درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت +داروی گیاهی و طب سنتی

0

درمان سریع و فوری جوش صورت و آکنه با عسل ، داروهای گیاهی و طب سنتی ، درمان جوش زیر پوستی

آکنه یک بیماری التهابی است که معمولاً از ۱۲ تا ۱۳ سالگی شروع و تا ۲۰ سالگی ادامه دارد و در اکثر مواقع بین سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی به‌صورت کامل رفع می‌شود.

پروانه ساکت گفت: آکنه‌ها معمولاً در جاهایی که غدد چربی زیاد است مثل مثلث صورت یعنی از وسط ابرو تا قسمت پایین چانه بیشتر بروز می‌کند و در مواردی هم در قسمت سینه و پشت کمر و در مواردی حتی دست‌ها تا پایین را در بر می‌گیرد.

متخصص طب سنتی زیبایی پوست صورت درمان فوری جوش صورت درمان جوش صورت با طب سنتی درمان جوش صورت درمان آکنه Acne vulgaris Acne treatmentAcne vulgaris

 

وی ادامه داد: در خیلی موارد این آکنه‌ها اگر به حال خود رها شوند جوشگاه به‌جای می‌گذارند. جای جوش‌ها نسبی هستند گاهی کوچک هستند و در انواع شدیدش برای همیشه روی صورت باقی می‌مانند. در آکنه‌های دیررس در سن ۲۵-۲۶ حتماً باید عوامل هورمونی بررسی شود.

ساکت افزود: علل این آکنه‌ها در اکثر مواقع ژنتیکی است و در دوران بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی که عمدتاً هم پرکاری هورمون‌های مردانه است، غدد چربی به دلیل ترشح زیاد مجرای خروج چربی را بسته و میکروب‌هایی که به‌طور معمول در پوست وجود دارند به آن اضافه می‌شوند و این ضایعات التهابی را ایجاد می‌کنند.

وی گفت: انواع جوش‌ها به‌صورت سرسیاه، سرسفید و جوش‌های چرکی کوچک و بزرگ، ضایعات کیستی شکل و بزرگ هستند. فرد باید در همان مراحل ابتدایی به‌محض مواجه با جوش‌های سرسیاه و سرسفید به پزشک مراجعه کند؛ چراکه در مراحل اولیه درمان ساده‌تر است؛ اما به‌مرور وقتی میکروب در این‌ها رشد کند جوش‌ها به‌صورت چرکی درمی‌آید که یا به‌صورت جوش چرکی معمولی یا به‌صورت جوش‌هایی که طولانی‌مدت باقی می‌مانند و تخریب زیادی روی بافت صورت ایجاد می‌کنند که به آن‌ها جوش‌های کیستی می‌گویند.

این متخصص پوست و مو افزود: برای درمان آکنه در مراحل ابتدایی که به‌صورت جوش‌های سرسیاه و سرسفید است از محلول‌های ساده موضعی استفاده می‌شود. لایه‌بردارهایی که کمک می‌کنند مجاری چربی باز و تخلیه شوند و تجمع نیابند و در مواقعی که فرد علائم اختلالات هورمونی مثل اختلال در قاعدگی، موهای زائد، چاقی و آکنه‌های شدید از خود نشان می‌‌دهد از درمان‌های هورمونی استفاده می‌شود. عده‌ای فکر می‌کنند این داروهای هورمونی باعث نازایی آن‌ها می‌شود درحالی‌که درمان نشدن اختلالات هورمونی است که نازایی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: شیوع تجویز راکوتان برای درمان آکنه در صورتی می‌تواند بی‌اشکال باشد که جوش‌ها بسیار شدید باشد، فرد از شکل آکنه‌های خود ناراضی است و نمی‌تواند برای مدت طولانی یک درمان منظم داشته باشد و این باعث می‌شود که درمان را رها کند و عوارضی مثل اسکار را در پی داشته باشد.

ساکت افزود: داروهای راکوتان حتماً باید با تجویز متخصص پوست و مو و با انجام معاینات و آزمایش‌های کامل صورت گیرد و مصرف آن به‌صورت خودسر می‌تواند عوارض خطرناکی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به عوارض راکوتان گفت: از عوارض راکوتان می‌توان خشکی لب و بینی، خارش و خشکی پوست، خون‌دماغ و عوارض کبدی، افزایش چربی و قند، سردرد و مسمومیت به ویتامین A نام برد. فردی هم که با توصیه پزشک از این دارو مصرف می‌کند باید هر یک ماه برای چکاپ و انجام آزمایش‌ها به پزشک مراجعه کند.

وی معتقد است که رژیم غذایی درمان اصلی آکنه نیست اما می‌تواند در بهبود یا تشدید آن مؤثر باشد.

ساکت افزود: فردی که مستعد آکنه است ،باید از خوردن خوراکی‌هایی که قند آن‌ها بالاست اجتناب و بیشتر میوه و سبزی‌ها مصرف کندو همچنین باید در سبک زندگی خود تجدیدنظر کرده و توجه ویژه‌ای به ورزش که در درمان هر بیماری التهابی مؤثر است داشته باشد.

متخصص طب سنتی زیبایی پوست صورت درمان فوری جوش صورت درمان جوش صورت با طب سنتی درمان جوش صورت درمان آکنه Acne vulgaris Acne treatment

وی افزود: بهداشت هم همانند تغذیه و ورزش نقش اصلی را در ایجاد و درمان آکنه ندارند و فقط شستشوی صورت می‌تواند به باز شدن منافذ و خروج چربی‌ها کمک کند و روند بهبودی را تسریع بخشد.

با این راه های طبیعی از جوش و آکنه خلاص می شوید .

۱- بیکینگ پودر
ترکیب بیکینگ پودر و خمیر دندان می تواند مشکل جوش های پوستی را براحتی حل کند. این دو ماده ای هستند که براحتی در هر خانه ای پیدا می شوند. اما قبل از استفاده ، اول مطمئن شوید که پوستی حساس ندارید. برای فهمیدن این نکته ، نیازی به مراجعه به دکتر نیست. کمی بیکینگ پودر در آب بریزید ، سپس آن را روی پوست بازویتان امتحان کنید. اگر پس از استفاده از این ماده پوست تان قرمز یا دچار خارش شد یا درد گرفت فورا آن را از روی پوست تان بشویید. در این صورت پوست بسیار حساسی دارید و به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست صورت تان بگذارید. اگر اتفاقی نیفتاد محلول آماده شده را روی جوشهایتان بگذارید سپس برای نتیجه ای بهتر کمی خمیر دندان روی آن بمالید. بعضی ها می گویند شاید پوست تان دچار کمی خارش شود ، نگران نباشید بزودی رفع خواهد شد.

۲- عصاره نعناع :
عصاره نعناع یکی از بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن جوش و آکنه است. کمی نعناع را بصورت چای دم کنید و سپس آن را با تکه ای پنبه روی پوست تان بمالید.بگذارید ۱۰-۱۲ دقیقه روی پوست تان بماند. سپس صورت تان را بشویید.

۳- آب لیمو ترش تازه
لیمو ترش نیز یکی دیگر از راه های از بین بردن جوش است. کمی آب لیمو تازه روی پوست صورت تان بمالید. بدین صورت که انگار صورت تان را با آب لیمو شسته اید. می توانید لیمو را دو تکه کرده و یک تکه را روی صورت تان آنقدر بمالید تا همه جای صورت تان کاملا خیس شود. این کار را به مدت ۲ تا ۳ هفته انجام دهید.

۴- تخم مرغ و پرتقال
پرتقال نیز می تواند برای درمان جوش و آکنه بکار رود.پوست های پرتقال را خرد کرده و با آب بجوشانید. بعد این پوست پرتقالها را روی صورت تان بگذارید. بعد از سی دقیقه صورت تان را بشویید. همچنین برای تاثیر بیشتر می توانید کمی آب پرتقال را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و روی صورت تان بصورت ماسک بمالید. بعد از چند دقیقه صورتتان را بشویید. این ماسک نه تنها به درمان جوش های شما کمک می کند بلکه به پوست شما شادابی و شفافیت خاصی خواهد داد.

۵- اسانس گل رز
اسانس گل رز نیز یکی دیگر از درمان های خانگی برای از بین بردن جوش به شمار می رود. بعد از حمام یا وقتی صورت تان را بعد از یک روز کاری از آرایش پاک می کنید و می شویید ، آن را با آب گل رز نیز بشویید. این کار را چند روز انجام دهید و نتیجه کار را ببینید.

متخصص طب سنتی زیبایی پوست صورت درمان فوری جوش صورت درمان جوش صورت با طب سنتی درمان جوش صورت درمان آکنه Acne vulgaris Acne treatmentروغن درخت چای

به گزارش سلامت نیوز، به دلیل وجود ترکیبات آنتی باکتریال و خاصیت تسکین دهندگی، درخت چای به خشک کردن جوش های سر سفید و از بین بردن آکنه ها کمک قابل توجهی می کند. کافی اسم مقدار کمی از برگ های درخت چای را روی نقاط حساس پوست بگذارید و بعد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بشویید، پس از چند بار انجام این کار تفاوت را در پوستتان احساس می کنید.

لیمو ترش

یکی دیگر از منابع اسیدی که به کشتن باکتری های پوستی و خشک شدن سریع جوش های صورت کمک می کند لیمو ترش است.شما می توانید هر شب پیش از رفتن به تخت خواب یک نیمه از لیمو ترش را روی صورت خود بمالید و صبح بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر پوستی حساس دارید با احتیاط از این خوراکی استفاده کنید.

خمیر دندان

آنچه که ما برای تمیزی دهان و دندان استفاده می کنیم به سادگی می تواند جوش های صورت را خشک و اندازه آنها را کوچک کند. البته خمیر دندان برای افرادی که از آکنه ها و جوش های مزمن رنج می برند کارکرد چندانی ندارد و می تواند به پوست آنها آسیب جدی بزند. شب ها پس از مسواک زدن مقدار کمی خمیر دندان روی انگشت خود بزنید و آن را روی جوش های پوستی خود بگذارید و صبح ها آن را بشویید. فراموش نکنید که برای تسکین پوست تنها از خمیر دندان سفید استفاده کنید.

سیر

احتمالاً سیر یکی از سبزیجات و ادویه های مورد علاقه شما در آشپزی است، اما همین خوراکی لذیذ می تواند به شما کمک کند تا دیگر جوش های صورتتان را نبینید. خوراکی با خاصیت آنتی باکتریال و سولفور که تأثیر شگفت انگیزی در نابودسازی سریع آکنه های پوستی دارد. سیرها را تکه تکه کنید و روی قسمت های آسیب دیده پوستتان بگذارید و پس از چند دقیقه آنها را بشویید و تا پوستی روشن و صاف داشته باشید.

آسپرین

به دلیل خاصیت ضد التهابی آسپرین نه تنها قابلیت مبارزه با جوش ها را دارد بلکه به کم رنگ شدن آنها هم کمک می کند. یک ربع از آسپرین را شب ها روی قسمت های ملتهب پوست خود بگذارید و تا صبح برای شستن آن صبر کنید.

نمک دریایی

اگر به دنبال راهی سریع برای از بین بردن جوش ها هستید، پیشنهاد ما به شما نمک دریایی است. کافی است مقداری آب به دو قرص نمک دریایی اضافه کنید و آن را روی قسمت های حساس پوست بگذارید، سریع تر از آنچه فکرش را بکنید جوش ها از بین می روند و پوست شما صاف می شود.

عسل

یکی از خواص قابل توجه عسل، آنتی باکتریال بودن آن است. این خوراکی بی نظیر ضمن کشتن آکنه های پوستی از بروز عفونت هم جلوگیری می کند. یک توپ نخی کوچک را به عسل آغشته کنید و سپس سطح پوست خودتان را با آن ماساژ دهید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عسل روی پوست شما بماند. فراموش نکنید برای اینکه نتیجه مطلوب حاصل شود باید این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

با یک درمان طبیعی بسیار موثر برای آکنه آشنا خواهید شد که مواد داخل آن از ادویه های طبیعی است که در برابر باکتری و آلودگی مقابله می کنند.

همه خانم ها از ظاهر شدن آکنه و جوش روی صورت خود وحشت دارند و اغلب به دنبال مقابله با این وضعیت هستند. امروزه محصولات شیمیایی بسیاری برای درمان جوش و آکنه وجود دارد ولی در عین حال به پوست نیز آسیب می زنند. در این مطلب شما با یک درمان طبیعی بسیار موثر برای آکنه آشنا خواهید شد که مواد داخل آن از ادویه های طبیعی است که در برابر باکتری و آلودگی مقابله می کنند.

بهتر است در نظر داشته باشید که برخی از ادویه های مورد استفاده در این دستورالعمل می تواند به گزارش پرشین وی برای افرادی که دارای پوست بسیار حساسی هستند قوی باشد و دچار واکنش های آلرژیک شوند. به همین دلیل اگر دارای پوست بسیار حساسی هستید بهتر است این روش را انجام ندهید ولی برای بقیه افراد این روش یک درمان بسیار موثر برای آکنه و جوش خواهد بود.

 مواد لازم برای درمان طبیعی آکنه:

 • قاشق

 • کاسه

 • پودر دارچین

 • عسل

 • زردچوبه

 • لیمو

 متخصص طب سنتی زیبایی پوست صورت درمان فوری جوش صورت درمان جوش صورت با طب سنتی درمان جوش صورت درمان آکنه Acne vulgaris Acne treatment 

یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

 مرحله ۱

یک کاسه تمیز بردارید و نصف قاشق چایخوری زردچوبه در آن بریزید. زرد چوبه بسیار برای درمان پوست به کار می رود چرا که عفونت های پوستی از جمله باکتری را از بین می برد. این ادویه خاصیت های آنتی اکسیدان نیز دارد که تولید ملانین پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک های صورت نیز موثر است. اگرچه پس از استفاده از این ادویه یک زردی کمرنگ پس از شستشو روی پوست می ماند ولی نگران نباشید این رنگ کم کم پس از چند ساعت اندک از بین می رود.

مرحله ۲

یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به ظرف اضافه کنید. دارچین یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی است و به عنوان ضد عفونی کننده، ضدقارچ، قابض و ضد ویروس سالهاست مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش پرشین وی این ادویه به صورت عمقی پوست را لایه برداری کرده و منافذ پوست را نیز تحریک می کند و این باعث می شود مواد دیگر عمیق تر به پوست برسد.

 متخصص طب سنتی زیبایی پوست صورت درمان فوری جوش صورت درمان جوش صورت با طب سنتی درمان جوش صورت درمان آکنه Acne vulgaris Acne treatment

 یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

 مرحله ۳

سپس نصف قاشق غذاخوری آب لیمو ترش را به مواد اضافه کرده و با قاشق خوب مخلوط کنید. آب لیمو حاوی مقادیر خوبی از اسید اسکوربیک است که یک قابض طبیعی محسوب می شود و حاوی ترکیبات ضد میکروبی است تا آکنه را خشک کند. برخی ممکن است لیمو را باعث سوزش پوست خود بدانند. اگر فکر می کنید مناسب پوست شما نیست ، از استفاده از آب لیمو در این دستورالعمل صرف نظر کنید.

 مرحله ۴

در این مرحله یک قاشق غذاخوری عسل را به مواد بیافزایید و با قاشق مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر چسبناک در آید. لطفا عسل را از این دستور حذف نکنید چرا که یک محافظ قوی در برابر ادویه های قوی است. سال هاست که عسل برای درمان آکنه به کار می رود و به گزارش پرشین وی همچنین باعث پاکسازی پوست و باز کردن منافذ بسته پوست شده و میکروب را از بین می برد و درد را کاهش می دهد. اگر به هر دلیلی عسل را برای خود مناسب نمی بینید بنابراین آن را با شیر یا ماست که مانند عسل قابلیت رطوبت رسانی به پوست دارند را جایگزین کنید.

متخصص طب سنتی زیبایی پوست صورت درمان فوری جوش صورت درمان جوش صورت با طب سنتی درمان جوش صورت درمان آکنه Acne vulgaris Acne treatment 

یک درمان خانگی فوق العاده موثر آکنه و جوش

 چطور از این خمیر استفاده کنیم؟

این خمیر را به نقاط جوش دار زده و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نگاه داشته و سپس آبکشی کنید. پس از خشک کردن پوست از یک مرطوب کننده خوب برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید. می توانید این مواد را به مدت ۳ روز در یخچال نگاه داشته و هر روز آن را روی نقاط آکنه دار بزنید. پس از اولین استفاده، آکنه ها کم کم شروع به درمان شده و در طی این ۳ روز از بین می روند.

نکاتی در مورد جوش صورت

۱٫ به زنانی که پوست چرب ومستعد جوش زدن هستند ،توصیه می شود از مواد ارایشی کمتر استفاده کنند .

۲٫ استرس می تواند ناشی از کم خوابی یا عوامل دیگری باشد .مثلا در برخی از زنان در روز های قبل از قاعدگی ،استرس موجب تشدید جوش می شود . همچنین چربی زیاد زیر پوست ،التهاب ،عفونت واختلالات پوسته ریزی نیز از مهمترین عوامل ایجاد جوشها هستند

۳٫ پوست تمام افراد به صورت نامحسوس پوسته ریزی می کند وافرادی که عمل پوسته ریزی در انها دچار اختلال شده ومتوقف شده است جوش میزنند .

۴٫ جوشهای صورت براساس شدت ومیزان وقدمت متفاوت هستند ،اگر میزان بروز جوش ها متوسط ورو به شدید باشد حتما داروی خوراکی ضد جوش نیاز دارد وانتی بیوتیک های مناسب باید تجویز شود. معمولا جهت درمان ، داروهای هورمونی زنان تجویز می شود وبرای جوش های خیلی شدید ،کپسول رواکوتان که داروی بسیار قوی است ، تجویز می شود .
برای جوشهای متوسط وضعیف ،محلول های الکلی ضد جوش وداروهای موضعی کافی بوده وداروی خوراکی لازم نیست

۵٫ صابون نقش اساسی در کاهش جوشها ندارد وتنها یک ماده کمک کننده است که چربی را کم می کند .

۶٫ در گذشته تصور می شد غذاهایی با طبع گرم سبب ایجاد جوش می شود .در حال حاضر این قضیه به فرد بستگی دارد واین طورنیست که بگوییم حتما همه باید چربی ها وشیرینی های کمتر استفاده کنند.افرادی که جوش می زنند ،می توانند همه چیز بخورند واگر مشاهده کردند مصرف ماده غذایی خاصی سبب افزایش جوش می شود ،می توانند ان ماده غذایی خاص راکمتر مصرف کنند .

۷٫ داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شدند ، می توانند واگر این داروها بادقت وعلم ،تجویز واستفاده شوند مفید واثر بخش هستند .

۸٫ ترکیبات لایه بردار برای درمان جای جوش ها مفید است واثرات ضد چروک دارند وبرای شفافیت پوست بسیار اثر بخش اند .وی در پایان توصیه کرد : بعد از مصرف لایه بردارها به دلیل اینکه پوست حساس می شود حتما از ضد افتاب استفاده شود واز اقدامات تحریک کننده پوست مانند بند انداختن که حساسیت پوست را تشدید می کند به شدت پرهیز شود .

۹٫ داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ