ترفند رمزگذاری روی فایل “ورد” word

0
برخی فایل های word که ایجاد می کنیم، حاوی یکسری اطلاعات محرمانه و مهم است که بهتر است به راحتی در دسترس نباشند و کاربران دیگر تنها با یک کلیک به محتویات آن ها دسترسی پیدا نکنند. بهترین راهکار برای رفع این مشکل، رمزگذاری روی فایل word است.

 ابتدا فایلی متنی را که قرار است روی آن رمز عبور بگذارید، در word آفیس باز و سپس به منوی File مراجعه کنید. در قسمت info، روی Protect Document کلیک کنید؛ حال از منوی باز شدنی آن باید گزینه Encrypt with Password را انتخاب کنید تا کادر Encrypt Document به نمایش گذاشته شود.

در قسمت وارد کردن رمز، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید و در قسمتی که Confirm Password را مشاهده می کنید، رمز عبورتان را دوباره تکرار کنید. حال خواهید دید که در بخش بعدی یک کادر زرد رنگ ظاهر می شود که برای باز کردن فایل به رمز عبور نیاز دارد.

روش دیگر برای رمزگذاری این گونه است که ابتدا پوشه مورد نظرتان را برای ذخیره فایل پیدا کنید، از قسمت Tools و بعد قسمت save به بخش General Options مراجعه و رمز مورد نظرتان را در قسمت Password to open وارد کنید.

در بخش Confirm Password باید دوباره رمز را وارد کنید؛ حال به ذخیره سازی فایل با رمز عبور بپردازید. سپس زمانی که می خواهید فایل را باز کنید، مشاهده می کنید که از شما رمز عبور می خواهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ