کمپین ملی عذرخواهی نعمت‌زاده از مردم

0
روز گذشته، وزیر صنعت و معدن و تجارت در آخرین پرده از سخنان خود در حمایت از خودروسازان، مردمی را که به کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» پیوسته‌اند را خائنین به کشور و ضد انقلاب معرفی کرد.

حضرت امام خمینی، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم را صاحبان اصلی کشور و انقلاب می دانستند. ایشان در یکی از سخنرانی‏های خویش فرمودند: «این ملت است که آمد و شما را از این همه گرفتاری‏ها بیرون آورد و با رأی خودش، مجلس درست کرد و جمهوری اسلامی را تنفیذ و رئیس جمهور درست کرد و آن‏ها هم دولت درست کردند. همه چیزهایی که ما داریم، از این مردم است… تا این مردم را دارید، خوف این که بتوانند به شما آسیب برسانند، هیچ نداشته باشید.
سوابق محمدرضا نعمت زاده بیوگرافی محمدرضا نعمت زاده
حضرت امام بارها در جلب رضایت مردم و صاحبان اصلی انقلاب سخن ها گفته اند و به صراحت بیان کردند: تا ملت در کار نباشد، نه از دولت و نه از استانداران کاری نمی‏آید؛ یعنی همه دستگاه‏های دولتی به استثنای ملت، کاری ازشان نمی‏آید. از این جهت، همه ما و شما آقایان و آن‏هایی که در اختیار شما هستند، همه باید کوشش کنید که رضایت مردم را جلب بکنید در همه امور.

ایشان در مورد حقوق ملت بر دولت بیان کرده اند: مردم، دِین خودشان را به جمهوری اسلامی تاکنون ادا کردند و به تکلیف خودشان عمل کردند. مردم به آقای رئیس جمهور به آن شورا رأی دادند، حالا نوبت آقایان است که در مقابل این همه زحمتی که آن‏ها کشیدند و محبتی که آن‏ها کردند و فداکاری‏ها که آن‏ها کردند، حالا نوبت آقایان است… نوبت شماست که باید این دِین را به این مردمی که شما را نشاندند به این مسند، دِین خودتان را عمل بکنید، ادا کنید به مردم» و در جایی دیگر فرمودند: «این‏ها (مردم) حق دارند به ما و به شما، خیلی حق دارند. وقتی دولتی پیش می‏آید، آن هم دولتی است که مردم به آن حق دارند، شما باید خدمت کنید به مردم. همه باید خدمتگزار این‏ها باشیم و شرافت همه ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم.

روز گذشته، وزیر صنعت و معدن و تجارت در آخرین پرده از سخنان خود در حمایت از خودروسازان، با اظهار نظرات عجیب و بی سابقه در نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس آن، مردمی را که به کمپین بزرگ و ملی «خرید خودروی صفر ممنوع» پیوسته اند و از آن حمایت می کنند، خائنین به کشور و ضد انقلاب معرفی کردند.

صرف نظر از هرگونه شائبه در مورد کمپین مردمی اخیر و صرف نظر از آنکه جریان های وابسته به طیف خودروسازان این کمپین را متهم به انواع و اقسام موارد خارج از موضوع کرده اند، سخنان نعمت زاده از جایگاه وزیر صنعت و معدن و تجارت در نظام جمهوری اسلامی ایران توهین و اتهام بزرگی به میلیون ها شهروند ایرانی است که اکنون بنا به دلایل عدیده به این کمپین مردمی پیوسته و از آن حمایت کرده اند.

وزیر دولت به جای پرداختن به ریشه های شکل گیری یک چنین حرکت خودجوش مردمی، اکنون سعی در انحراف اذهان و تخطئه آن دارند و در این راه از هیچ ابزاری از جمله توهین و اتهام به ملت ایران فروگذار نکرده اند.

در جایی که این حرکت ملی، بازتاب خواسته ها و مطالبات مردمی ایران از صنعت خودروسازی و مدیران آن است که طی سالهای متمادی به درستی پاسخ گویی نشده است، و در کنار آن مجموع عوامل اساسی دیگر از جمله دست خالی قانونی برای برخورد با زیاده طلبی های خودروسازان و حمایت های بی دریغ دولتی با تسهیلات میلیاردی از این صنعت، منجر به شکل گیری حرکتی مردمی در راستای رسیدن به خواسته های بر حق مصرف کنندگان ایرانی بوده است، اکنون نعمت زاده از جایگاه وزارت در نظام جمهوری اسلامی ایران، عملا علم مخالفت با خواسته های مردمی برداشته و از زاویه دید خاص خود، بدترین الفاظ را در مورد مردمی به کار برده است که بنیانگذار انقلاب اسلامی این انقلاب و سربلندی آن را مدیون آنها میدانست.

در همین راستا، «تابناک» به عنوان رسانه ای پیگیر مطالبات و خواسته های مردمی فارغ از هرگونه جهت گیری سیاسی و جناحی، در صدد است، ضمن ادامه حمایت از کمپین مردمی «خرید خودروی صفر ممنوع» حرکت مردمی در راستای عذرخواهی وزیر صنعت و معدن و تجارت را راه اندازی کند.

این کمپین بدون هیچ جهت گیری تنها هدف خود را احترام به ملت بزرگ ایران و خواسته های آنها با استناد به فرمایشات امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب (دام برکاته) در لزوم احقاق حق ملت و حقوق مردم بر گردن دولت مردان و وزرا، قرار داده است و تا زمان عذرخواهی رسمی آقای نعمت زاده وزیر صنعت و معدن و تجارت از مردم ایران ادامه خواهد یافت.

همراهی ملت ایران در این حرکت، منجر به آن خواهد شد که خواسته ها و مطالبات مردمی از این پس به جای برخوردهای قهری و اتهام زنی های بلا موضوع ریشه ای بررسی شده و به شکل معقولانه و سنجیده پاسخ داده شود.

در این میان «تابناک» در صدد است به فراخور زمان و موضوع مقالات و یادداشت هایی در لزوم حمایت از حقوق ملت و برخورد مناسب با آنها را منتشر کند و تاکید می شود تا زمان عذر خواهی رسمی وزیر صنعت و معدن و تجارت این کمپین و حرکت ملی ادامه خواهد داشت.

منبع: تابناک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ