چگونه دو برابر گران بفروشیم؟ پاسخ را در فروشگاه «شهروند» بیابید!

0

فروشگاه شهروند که دو دهه پیش با هدف عرضه آسان کالا با قیمت مناسب به شهروندان تأسیس شده است، یکی از مراکزی است که برغم مأموریت اولیه اش در راستای خدمت رسانی به مردم، دچار برخی گرانفروشی هاست به طوری که کالاهای متعددی در این فروشگاه ، به بهایی گزاف و قیمتی بالاتر از بازار فروخته می شوند!

در حالی که یک فروشگاه معمولی و کوچک در صورت گرانفروشی با مجازات های قانونی مندرج در قانون تعزیرات حکومتی مواجه می شود، فروشگاه شهروند با خیالی آسوده به گرانفروشی هایش ادامه می دهد و هیچ نهادی هم متعرض آن نیست.

فروشگاه شهروند
سایت فروشگاه شهروند که در معرفی خود مدعی ارائه کالا با قیمت مناسب است

به عنوان مثال، در حالی که مغز گردوی اعلا در فروشگاه های تهران، بین ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان فروخته می شود، در فروشگاه شهروند، همین کالا البته با مرغوبیت پایین تر، به قیمتی بیش از ۱۰۶ هزار تومان فروخته می شود، قیمتی که هیچ گاه در هیچ جای ایران وجود نداشته و ندارد! (بسته ۳۰۰ گرمی را ۳۲ هزار تومان می فروشند و در نگاه اول، کسی متوجه قیمت نجومی آن نمی شود!)

حال سؤال اینجاست که آیا قیمت یک کیسه پلاستیکی که گردوها را داخل آن قرار داده اند، توجیه کننده دو برابر کردن این کالاست؟

فروشگاه شهروند

فروشگاه های شهروند در شرایطی اقدام به گرانفروشی می کنند که از امکانات و تسهیلات شهری خاصی برخوردارند و با توجه به زنجیره ای بودن، هزینه سرشکن شان قاعدتاً باید کمتر از فروشگاه های بخش خصوصی باشد.

انتظار می رود این فروشگاه که با شعار خدمت رسانی به مردم، بهترین نشانی های شهر را به خود اختصاص داده، دست از اجحاف به مشتری بردارد و نهادهای نظارتی نیز بر عملکرد آن و فروشگاه های زنجیره ای مشابه نظارت جدی تر و قاطع تری داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ