واردات خودرو BMW i8 ممنوع شد/ خداحافظی بازار با خودروهای میلیاردی

0

سال گذشته بود که بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت سود بازرگانی خودروهای هیبریدی صفر شد و همین امر موجب شد تا علی رغم کاهش واردات خودرو به کشور واردات خودرو های هیبریدی رونق پیدا کند .

در حالیکه هنوز زیرساخت‌های تردد خودرو‌های هیبریدی در کشور فراهم نشده اما واردکنندگان به این سمت رغبت کرده و واردات این خودروها افزایش یافت .
واردات خودرو لوکس قیمت خودرو هیبریدی عوارض واردات خودرو سود واردات خودرو درآمد واردات خودرو تعرفه واردات خودرو
به طوری که اساس آمار گمرک در در تیر ماه حاکی از آن است، که بی ام و های هیبریدی در صدر گرانترین خودروهای وارداتی قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش؛ در تیر ماه سال جاری سه دستگاه بی ام و هیبریدی I8 از ترکیه به ایران وارد شد که ارزش یک دستگاه از آن ۲۰۵ هزار و ۳۲۹ دلار و ارزش دو دستگاه دیگر ۲۰۴ هزار و ۷۸۶ دلار است.
همچنین دو دستگاه بی ام و هیبریدی از امارات متحده عربی به ایران وارد شد که ارزش هر کدام از آنها ۲۰۱ هزارو ۴۵۴ دلار است .
بر اساس این گزارش؛ دو دستگاه خودرو سواری بی ام و هیبریدی i8 از کشور آلمان به ایران وارد شد که ارزش هر کدام از آنها ۲۰۱ هزار و ۲۲۹ دلار است.
این گزارش می‌افزاید: در مدت یاد شده امارات متحده عربی بزرگترین صادر کننده بی ام و های هیبریدی به ایران هستند و بیش از ۲۰ دستگاه خودرو هیبریدی که ارزش هر کدام از آنها بیش از ۲۰۰ هزار دلار است از امارات به ایران صادر شد.
این واردات ب ام و های هیبریدی i8 در حالی است که قیمت هر یک از آنها در بازار نزدیک به یک میلیارد تومان براورد شده است.
اما نکته جالب این است که سازمان توسعه تجارت در بخشنامه‌ای واردات خودروهای هیبریدی i8 را ممنوع اعلام کرده و علت این تصمیم را عدم امکان سرویس خدمات پس از فروش و عدم امکان صدور گواهی استاندارد و شماره گذاری عنوان کرده است.
واردات خودرو لوکس قیمت خودرو هیبریدی عوارض واردات خودرو سود واردات خودرو درآمد واردات خودرو تعرفه واردات خودرو
اگر چه وارد کنندکان و تجار ایران به تصمیمات لحظه‌ای به نوعی عادت کرده‌اند اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید در تصمیمات سنجیده‌تر عمل شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ