جزئیات قتل های سریالی ۳ قاتل جوان ارومیه‌‌ای

0
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی جزئیات قتل‌های سریالی سه قاتل جوان ارومیه‌ای که در چند روز اخیر ۵ قتل هماهنگ را رقم زده بودند تشریح کرد.

سردار ناصر اصلانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۸ مرداد امسال در تماسی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش گرفتن جسدی در جاده ارومیه به اشنویه، مأموران بلافاصله به مکان موردنظر اعزام می‌شوند.

وی افزود: به علت سوختگی جسد، مأموران قادر به شناسایی آن نشده و برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.

فرمانده انتظامی ‌آذربایجان گفت: با مراجعه فردی به پلیس و اعلام مفقودی پدرش، سرنخی از هویت فرد مقتول به دست می‌آید و درنهایت خانواده مقتول اقدام به شناسایی جسد می‌کنند.

اصلانی افزود: سی‌ام مردادماه نیز در حوزه استحفاظی “رشکان” ارومیه جسد مجهول‌الهویه‌ای کشف می‌شود که در اثر ضربه‌های شدید چاقو به قتل رسیده بود که او هم در پایان روز توسط خانواده‌اش شناسایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های پلیسی مشخص شد که خودروهای هر دو مقتول پراید بوده که بعد از قتل به سرقت رفته است و این تنها سرنخ برای شناسایی مظنونان حادثه از طرف پلیس تلقی می‌شود.

اصلانی با اشاره به اینکه چهار روز قبل از این اتفاقات نیز از سوی دادگستری بندرلنگه نیابت قضایی به فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ارسال‌شده بود، اظهار کرد: در روزهای اخیر در بندرلنگه نیز دو مرد از طریق سوزاندن به قتل رسیده بودند که طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده افراد مظنون اهل ارومیه شناسایی می‌شوند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: با استفاده از امکانات فنی و تحقیقات و اطلاعات کسب‌شده از سوی بندر‌لنگه و قتل‌های آذربایجان، شواهد حاکی از مطابقت و شباهت قتل‌ها بود که پلیس آگاهی وارد تحقیقات گسترده اطلاعاتی و میدانی برای شناسایی متهمان این پرونده شد.

اصلانی گفت: با تلاش‌های گسترده و انجام رصد فراگیر اطلاعاتی نهایتاً در ساعت دو بامداد ۳۱ مردادماه محل اختفاء افراد مظنون در باغ‌های شهرستان مهاباد شناسایی و در عملیاتی ضربتی محل موردنظر بازرسی می‌شود.

وی بابیان اینکه پلیس در این عملیات صاحب باغ و قاتل اصلی را دستگیر و خودروهای به سرقت رفته را کشف کرد، اظهار داشت: دو نفر از قاتلان به علت وسعت باغ مذکور متواری و بعد از سه ساعت در باغ‌های اطراف دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان، کارت‌شناسایی و عابر بانک مقتولان بندرلنگه‌ای کشف و در بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان، متهمان به اعمال مجرمانه‌شان اعتراف می‌کنند.

اصلانی هر سه قاتل این پرونده جنایی را اهل و متولد ارومیه معرفی کرد و یادآور شد: متهم م-م متولد ۱۳۶۸ با دو سابقه کیفری سرقت، ز-ه متولد ۱۳۶۳ با دو فقره سابقه کیفری کلاه‌برداری و ی-چ متولد ۱۳۶۶ به سه سابقه کیفری بودند که علاوه بر آن‌ها پنج فقره قتل نیز انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در تشریح اعمال مجرمانه متهمان گفت: افراد مذکور به علت ساکن بودن خواهر یکی از آن‌ها در بندر خارک برای کار به‌سوی بندرلنگه حرکت می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها در دهم مردادماه امسال با خودرو آردی از ارومیه حرکت کرده و پول چندانی همراه نداشته‌اند و زمان رسیدن به شهرستان کاشان بنزین خودرو رو به اتمام بوده است که اقدام به سوار کردن مسافر کرده و با کمک‌راننده، پول‌های مسافر را که فردی افغانی بود را دریافت و وی را بی‌لباس در بیابان‌‌ رها می‌کنند.

اصلانی بیان کرد: آن‌ها پس از طی چند کیلومتر خودرو پرایدی را به بهانه تمام کردن بنزین متوقف کرده و همه پول راننده پنجاه‌ساله را که پنجاه‌هزار تومان بود را دریافت کرده و با ضربات چاقو و آتش زدن خودرو، فرد را به قتل می‌رسانند.

وی گفت: متهمان بعد از گذشت چند روز کار بنایی و سیم‌کشی ساختمانی در بندرلنگه، زمانی که صاحب‌کار آن‌ها یکی از متهمان را با خود برای دریافت پول از بانک همراه می‌برد، وی با دوستانش هماهنگ شده و پول‌های دریافتی از بانک را طلب می‌کنند.

اصلانی تصریح کرد: با ممانعت صاحب‌کار، قاتلان آن فرد را کتک زده و با سرقت پول‌های وی، عابر بانک و برخی کالاهای ساختمانی، کامپیو‌تر موجود و خودرو سمندش را سرقت کرده و فرد مذکور را با سیم خفه و به قتل می‌رسانند و جنازه‌اش را نیز در بیابان آتش می‌زنند.

وی بیان کرد: بعد از طی مسافت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری از مقصد بندر‌لنگه و به علت داشتن سرعت‌بالا خودرو سمند مقتول چپ کرده و قاتلان با خودرو آردی خود به راه ادامه می‌دهند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات صورت گرفته پلیس بدون هیچ سرنخی بوده است، از همکاری تنگاتنگ مقامات قضایی با پلیس سپاس گذاری خود را اعلام می‌داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ