذهن مشتری ارزان فروشی را القا کنند. اما در مقابل کالاهای غیر ضروری را با قیمت اصلی و یا گرانتر به فروش برسانند. اگر بتوانید بازارهای مناسب خرید در هر حوزه کالایی را شناسایی کنید، می توانید با مراجعه به آنها از مزایای بیشتری برخوردار شوید.

عظیم ربیع زاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ