خانه / آخرین اخبار / فرق پورشه و پراید چیه؟ پورشه گرانقیمت با بالاترین ضریب امنیت، جان چه افراد مشهوری را گرفته…

فرق پورشه و پراید چیه؟ پورشه گرانقیمت با بالاترین ضریب امنیت، جان چه افراد مشهوری را گرفته…

۱- یکی از اولین دارندگان اتومبیل پورشه ماکان در سال ۲۰۱۴ مرد ۵۳ ساله لهستانی بود که بعد از تصادف شاخ به شاخ با یک آئودی ۴ به درخت برخورد کرده و چپ شد. رسانه‌های محلی گزارش دادند که سه نفر از سرنشینان پورشه به بیمارستان برده شدند، اما اطلاعی از عمق جراحت ندادند. کشور لهستان به تصادفات درون‌شهری با سرعت بالا معروف است.

۲- جیمز دین، بازیگر هالیوودی و رالی‌کار آمریکایی در سن ۲۴ سالگی و پس از تصادف شدید با یک اتومبیل فورد در اتوبان کالیفرنیا جان خود را از دست می‌دهد. این رالی‌کار در روز حادثه یعنی ۳۰ سپتامبر ۱۹۵۵ هنگامی که می‌خواست با پورشه اسپایدر ۵۵۰ خود در مسابقه رالی شرکت کند، در لحظه آخر تصمیم گرفت که خودش ماشین را به همراه مکانیکش تا محل رالی براند. او یک بار هم در راه توسط پلیس به دلیل سرعت بالا جریمه شده بود. دو ساعت بعد، حدود ساعت ۵:۳۰ عصر ناگهان یک ماشین فورد که از روبرو می‌آمد از مسیر خارج شده و با پورشه غران برخورد می‌کند. جیمز دین در همان سال در آگهی کمیته ملی ایمنی جاده‌ها بازی کرده و هشدار داده بود : «آهسته برانید. جانی که نجات می‌دهید شاید جان من باشد.»

قیمت پورشه ماکان قیمت پورشه تصادف پورشه بیوگرافی پل واکر

۳- معروف‌ترین تصادف اخیر جهان با پورشه برمی‌گردد به پاول واکر، بازیگر مشهور فیلم سریع و خشمگینfast & furious. او عاشق سرعت و ماشین بود و در همین مسیر هم جانش را از دست داد. همیشه در فیلم‌ها از تصادف‌های عجیب و غریب بعد از رانندگی با سرعت‌های باورنکردنی زنده بیرون می‌آمد، اما در زندگی واقعی این اتفاق برایش نیفتاد. داستان از این قرار بود که ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر واکر در حالی که به همراه دوستش راجر روداس از مراسم خیریه مرتبط با قربانیان طوفان ‌هایان خارج می‌شود، خودروی اسپرتش به علت سرعت غیر مجاز از مسیر منحرف می‌شود و بعد از یک پرواز سینمایی و برخورد با چند درخت آتش می‌گیرد. یکی از دوستان پل واکر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با تاکید بر علاقه این بازیگر به داشتن سرعت زیاد گفت: خیلی مرگش عجیب است. او «سریع و خشمگین» کشته شد. عاشق سرعت و ماشین بود و در همین مسیر هم جانش را از دست داد.

قیمت پورشه ماکان قیمت پورشه تصادف پورشه بیوگرافی پل واکر

کاررا جی‌تی، پورشه اسپرتی است که پاول واکر حین رانندگی با آن درگذشت. در همان برهه این خودرو تحت نظارت دقیق قرار گرفت تا علتِ از کنترل خارج شدن آن و برخوردش با درخت مشخص شود. نتیجه این مشاهدات و بررسی‌ها چنین شد که این خودرو با سرعت غیرمجاز در حرکت بوده. متخصصان گفته‌اند خودروی کاررا جی‌تی گزینه مناسبی برای راننده‌های معمولی نیست و به آن برچسب بی‌رحم و وحشی و حرفه‌ای در رانندگی زده‌اند.

راننده این پورشه قرمز روشن، راجر ردواس دوست و شریک کاری واکر بوده که تجربه خوبی در مسابقات ماشین‌رانی داشته و در این سانحه با اسب بخارِ سه برابر یک وسیله نقلیه معمولی حرکت می‌کرده. یعنی قادر بوده ۶۰ مایل در ساعت را در ۳.۹ ثانیه طی کند و بدون شک به همان اندازه که زیباست، قدرتمند بوده است. پس از تصادف مرگبار نوامبر ۲۰۱۳، کریستین روداس، همسر راجر، شکایاتی را مبنی بر تبلیغات دروغین و تست مقاومت اشتباه علیه پورشه تنظیم کرد. او مدعی شد که سیستم تعلیق این خودرو، پیش از چپ کردن در انتهای جاده از کار افتاده است. او همچنین معتقد است پورشه کاررا جی‌تی، فاقد حفاظت‌های لازم در هنگام تصادف است و همچنین لازم بود مخزن سوخت بهتری برای آن تعبیه می‌شد.

قیمت پورشه ماکان قیمت پورشه تصادف پورشه بیوگرافی پل واکر

۴- چهره‌های مشهور دیگری هم بوده‌اند که تصادفات شدیدی را با پورشه تجربه کرده‌اند:

– تصادف کریس براون، خواننده مشهور آمریکایی در می‌۲۰۱۳، در حین رانندگی یک پورشه ۹۱۱ در بورلی هیلز.

‫- لیندزی لوهان و تصادف جدی‌اش حین راندن یک پورشه ۹۱۱ کاررای دیگر در ۲۰۱۲.

قیمت پورشه ماکان قیمت پورشه تصادف پورشه بیوگرافی پل واکر

‫- تصادف پورشه ۹۱۱ خانواده نیکول کاستوراس پس از اعتراض نسبت به پتروشیمی کالیفرنیا.

– تصادف مشهور ۲۰۰۶ که منجر به مرگ لادرا رنچ ۱۸ ساله شد.

– مرگ بابی فیلز، بازیکن بسکتبال تیم شارلوت هورنت که او هم از قربانیان تصادفات پورشه در سال ۲۰۰۰ است.

۵- نمره خودروهای پورشه از لحاظ امنیت و مقاومت در سانحه، ۹.۰ است، ‌که در قیاس با اتومبیل‌های دیگر امتیاز بسیار بالایی است،‌ ولی نکته حائز اهمیت دیگر آن است که خیلی از خودروهای پورشه نه توسط آژانس‌های آمریکایی و نه آژانس‌های دیگر مورد آزمون مقاومت در تصادف قرار نمی‌گیرند.

قیمت پورشه ماکان قیمت پورشه تصادف پورشه بیوگرافی پل واکر

۶- از لحاظ آپشن‌های امنیتی (کیسه هوا،‌ ترمز ضدقفل و ضدسرقت بودن و…) پورشه در میان برترین‌هاست، که حتی قابلیت اضافه کردن آپشن‌های اتومات کروزر و چراغ دینامیک و موارد بسیار دیگری را هم دارد.

۷- نیک تورک، سخن‌گوی پورشه می‌گوید: راندن خودروی ۹۱۱ کاررا،‌ برای عموم مردم آسان نیست و مهارت بیشتری نیاز دارد. او اضافه کرد: این سری از تولیدات پورشه تنها فنون رانندگی بیشتری را می‌طلبند، وگرنه به آسانی خودروهای دیگر رانده می‌شوند.

چهلچراغ

۱ دیدگاه

  1. ...ببینید این طرف به اصطلاح مقام مسول هست ،فروختن خودرو‌های داخلی‌ اگر یک سود داشته باشد ،هزاران ضرر دارد .بله جیب خودرو سازان داخلی‌ را پر پول می‌کند،اما از طرفی‌ هزاران و بلکه صد‌ها هزار نفر را به کشتن میدهد چون قدرت و استاندارد پائینی در کشور پر تصادف ایران دارد ،محیط زیست را آلوده می‌کند ،منابع کشور را به هدر میدهد ،بدبینی در بین کسانی‌ که معتقدند ایران استعداد تولید دارد از به وجود می‌آورد ،و تا کنون هیچ تغییری در وابستگی ایران به نفت ایجاد نکرده است.فساد هم که در آن‌ بیداد میکنند چون خود رو سازی یک انحصار شده است که نمیشکند،اگر مردم در همین کمپین‌های تحریم خرید خودرو داخلی‌ شرکت کنند و خود روی داخلی‌ نخرند متوانیم شاهد تغیراتی‌ باشیم

    (0)(0)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*