جدیدترین روش سرقت از کارت عابر بانک!

0
رئیس پلیس فتای استان البرز در خصوص آخرین شیوه کلاهبرداری از عابر بانک گفت : در صورت استفاده از دستگاههای کارت خوان و غیر فعال بودن کلید enter دستگاه را تا زمان عودت کارت عابر بانک رها نکنید.

سرهنگ «یزدان نیکنام» به جدیدترین شگرد کلاهبرداری از دستگاه های عابر بانک اشاره کرد وگفت : افراد کلاهبردار در زمان پایانی وقت اداری بانکها اغلب ساعت ۱۳:۵۰ که درب بانک ها بسته می شود و فقط به مشتریان داخل بانک سرویس داده می شود در کنار عابر بانک و یا نزدیک آن مستقر می شوند سپس در یک فرصت مناسب به دستگاه خودپرداز مراجعه و با ریختن چسب روی کلید های تائید و انصراف (enter & cancel) منتظر مشتریان بانک می شوند .

وی افزود: پس از اینکه کاربر، کارت خود را وارد دستگاه خودپرداز کرد و با عدم کارکرد کلید enter مواجه شد، فرد کلاهبردار با نزدیک شدن به کاربر، رمز ورود را که مجدداً توسط صاحب کارت برای فعال کردن کلید enter وارد می کند دریافت و با وانمود به این موضوع که کارت وی نیز به همین نحو وارد دستگاه ATM شده و با همین مشکل مواجه شده، دارنده کارت را با خود همراه می کند تا به بانک که درب ورود آن از داخل قفل است مراجعه کرده و از متصدیان بانک پیگیر کارت خود شوند.

رئیس پلیس فتا استان البرزگفت : در این لحظه و در غیاب صاحب کارت، همدست فرد کلاهبردار کارت را از دستگاه کارت خوان که به علت عدم وارد کردن هیچ کلیدی، کارت را عودت داده ، با در اختیار داشتن رمز ورود اقدام به خالی کردن حساب مشتریان می کند .

سرهنگ نیکنام در پایان از دارندگان کارتهای عابر بانک خواست هنگام استفاده از دستگاه ATM و مواجه شدن با چنین مواردی دستگاه را ترک نکنند زیرا دستگاه به صورت خودکار پس از ۲ دقیقه کارت شما را عودت خواهد داد .

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ