مصرف مواد آرایشی اگزما را تشدید می‌کند

0
یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: مصرف لوازم آرایشی باعث ایجاد و تشدید اگزما می‌شود.

دکتر غلامرضا عشقی اظهار کرد: اگزما یک بیماری پوستی و به نوعی حساسیت پوستی است که دست، پا و کل بدن را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه درصورتی که اگزما ناخن‌ها را درگیر کند باعث تخریب بافت ناخن در فرد می‌شود، افزود: خارش، قرمزی پوست همچنین پوسته ریزی از علائم ابتلا به اگزما در بیماران است. به طور معمول استفاده از شوینده‌ها موجب ایجاد اگزما در کف و پشت دست‌ها و استفاده از مواد آرایشی در صورت، عامل اصلی ایجاد اگزما در این ناحیه است.

متخصص پوست و مو سلامتی پوست و مو درمان اگزما

این متخصص بیماری‌های پوست و مو خاطرنشان کرد: حساسیت‌های غذایی و مصرف انواع سوسیس، کالباس، غذاهای کنسروی و فست‌فود مهم‌ترین علت ایجاد اگزما در سایر نقاط بدن است. علاوه بر عوامل محیطی که بر ایجاد اگزما تاثیر گذار است، ژنتیک نیز عامل اصلی برای شروع اگزما در افراد شناخته شده است.

عشقی تصریح کرد: اگزما سنین خاصی را دربرنمی‌گیرد و سنین مبتلایان از کودکی تا بزرگسالی متغیر است، اما به علت استفاده خانم‌ها از مواد شوینده آمار ابتلا به اگزما در دست‌ها بیش از آقایان است.

متخصص پوست و مو سلامتی پوست و مو درمان اگزما

وی در خصوص راه‌های درمان بیماری اگزما توصیه کرد: بهتر است از پمادهای مرطوب پوستی استفاده شود. همچنین استفاده از صابون به جای مایع توصیه می‌شود. استفاده از دستکش هنگام شستن ظروف و پرهیز از رنگ مو، مواد آرایشی و انواع شوینده‌ها در کاهش علائم اگزما و درمان آن کمک شایانی می‌کند.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ